Pizza Monkey marketing tevékenységének elemző bemutatása

Rákos Márk (2023) Pizza Monkey marketing tevékenységének elemző bemutatása. Faculty of Commerce, Catering and Tourism.

[thumbnail of Szakdolg_Rákos_Márk.pdf] PDF
Szakdolg_Rákos_Márk.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of Kerdoiv.pdf] PDF
Kerdoiv.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (647kB)
[thumbnail of Rákos Márk BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Rákos Márk BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)
[thumbnail of Rákos Márk.pdf] PDF
Rákos Márk.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)

Abstract

BevezetésNapjaink gazdasági helyzetét tekintve kiemelten fontosjelentősége van egy adott vállalat (főként, ha ismert márkaként aposztrofálhatónévvel operál) által végzett marketingtevékenységnek. E tevékenység azonbanszükségszerűen komoly előkészítést igényel: fel kell ismerni a fogyasztóiszükségletet, megadni a szükséges információkat, felvázolni a lehetségesalternatívákat, majd végig kísérni a lehetséges fogyasztót a választás, majdvásárlás folyamatán, figyelni kell a vásárlás utáni magatartását. Ezekmegfigyelése után következik a kapott eredményekre épített marketing stratégia.Ennek azért van óriási jelentősége, mert a fogyasztói igények és adott vállalatversenypiaci helyzete folyamatosan változik a külső és belső körülményekhatására.A digitalizáció gyors és nagy mértékű terjedése és aCOVID-19 okozta pandémia összekapcsolódott, felértékelődött az érintésmentes,„távoli” megoldások alkalmazása, alapvetően áthelyezte a szükségleteksúlypontjait. Emellett az sem elhanyagolható, hogy mind a marketing elmélete,mind pedig gyakorlata óriási változásokon ment keresztül. Napjainkbanfigyelemmel kell követni például a felhasználók által létrehozott tartalmakat.A hatékony marketing alapvető kritériumai is módosultak ennek megfelelően, mástrendek érvényesülnek.A sikeres és hosszútávú profitszerzés elengedhetetlenülszükséges feltétele a jól átgondolt vállalati- és a hozzá kapcsolódó marketingstratégia a lehető legtöbb csatornán a lehető legtöbb eszköz felhasználásávalkommunikálva. Fontos kérdés, hogy a marketingtevékenység során más eszközöketalkalmaznak-e akkor, amikor a fiatalokat, és más eszközöket akkor, amikoridősebb fogyasztókat céloznak a termékek promótálásakor. Mérik-e a vevőielégedettséget? Ha igen, hogyan? A kapott eredményeket hogyan építik bele akésőbbi stratégiába? A megfogalmazott célok megfelelnek-e az ezekkel szembentámasztott követelményeknek?A dolgozatban a marketingtevékenység vizsgálatát a Pizza Monkeypéldáján keresztül szemléltetem. Az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a PizzaMonkey mely – imént felsorolt - változásra válaszul hozta létre jelenlegaktuális marketing stratégiáját.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Commerce, Catering and Tourism

Department

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Kereskedelem és marketing

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: BCG mátrix, gazdaság, marketing, SWOT-elemzés, vendéglátás
SWORD Depositor: User Archive
Depositing User: User Archive
Date Deposited: 2023. Aug. 03. 16:27
Last Modified: 2023. Aug. 03. 16:27

Actions (login required)

View Item View Item