Az online kurzusok és tanulói applikációk az oktatásban

Janda Richárd (2023) Az online kurzusok és tanulói applikációk az oktatásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Janda Richárd Szakdolgozat.pdf] PDF
Janda Richárd Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of BA bírálati lap Janda Richárd.pdf] PDF
BA bírálati lap Janda Richárd.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (91kB)
[thumbnail of Jandar-Richárd_Értékelés_BKB.pdf] PDF
Jandar-Richárd_Értékelés_BKB.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (288kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p><span style="font-size:1rem;">Szakdolgozatom témája az online kurzusok és tanulói applikációk volt. Első lépésként megnéztem mi is az a tanulás, hiszen úgy az online kurzusok, mint a tanulói applikációk célja az oktatás. Megvizsgáltam továbbá az egész életen át tartó tanulás fogalmát, és arra a következtetésre jutottam, hogy az online kurzusok, illetve a tanulói applikációk is nagy szerepet játszanak, illetve játszhatnak az emberek életében a jövőben is, hiszen ezek remek eszközök mindenki számára a tanulás segítésében. Mindezek után megvizsgáltam a Covid-19 járvány hatását az oktatásra, és ennek megfelelően az oktatás változására. A járvány ugyanis hosszú távon is nagy hatással volt, és még lesz is az oktatásra, hiszen előtérbe került az online oktatás, illetve a hibrid oktatás is. Ez annak köszönhető, hogy nem lehetett egy légtérben tanulni a járvány ideje alatt. Ennek következtében a formális tanulásban és a nem formális tanulásban egyaránt nagyobb jelentősége lett az online térnek. Ezután bemutattam az online tanulási formákat, ahol kitértem az online tanulás hatékonyságára is, illetve részleteztem az e-learning fejlesztők képzésének fontosságát. A következő lépésben bemutattam az online kurzusok elterjedését világszerte, és Magyarországon specifikusan. Itt azt állapítottam meg, hogy az eredeti kezdeti nehézségek, például az internetelérés biztosítása, illetve az a viszonylagos akadály, hogy a kurzusok eredeti nyelven, általában angolul rendelkezésre, megoldhatóak, ha megfelelő erőforrásokkal támogatjuk a kurzusokat. A következőkben bemutattam az online kurzusok fejlődését is egészen napjainkig, amikor a pandémia hatására teljesen előtérbe kerültek. Több felmérés is rámutat arra, hogy egyre több ember jelentkezik online kurzusokra, és annak ellenére, hogy a kurzusok díjmentesek, mégis önfenntartónak bizonyul a kurzustartók számára is. A szakdolgozatom következő fejezetében bemutattam a tanulói applikációkat az oktatásban. Itt rámutattam az ilyen alkalmazások előnyeire. A legfontosabbnak azt tartom, hogy bárhol és bármikor elő lehet venni, és tanulni lehet segítségükkel. Következésképpen, nagy előnynek számít, hogy nincsenek helyhez kötve, illetve hogy mindenki a saját tempójában haladhat velük. A szakdolgozatom ezen pontján be is mutattam öt ilyen applikációt, amelyeket remek segítségnek vélek a tanulásban.</span></p> <p>Végül, a dolgozatom elején megfogalmazott kérdésekre a következő válaszokat kaptam. Az emberek egyre több online kurzusra jelentkeznek, illetve egyre többen választanak olyan kurzusokat, amelyeknek online tartalma is van. Az emberek többsége elvárja egy kurzustól, hogy legyen online része, és az online felület használhatósága is nagyon fontos a kurzusban résztvevők számára. Az emberek online időtöltésére mindenképpen hatással volt a pandémia, hiszen ahogy a felmérésemből is látszik, legalább napi 1-2 órával több időt töltenek online, mint a világjárvány előtti időszakban. A tanulói applikációk egyre ismertebbek, a felmérésem alapján négyből három személy használt már ilyen alkalmazást, és a kitöltők több mint 50%-a fontosnak tartja az ilyen applikációk használatát az oktatásban. A jövőt tekintve, az online kurzusoknak fejlődniük kell, illetve az oktatási rendszereknek helyet kell adni több olyan alkalmazásnak, amely segítheti a személyes fejlődést, az egyénre szabva.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Benkei-Kovács Balázs
Belső
egyetemi adjunktus; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, alkalmazás(ok), elektronikus tanulási technológia, koronavírus-járvány (COVID-19), online oktatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:27
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet