Élelmiszer és drogéria ipari, kereskedelmi vállalkozások gazdálkodási tevékenysége a gyakorlatban

Babinka János (2023) Élelmiszer és drogéria ipari, kereskedelmi vállalkozások gazdálkodási tevékenysége a gyakorlatban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Babinka János Projektmunka 2023 pdf..pdf] PDF
Babinka János Projektmunka 2023 pdf..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (949kB)
[thumbnail of Babinka János KM FOSZK bírálat.pdf] PDF
Babinka János KM FOSZK bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (423kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A projektmunkám megírása alatt összességében jól éreztem magam, hiszen több évnyi a kereskedelemhez kötődő munkatapasztalatomról és élményemről számolhattam be. Először is a cba gazdálkodási tevékenységét mutattam be, amelynél majdnem 2 évet dolgoztam áruátvevő, raktáros és árufeltöltő pozíciókban, így ez a munkahelyem alapozta meg a projektmunkámat. A második kereskedelmi munkahelyem a SPAR-ban volt pár hónapig, amely időszak alatt sokat tanultam a modernebb raktározási rendszerekről és a megfelelőhelyen létesített kereskedelmi egység szerepéről. &nbsp;</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A továbbiakban pedig nagy álmom vált valóra, hogy a dm-be felvettek szakmai gyakorlatos tanulónak és így ott a sok új tanagyag mellett megismerkedtem a pénzkezelési ismeretekkel is.&nbsp; Valamint nagy segítségemre voltak a Budapesti Gazdasági Egyetem tantárgyai keretében megtanult ismeretek és a tanórákra beadott házi dolgozataim, valamint a szakirodalmak útmutatásai is.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Összességében a kutatási céljaimat sikerült elérnem, hiszen sikerült minden kutatási szempontból, mind a logisztikai, a&nbsp;&nbsp; raktározási, az értékesítési és marketing, a pénzügyi és a dolgozókkal és a vásárlókkal való kommunikációs szempontból is a kutatásom középpontjában álló vállalatokat jobban megismernem, elemeznem és bemutatnom és ezáltal sok tanulságot levonnom. Például azt, hogy hogyan kell bánni a vásárlókkal, hogyan kell kezelni a vásárlások ellenértékéül szolgáló pénzt, illetve, hogy milyen logisztikai és raktározási szempontokat kell figyelembe venni az egyes üzletek kialakításánál, az épp időben történő hatékony vásárlási igények kielégítésében. Valamint, hogy hogyan kell fogadni és összekomissiózni az online rendeléseket és ezeket, hogyan kell csomagolni és számlázni.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Továbbá megismertem azokat a marketing eszközöket is, amelyek nagyban segítik a kutatásom középpontjában álló vállalatokat, hogy megtartsák a már meglévő vásárlóikat, valamint újak bevonásával népszerűsítsék a termékeiket, növeljék a forgalmukat és a piaci részesedésüket. Ezen marketing módszerek közé tartoznak a tévében, a rádióban és az online felületeken megjelenő reklámok és hirdetések. Valamint a törzsvásárlókat jutalmazó vásárlói applikációk és kártyák, mint például a SPAR Supershop kártyája, vagy a dm Active Beauty programja, amely akciók keretében akár jelentős kedvezményekre is szert tehet a törzsvásárló.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Továbbá azt gondolom, hogy most már jobban tudnák egy kereskedelmi vállalatot irányítani, mint a projektmunkám megírása előtt, bár azt hiszem még azért egy felső vezetői gyakornoki tapasztalat sokat emelne a tudásomon. Valamint sok új ismeretre tettem szert a szakirodalmak alapján is például, hogy hogyan kell egy vállalkozást vezetni és hogy mik a főbb szempontok egy vállalkozás működtetésében. &nbsp;A szakcikkek, a megfigyelések és saját tapasztalatok, valamint a szakmai interjúk és az internetes-facebookos kérdőív a vásárlási szokásokról is nagyban segítette a munkámat, a kutatási céljaimnak az elérése érdekében.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Patrícia
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: drogéria, élelmiszer, gazdálkodási tevékenység, interjúk, kereskedelem, kereskedelmi vállalkozások, kérdőíves felmérés, logisztika, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:26
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet