Erasmus Bubble: az Erasmus közösségek jellemzői és tünetei Spanyolországban

Bandula Gréta (2023) Erasmus Bubble: az Erasmus közösségek jellemzői és tünetei Spanyolországban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Bandula Gréta_Szakdolgozat.pdf] PDF
Bandula Gréta_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of 2023 máj Bandula Gréta külső bírálat FI.pdf] PDF
2023 máj Bandula Gréta külső bírálat FI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (196kB)
[thumbnail of Bandula Gréta-belső.pdf] PDF
Bandula Gréta-belső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (270kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a spanyolországiErasmus közösségeket vizsgálom meg különböző szempontok szerint. Ezek aszempontok az alábbiak: az Erasmus+ programban résztvevő hallgatók motivációja,nehézségei és személyiségfejlődése mind pszichológiailag, mind kompetenciailag.Mindezen kívül, olyan Erasmushoz kapcsolódó fogalmakat ismertetek, mint aculture shock, az Erasmus Bubble vagy például a Post-Erasmus depression. Kitérekmég az interkulturális különbségekre, az Erasmus barátságokra és az Erasmuspárkapcsolatokra is. Ahhoz, hogy egy keretet adjak a dolgozatnak, előszörfontosnak találom magának az Erasmus+ programnak a bemutatását, majd végezetülpedig a 2023-ban igen aktuális magyarországi Erasmus helyzetről is írok.A kutatásombanaz Erasmus+ programban való részvétel motivációját vizsgálom,illetve a program hatását a hallgatók személyiségére. Fontos tárgya akutatásomnak a hallgatók mobilitás utáni hozzáállása az otthonukhoz továbbá, hogyaz otthoni kapcsolataik mennyire módosulnak hazatérésükre. Azt gondolom, hogy az Erasmushallgatók egy nagyon egyedi közösséget alkotnak és fontosnak találom ennek amegismerését. Úgy érzem, hogy a téma nagyságát tekintve megfelelőenösszeszedtem azokat a jellemzőket, amelyeket ismertetni szerettem volna ahhoz,hogy egy jól átfogó képet adjak át erről a közösségről.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: akkulturáció, Erasmus bubble, Erasmus+ program, interkulturális kölcsönhatások, személyiségfejlődés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:27
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet