Katona Virág (2023) Sajátos nevelési igényű gyerekek az iskolában - A Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Program. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Katona Virág Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Katona Virág_külső_bírálat_DR.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (282kB) |
|
PDF
Katona Virág-belső.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (291kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom célja a Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Programműködésének, pedagógia programjának, és az itt zajló inkluzív nevelésnek,kooperatív, differenciált munkának bemutatása volt. Betekintést nyújtottam asajátos nevelési igényű gyermekek közösségbe valóbevonásába.Kutatásom során sikerült alátámasztanom a feltételezéseimet.Alátámasztottam,hogy az iskolai integráció jótékony hatással van a sajátos nevelési igényűtanulók fejlődésére és jelentős nyereségekkel jár mind az egyén, mind aközösség számára.Bemutattam, hogy a különleges bánásmódot igénylő tanulókhelyzetét befolyásolja a pedagógusok szemlélete.Beigazolódott az afeltételezésem is, hogy az iskolai integráció folyamatos megvalósításáhozszükségesek a közösségi rendezvények, a közös programok.Emellettbebizonyosodott, hogy az integráló közösségek rendezvényei jelentősenbefolyásolják az integrációs folyamatokat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | integráció, integrációelmélet, iskolarendszer, közösség, pedagógia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:27 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |