A Mercure Budapest City Center által működtetett F&B részleg feladatainak elemzése

Forgács Réka (2023) A Mercure Budapest City Center által működtetett F&B részleg feladatainak elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka.pdf] PDF
Projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Forgács Réka Projektmunka ért..pdf] PDF
Forgács Réka Projektmunka ért..pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (299kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p></p><p>Projektmunkám témája a Mercure Budapest City Center által ellátott Food and Beverage részleg bemutatásáról és elemzéséről szól. Célja az volt, hogy megvizsgáljam a dolgozók munkaköreit, feladatait, kötelezettségeiket, és a munkaszervezet struktúráját, mindennapi tevékenységeit. Összehasonlítottam egy általánosságba vett jól működő F&amp;B részleget, a Mercure Budapest City Centeréhez. Arra a megállapításra jutottam, hogy a hotel, összességében jó munkát végez, próbálja kihasználni adottságait, és megszerezni az újonnan látogató vendégek tetszését. Nagy hangsúlyt fektet az ételek, és italok mennyiségére, illetve a külön kérések teljesítésére is. Azonban negatívumként mindenképp meg kell említeni a Food and Beverage részleg munkaszervezetét. A pincérek többsége fiatal felnőtt, akik a szakmai gyakorlatukat töltik a hotelban, az iskolai kötelezettségeik mellett. Szakmai tapasztalatuk kevés, illetve túlnyomó többségben vannak a többi teljes munkaidőben ott dolgozó kollégájukkal szemben. Ezt mindenképp orvosolnia kéne a hotelnak, úgy, hogy több, illetve nagyobb szakmai tudással rendelkező új kollégát vesz fel. Ezzel elkerülhető lenne az emberhiány, illetve kialakulna egy állandó egység a részlegen.</p> További kutatásaim során a vendégélmény legmagasabb szintű elérésére kerestem a válaszokat. A Mercure Budapest City Center dolgozói minden részlegen próbálják kielégíteni a vendégek kéréseit, illetve a megfelelő minőségben, és mennyiségben kiszolgálni őket. Ez az F&amp;B részlegen sincs másképp, hisz a vendégek ár-érték arányban kimagasló szolgáltatásokat kapnak. Ezek mellett az Accor szállodalánc által kidolgozott hűségprogram számos kedvezményes, és ingyenes szolgáltatást nyújt vendégeinek, amivel úgyszintén legalább 80%, vagy annál magasabb vendégelégedettségi szintet tudnak tartani. Amennyiben csökkenő tendenciát mutatnak a számok, a részleg vezetője, és a szálloda vezetősége minél előbb próbál megoldást keresni a problémára.<br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Gancsovné Rossi Krisztina
Belső
Mestertanár; Vendéglátás Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: Accor Hotels, étterem, szállodaipar, vendéglátás, vendéglátóipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:27
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet