Balczer Gréta (2023) A magyar lakosság üdítőital vásárlási és fogyasztási szokásainak vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Balczer_Gréta_HL17IV.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (916kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Balczer Gréta.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (485kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Balczer Gréta.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (315kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A szakdolgozatom célja az, hogy megértse és feltérképezze az üdítőitalok fogyasztásának jellemzőit, preferenciáit és összefüggéseit a magyar lakosság körében.</p> <p>A kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztam, amelyben egy online kérdőívet használtam a válaszadók demográfiai adatainak rögzítésére és az üdítőital fogyasztással kapcsolatos kérdések feltételére. A kérdőív tartalmazott kérdéseket a lakosság vásárlási szokásairól, az üdítőitalok fogyasztási gyakoriságáról, preferenciáiról és az üdítőitalokkal kapcsolatos márkahűségről.</p> <p>A kutatásban részt vevők száma 170 fő volt, akik különböző demográfiai csoportokba tartoztak (kor, nem, lakóhely, jövedelmi szint stb.). Az adatokat statisztikai módszerekkel elemeztem, beleértve a keresztösszefüggések elemzését és a demográfiai változók hatásának vizsgálatát.</p> <p>Az eredmények azt mutatták, hogy az üdítőitalok fogyasztása széles körben elterjedt a magyar lakosság körében. A vizsgált személyek jelentős része rendszeresen fogyaszt üdítőitalokat, és a szénsavas üdítőitalok voltak a legnépszerűbbek. A kutatás továbbá kimutatta, hogy a vásárlási és fogyasztási szokások és preferenciák szoros összefüggésben álltak a korral, a nemmel és a lakóhellyel.</p> <p>Az eredmények fontos következtetéseket hoztak a magyar lakosság üdítőital-fogyasztási szokásaira vonatkozóan. A kutatás eredményei hozzájárulhatnak az üdítőitalt árusító cégek marketingstratégiájának fejlesztéséhez, amivel nagyobb mértékben tudják értékesíteni a termékeiket.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | élelmiszer-kereskedelem, fogyasztói igények megismerése, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, marketingtervezés, piaci igények |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:26 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:26 |
Actions (login required)
Tétel nézet |