A Mercure Budapest City Center által működtetett F&B részleg feladatainak elemzése

Forgács Réka (2023) A Mercure Budapest City Center által működtetett F&B részleg feladatainak elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka.pdf] PDF
Projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Forgács Réka Projektmunka ért..pdf] PDF
Forgács Réka Projektmunka ért..pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (299kB)

Absztrakt (kivonat)

Projektmunkám témája a MercureBudapest City Center által ellátott Food and Beverage részleg bemutatásáról éselemzéséről szól. Célja az volt, hogy megvizsgáljam a dolgozók munkaköreit,feladatait, kötelezettségeiket, és a munkaszervezet struktúráját, mindennapitevékenységeit. Összehasonlítottam egy általánosságba vett jól működő F&Brészleget, a Mercure Budapest City Centeréhez. Arra a megállapításra jutottam,hogy a hotel, összességében jó munkát végez, próbálja kihasználni adottságait,és megszerezni az újonnan látogató vendégek tetszését. Nagy hangsúlyt fektet azételek, és italok mennyiségére, illetve a külön kérések teljesítésére is.Azonban negatívumként mindenképp meg kell említeni a Food and Beverage részlegmunkaszervezetét. A pincérek többsége fiatal felnőtt, akik a szakmaigyakorlatukat töltik a hotelban, az iskolai kötelezettségeik mellett. Szakmaitapasztalatuk kevés, illetve túlnyomó többségben vannak a többi teljesmunkaidőben ott dolgozó kollégájukkal szemben. Ezt mindenképp orvosolnia kéne ahotelnak, úgy, hogy több, illetve nagyobb szakmai tudással rendelkező újkollégát vesz fel. Ezzel elkerülhető lenne az emberhiány, illetve kialakulnaegy állandó egység a részlegen.Továbbikutatásaim során a vendégélmény legmagasabb szintű elérésére kerestem aválaszokat. A Mercure Budapest City Center dolgozói minden részlegen próbáljákkielégíteni a vendégek kéréseit, illetve a megfelelő minőségben, ésmennyiségben kiszolgálni őket. Ez az F&B részlegen sincs másképp, hisz avendégek ár-érték arányban kimagasló szolgáltatásokat kapnak. Ezek mellett azAccor szállodalánc által kidolgozott hűségprogram számos kedvezményes, ésingyenes szolgáltatást nyújt vendégeinek, amivel úgyszintén legalább 80%, vagyannál magasabb vendégelégedettségi szintet tudnak tartani. Amennyiben csökkenőtendenciát mutatnak a számok, a részleg vezetője, és a szálloda vezetőségeminél előbb próbál megoldást keresni a problémára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: Accor Hotels, étterem, szállodaipar, vendéglátás, vendéglátóipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:27
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet