Kövesdi Beáta (2023) Vásárlási szokások változása a 2022-es magas inflációs időszakban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
PROJEKTMUNKA- Kövesdi Beáta-.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
BA KM FOSZK bírálati lap Kövesdi Beáta.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (239kB) |
Absztrakt (kivonat)
Projektmunkám célja az volt, hogy megvizsgáljam a 2022-es évben kezdődő inflációs helyzetet, hogy hogyan is hatott a vásárlási szokásokra, mindez pedig az üzletek forgalmát tekintve milyen hatásokkal járt.Elsősorban a saját gyakorlati helyszínem, a CBA Híves Team Kft. üzletének problémájára szerettem volna választ találni. Az a probléma fogalmazódott meg, hogy 2022-ben, amikor már több, mint 1 éveüzemeltek, a bolt nem hozta azt az eredményt a forgalmat illetően, mint amireszámítottak az üzleti terv alapján. Ez az alap probléma ihlette megkutatásomat.A vizsgálást egy kvantitatív kutatás keretein belül végeztem el, amelynek adatai nem reprezentatívak, ugyanakkor indikátor jellegűkövetkeztetéseket lehetett a továbbiakban levonni belőle. Célom az volt, hogy a szakirodalmi áttekintést követően igazolni tudjam az alaphipotézisemet, miszerint úgygondoltam, hogy ez a fajta krízis helyzet nagyban befolyásolja a vásárlásiszokásokat, amik olyannyira meg tudják változtatni a kiskereskedelmi üzletekforgalmát, hogy ezek lehetnek a felelősek az elmaradt forgalomért illetvedrasztikus csökkenésekért a CBA Híves Team Kft.-t tekintve.A kezdeti hipotéziseim kiértékelését tekintve, beigazolódott a projektmunkám eredményei alapján. Választkaptam arra a feltételezésemre is, hogy jobban mérlegelik azt az emberek, hogy holvásárolnak és mennyiért, amely olyan hatással járt, hogy elpártoltak akisboltok illetve normál ABC üzletektől a vásárlók.Ha a CBA Híves Team Kft-nél több akció lenne, mind avásárlók számára, mind a beszerzéseket tekintve a bolt számára, sokkal jobbanhelytállnának a jelenlegi helyzet nehézségeivel szemben.Az akciókat tekintve, idősávokat kelleneberakni, a holtidőszakra és a munka utáni csúcsidőszakra időzíteni, illetvehónap végi időszakban extra akciókat bevezetni. Különféle extra szolgáltatásoknyújtása, hogy becsábítsák a fogyasztókat, vagy éppen vissza, akiketelveszített. Házhozszállítási lehetőség bevezetése, vagy akár ingyenházhozszállítás.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | externáliák, élelmiszer-kereskedelem, fogyasztói szokások, forgalom, infláció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:27 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |