Forgács Réka (2023) A Mercure Budapest City Center által működtetett F&B részleg feladatainak elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Projektmunka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Forgács Réka Projektmunka ért..pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (299kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p></p><p>Projektmunkám témája a Mercure Budapest City Center által ellátott Food and Beverage részleg bemutatásáról és elemzéséről szól. Célja az volt, hogy megvizsgáljam a dolgozók munkaköreit, feladatait, kötelezettségeiket, és a munkaszervezet struktúráját, mindennapi tevékenységeit. Összehasonlítottam egy általánosságba vett jól működő F&B részleget, a Mercure Budapest City Centeréhez. Arra a megállapításra jutottam, hogy a hotel, összességében jó munkát végez, próbálja kihasználni adottságait, és megszerezni az újonnan látogató vendégek tetszését. Nagy hangsúlyt fektet az ételek, és italok mennyiségére, illetve a külön kérések teljesítésére is. Azonban negatívumként mindenképp meg kell említeni a Food and Beverage részleg munkaszervezetét. A pincérek többsége fiatal felnőtt, akik a szakmai gyakorlatukat töltik a hotelban, az iskolai kötelezettségeik mellett. Szakmai tapasztalatuk kevés, illetve túlnyomó többségben vannak a többi teljes munkaidőben ott dolgozó kollégájukkal szemben. Ezt mindenképp orvosolnia kéne a hotelnak, úgy, hogy több, illetve nagyobb szakmai tudással rendelkező új kollégát vesz fel. Ezzel elkerülhető lenne az emberhiány, illetve kialakulna egy állandó egység a részlegen.</p> További kutatásaim során a vendégélmény legmagasabb szintű elérésére kerestem a válaszokat. A Mercure Budapest City Center dolgozói minden részlegen próbálják kielégíteni a vendégek kéréseit, illetve a megfelelő minőségben, és mennyiségben kiszolgálni őket. Ez az F&B részlegen sincs másképp, hisz a vendégek ár-érték arányban kimagasló szolgáltatásokat kapnak. Ezek mellett az Accor szállodalánc által kidolgozott hűségprogram számos kedvezményes, és ingyenes szolgáltatást nyújt vendégeinek, amivel úgyszintén legalább 80%, vagy annál magasabb vendégelégedettségi szintet tudnak tartani. Amennyiben csökkenő tendenciát mutatnak a számok, a részleg vezetője, és a szálloda vezetősége minél előbb próbál megoldást keresni a problémára.<br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | Accor Hotels, étterem, szállodaipar, vendéglátás, vendéglátóipar |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:27 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |