Rákos Márk (2023) Pizza Monkey marketing tevékenységének elemző bemutatása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolg_Rákos_Márk.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Kerdoiv.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (647kB) |
|
PDF
Rákos Márk BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (225kB) |
|
PDF
Rákos Márk.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (225kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><h1><a>Bevezetés</a></h1> <p>Napjaink gazdasági helyzetét tekintve kiemelten fontos jelentősége van egy adott vállalat (főként, ha ismert márkaként aposztrofálható névvel operál) által végzett marketingtevékenységnek. E tevékenység azonban szükségszerűen komoly előkészítést igényel: fel kell ismerni a fogyasztói szükségletet, megadni a szükséges információkat, felvázolni a lehetséges alternatívákat, majd végig kísérni a lehetséges fogyasztót a választás, majd vásárlás folyamatán, figyelni kell a vásárlás utáni magatartását. Ezek megfigyelése után következik a kapott eredményekre épített marketing stratégia. Ennek azért van óriási jelentősége, mert a fogyasztói igények és adott vállalat versenypiaci helyzete folyamatosan változik a külső és belső körülmények hatására.</p> <p>A digitalizáció gyors és nagy mértékű terjedése és a COVID-19 okozta pandémia összekapcsolódott, felértékelődött az érintésmentes, „távoli” megoldások alkalmazása, alapvetően áthelyezte a szükségletek súlypontjait. Emellett az sem elhanyagolható, hogy mind a marketing elmélete, mind pedig gyakorlata óriási változásokon ment keresztül. Napjainkban figyelemmel kell követni például a felhasználók által létrehozott tartalmakat. A hatékony marketing alapvető kritériumai is módosultak ennek megfelelően, más trendek érvényesülnek.</p> <p>A sikeres és hosszútávú profitszerzés elengedhetetlenül szükséges feltétele a jól átgondolt vállalati- és a hozzá kapcsolódó marketing stratégia a lehető legtöbb csatornán a lehető legtöbb eszköz felhasználásával kommunikálva. Fontos kérdés, hogy a marketingtevékenység során más eszközöket alkalmaznak-e akkor, amikor a fiatalokat, és más eszközöket akkor, amikor idősebb fogyasztókat céloznak a termékek promótálásakor. Mérik-e a vevői elégedettséget? Ha igen, hogyan? A kapott eredményeket hogyan építik bele a későbbi stratégiába? A megfogalmazott célok megfelelnek-e az ezekkel szemben támasztott követelményeknek?</p> <p>A dolgozatban a marketingtevékenység vizsgálatát a Pizza Monkey példáján keresztül szemléltetem. Az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a Pizza Monkey mely – imént felsorolt - változásra válaszul hozta létre jelenleg aktuális marketing stratégiáját.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | BCG mátrix, gazdaság, marketing, SWOT-elemzés, vendéglátás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:27 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |