Pizza Monkey marketing tevékenységének elemző bemutatása

Rákos Márk (2023) Pizza Monkey marketing tevékenységének elemző bemutatása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolg_Rákos_Márk.pdf] PDF
Szakdolg_Rákos_Márk.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kerdoiv.pdf] PDF
Kerdoiv.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (647kB)
[thumbnail of Rákos Márk BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Rákos Márk BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)
[thumbnail of Rákos Márk.pdf] PDF
Rákos Márk.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><h1><a>Bevezetés</a></h1> <p>Napjaink gazdasági helyzetét tekintve kiemelten fontos jelentősége van egy adott vállalat (főként, ha ismert márkaként aposztrofálható névvel operál) által végzett marketingtevékenységnek. E tevékenység azonban szükségszerűen komoly előkészítést igényel: fel kell ismerni a fogyasztói szükségletet, megadni a szükséges információkat, felvázolni a lehetséges alternatívákat, majd végig kísérni a lehetséges fogyasztót a választás, majd vásárlás folyamatán, figyelni kell a vásárlás utáni magatartását. Ezek megfigyelése után következik a kapott eredményekre épített marketing stratégia. Ennek azért van óriási jelentősége, mert a fogyasztói igények és adott vállalat versenypiaci helyzete folyamatosan változik a külső és belső körülmények hatására.</p> <p>A digitalizáció gyors és nagy mértékű terjedése és a COVID-19 okozta pandémia összekapcsolódott, felértékelődött az érintésmentes, „távoli” megoldások alkalmazása, alapvetően áthelyezte a szükségletek súlypontjait. Emellett az sem elhanyagolható, hogy mind a marketing elmélete, mind pedig gyakorlata óriási változásokon ment keresztül. Napjainkban figyelemmel kell követni például a felhasználók által létrehozott tartalmakat. A hatékony marketing alapvető kritériumai is módosultak ennek megfelelően, más trendek érvényesülnek.</p> <p>A sikeres és hosszútávú profitszerzés elengedhetetlenül szükséges feltétele a jól átgondolt vállalati- és a hozzá kapcsolódó marketing stratégia a lehető legtöbb csatornán a lehető legtöbb eszköz felhasználásával kommunikálva. Fontos kérdés, hogy a marketingtevékenység során más eszközöket alkalmaznak-e akkor, amikor a fiatalokat, és más eszközöket akkor, amikor idősebb fogyasztókat céloznak a termékek promótálásakor. Mérik-e a vevői elégedettséget? Ha igen, hogyan? A kapott eredményeket hogyan építik bele a későbbi stratégiába? A megfogalmazott célok megfelelnek-e az ezekkel szemben támasztott követelményeknek?</p> <p>A dolgozatban a marketingtevékenység vizsgálatát a Pizza Monkey példáján keresztül szemléltetem. Az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a Pizza Monkey mely – imént felsorolt - változásra válaszul hozta létre jelenleg aktuális marketing stratégiáját.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Papp Judit
Belső
Mestertanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: BCG mátrix, gazdaság, marketing, SWOT-elemzés, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:27
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet