A magyar lakosság üdítőital vásárlási és fogyasztási szokásainak vizsgálata

Balczer Gréta (2023) A magyar lakosság üdítőital vásárlási és fogyasztási szokásainak vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Balczer_Gréta_HL17IV.pdf] PDF
Balczer_Gréta_HL17IV.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (916kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Balczer Gréta.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Balczer Gréta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (485kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Balczer Gréta.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Balczer Gréta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (315kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A szakdolgozatom célja az, hogy megértse és feltérképezze az üdítőitalok fogyasztásának jellemzőit, preferenciáit és összefüggéseit a magyar lakosság körében.</p> <p>A kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztam, amelyben egy online kérdőívet használtam a válaszadók demográfiai adatainak rögzítésére és az üdítőital fogyasztással kapcsolatos kérdések feltételére. A kérdőív tartalmazott kérdéseket a lakosság vásárlási szokásairól, az üdítőitalok fogyasztási gyakoriságáról, preferenciáiról és az üdítőitalokkal kapcsolatos márkahűségről.</p> <p>A kutatásban részt vevők száma 170 fő volt, akik különböző demográfiai csoportokba tartoztak (kor, nem, lakóhely, jövedelmi szint stb.). Az adatokat statisztikai módszerekkel elemeztem, beleértve a keresztösszefüggések elemzését és a demográfiai változók hatásának vizsgálatát.</p> <p>Az eredmények azt mutatták, hogy az üdítőitalok fogyasztása széles körben elterjedt a magyar lakosság körében. A vizsgált személyek jelentős része rendszeresen fogyaszt üdítőitalokat, és a szénsavas üdítőitalok voltak a legnépszerűbbek. A kutatás továbbá kimutatta, hogy a vásárlási és fogyasztási szokások és preferenciák szoros összefüggésben álltak a korral, a nemmel és a lakóhellyel.</p> <p>Az eredmények fontos következtetéseket hoztak a magyar lakosság üdítőital-fogyasztási szokásaira vonatkozóan. A kutatás eredményei hozzájárulhatnak az üdítőitalt árusító cégek marketingstratégiájának fejlesztéséhez, amivel nagyobb mértékben tudják értékesíteni a termékeiket.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dobó Róbert
Belső
egyetemi tanársegéd; Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élelmiszer-kereskedelem, fogyasztói igények megismerése, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, marketingtervezés, piaci igények
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:26
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet