Pizza Monkey marketing tevékenységének elemző bemutatása

Rákos Márk (2023) Pizza Monkey marketing tevékenységének elemző bemutatása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolg_Rákos_Márk.pdf] PDF
Szakdolg_Rákos_Márk.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kerdoiv.pdf] PDF
Kerdoiv.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (647kB)
[thumbnail of Rákos Márk BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Rákos Márk BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)
[thumbnail of Rákos Márk.pdf] PDF
Rákos Márk.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)

Absztrakt (kivonat)

BevezetésNapjaink gazdasági helyzetét tekintve kiemelten fontosjelentősége van egy adott vállalat (főként, ha ismert márkaként aposztrofálhatónévvel operál) által végzett marketingtevékenységnek. E tevékenység azonbanszükségszerűen komoly előkészítést igényel: fel kell ismerni a fogyasztóiszükségletet, megadni a szükséges információkat, felvázolni a lehetségesalternatívákat, majd végig kísérni a lehetséges fogyasztót a választás, majdvásárlás folyamatán, figyelni kell a vásárlás utáni magatartását. Ezekmegfigyelése után következik a kapott eredményekre épített marketing stratégia.Ennek azért van óriási jelentősége, mert a fogyasztói igények és adott vállalatversenypiaci helyzete folyamatosan változik a külső és belső körülményekhatására.A digitalizáció gyors és nagy mértékű terjedése és aCOVID-19 okozta pandémia összekapcsolódott, felértékelődött az érintésmentes,„távoli” megoldások alkalmazása, alapvetően áthelyezte a szükségleteksúlypontjait. Emellett az sem elhanyagolható, hogy mind a marketing elmélete,mind pedig gyakorlata óriási változásokon ment keresztül. Napjainkbanfigyelemmel kell követni például a felhasználók által létrehozott tartalmakat.A hatékony marketing alapvető kritériumai is módosultak ennek megfelelően, mástrendek érvényesülnek.A sikeres és hosszútávú profitszerzés elengedhetetlenülszükséges feltétele a jól átgondolt vállalati- és a hozzá kapcsolódó marketingstratégia a lehető legtöbb csatornán a lehető legtöbb eszköz felhasználásávalkommunikálva. Fontos kérdés, hogy a marketingtevékenység során más eszközöketalkalmaznak-e akkor, amikor a fiatalokat, és más eszközöket akkor, amikoridősebb fogyasztókat céloznak a termékek promótálásakor. Mérik-e a vevőielégedettséget? Ha igen, hogyan? A kapott eredményeket hogyan építik bele akésőbbi stratégiába? A megfogalmazott célok megfelelnek-e az ezekkel szembentámasztott követelményeknek?A dolgozatban a marketingtevékenység vizsgálatát a Pizza Monkeypéldáján keresztül szemléltetem. Az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a PizzaMonkey mely – imént felsorolt - változásra válaszul hozta létre jelenlegaktuális marketing stratégiáját.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: BCG mátrix, gazdaság, marketing, SWOT-elemzés, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:27
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet