Sajátos nevelési igényű gyerekek az iskolában - A Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Program

Katona Virág (2023) Sajátos nevelési igényű gyerekek az iskolában - A Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Program. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Katona Virág Szakdolgozat.pdf] PDF
Katona Virág Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Katona Virág_külső_bírálat_DR.pdf] PDF
Katona Virág_külső_bírálat_DR.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (282kB)
[thumbnail of Katona Virág-belső.pdf] PDF
Katona Virág-belső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (291kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja a Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Programműködésének, pedagógia programjának, és az itt zajló inkluzív nevelésnek,kooperatív, differenciált munkának bemutatása volt. Betekintést nyújtottam asajátos nevelési igényű gyermekek közösségbe valóbevonásába.Kutatásom során sikerült alátámasztanom a feltételezéseimet.Alátámasztottam,hogy az iskolai integráció jótékony hatással van a sajátos nevelési igényűtanulók fejlődésére és jelentős nyereségekkel jár mind az egyén, mind aközösség számára.Bemutattam, hogy a különleges bánásmódot igénylő tanulókhelyzetét befolyásolja a pedagógusok szemlélete.Beigazolódott az afeltételezésem is, hogy az iskolai integráció folyamatos megvalósításáhozszükségesek a közösségi rendezvények, a közös programok.Emellettbebizonyosodott, hogy az integráló közösségek rendezvényei jelentősenbefolyásolják az integrációs folyamatokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: integráció, integrációelmélet, iskolarendszer, közösség, pedagógia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:27
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet