A magyar lakosság üdítőital vásárlási és fogyasztási szokásainak vizsgálata

Balczer Gréta (2023) A magyar lakosság üdítőital vásárlási és fogyasztási szokásainak vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Balczer_Gréta_HL17IV.pdf] PDF
Balczer_Gréta_HL17IV.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (916kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Balczer Gréta.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Balczer Gréta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (485kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Balczer Gréta.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Balczer Gréta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (315kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja az,hogy megértse és feltérképezze az üdítőitalok fogyasztásának jellemzőit,preferenciáit és összefüggéseit a magyar lakosság körében.A kutatás soránkvantitatív módszert alkalmaztam, amelyben egy online kérdőívet használtam aválaszadók demográfiai adatainak rögzítésére és az üdítőital fogyasztássalkapcsolatos kérdések feltételére. A kérdőív tartalmazott kérdéseket a lakosság vásárlásiszokásairól, az üdítőitalok fogyasztási gyakoriságáról, preferenciáiról és azüdítőitalokkal kapcsolatos márkahűségről.A kutatásban részt vevőkszáma 170 fő volt, akik különböző demográfiai csoportokba tartoztak (kor, nem,lakóhely, jövedelmi szint stb.). Az adatokat statisztikai módszerekkel elemeztem,beleértve a keresztösszefüggések elemzését és a demográfiai változók hatásánakvizsgálatát.Az eredmények aztmutatták, hogy az üdítőitalok fogyasztása széles körben elterjedt a magyarlakosság körében. A vizsgált személyek jelentős része rendszeresen fogyasztüdítőitalokat, és a szénsavas üdítőitalok voltak a legnépszerűbbek. A kutatástovábbá kimutatta, hogy a vásárlási és fogyasztási szokások és preferenciákszoros összefüggésben álltak a korral, a nemmel és a lakóhellyel.Az eredmények fontoskövetkeztetéseket hoztak a magyar lakosság üdítőital-fogyasztási szokásairavonatkozóan. A kutatás eredményei hozzájárulhatnak az üdítőitalt árusító cégekmarketingstratégiájának fejlesztéséhez, amivel nagyobb mértékben tudják értékesítenia termékeiket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élelmiszer-kereskedelem, fogyasztói igények megismerése, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, marketingtervezés, piaci igények
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:26
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet