Az online kurzusok és tanulói applikációk az oktatásban

Janda Richárd (2023) Az online kurzusok és tanulói applikációk az oktatásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Janda Richárd Szakdolgozat.pdf] PDF
Janda Richárd Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of BA bírálati lap Janda Richárd.pdf] PDF
BA bírálati lap Janda Richárd.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (91kB)
[thumbnail of Jandar-Richárd_Értékelés_BKB.pdf] PDF
Jandar-Richárd_Értékelés_BKB.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (288kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája azonline kurzusok és tanulói applikációk volt. Első lépésként megnéztem mi is aza tanulás, hiszen úgy az online kurzusok, mint a tanulói applikációk célja azoktatás. Megvizsgáltam továbbá az egész életen át tartó tanulás fogalmát, ésarra a következtetésre jutottam, hogy az online kurzusok, illetve a tanulóiapplikációk is nagy szerepet játszanak, illetve játszhatnak az emberek életébena jövőben is, hiszen ezek remek eszközök mindenki számára a tanulás segítésében.Mindezek után megvizsgáltam a Covid-19 járvány hatását az oktatásra, és ennekmegfelelően az oktatás változására. A járvány ugyanis hosszú távon is nagyhatással volt, és még lesz is az oktatásra, hiszen előtérbe került az onlineoktatás, illetve a hibrid oktatás is. Ez annak köszönhető, hogy nem lehetettegy légtérben tanulni a járvány ideje alatt. Ennek következtében a formálistanulásban és a nem formális tanulásban egyaránt nagyobb jelentősége lett azonline térnek. Ezután bemutattam az online tanulási formákat, ahol kitértem azonline tanulás hatékonyságára is, illetve részleteztem az e-learning fejlesztőkképzésének fontosságát. A következő lépésben bemutattam az online kurzusokelterjedését világszerte, és Magyarországon specifikusan. Itt azt állapítottammeg, hogy az eredeti kezdeti nehézségek, például az internetelérés biztosítása,illetve az a viszonylagos akadály, hogy a kurzusok eredeti nyelven, általábanangolul rendelkezésre, megoldhatóak, ha megfelelő erőforrásokkal támogatjuk akurzusokat. A következőkben bemutattam az online kurzusok fejlődését is egészennapjainkig, amikor a pandémia hatására teljesen előtérbe kerültek. Többfelmérés is rámutat arra, hogy egyre több ember jelentkezik online kurzusokra,és annak ellenére, hogy a kurzusok díjmentesek, mégis önfenntartónak bizonyul akurzustartók számára is. A szakdolgozatom következő fejezetében bemutattam atanulói applikációkat az oktatásban. Itt rámutattam az ilyen alkalmazásokelőnyeire. A legfontosabbnak azt tartom, hogy bárhol és bármikor elő lehetvenni, és tanulni lehet segítségükkel. Következésképpen, nagy előnynek számít,hogy nincsenek helyhez kötve, illetve hogy mindenki a saját tempójában haladhatvelük. A szakdolgozatom ezen pontján be is mutattam öt ilyen applikációt,amelyeket remek segítségnek vélek a tanulásban.Végül, a dolgozatomelején megfogalmazott kérdésekre a következő válaszokat kaptam. Az emberekegyre több online kurzusra jelentkeznek, illetve egyre többen választanak olyankurzusokat, amelyeknek online tartalma is van. Az emberek többsége elvárja egykurzustól, hogy legyen online része, és az online felület használhatósága isnagyon fontos a kurzusban résztvevők számára. Az emberek online időtöltéséremindenképpen hatással volt a pandémia, hiszen ahogy a felmérésemből is látszik,legalább napi 1-2 órával több időt töltenek online, mint a világjárvány előttiidőszakban. A tanulói applikációk egyre ismertebbek, a felmérésem alapjánnégyből három személy használt már ilyen alkalmazást, és a kitöltők több mint50%-a fontosnak tartja az ilyen applikációk használatát az oktatásban. A jövőttekintve, az online kurzusoknak fejlődniük kell, illetve az oktatásirendszereknek helyet kell adni több olyan alkalmazásnak, amely segítheti aszemélyes fejlődést, az egyénre szabva.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, alkalmazás(ok), elektronikus tanulási technológia, koronavírus-járvány (COVID-19), online oktatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:27
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet