Mitől sikeres a dm-drogerie markt?

Szokob Helga (2023) Mitől sikeres a dm-drogerie markt? Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka.Szokob Helga.pdf] PDF
Projektmunka.Szokob Helga.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (479kB)
[thumbnail of BA KM FOSZK bírálati SzokobH.pdf] PDF
BA KM FOSZK bírálati SzokobH.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (232kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A dolgozatom témájának a dm-et választottam, hiszen nagyon közel áll hozzám, jelenleg itt töltöm a szakmai gyakorlatom is. A dolgozatomban szeretném bemutatni, hogy mitől sikeres a dm drogerie markt és ezt a marketing 4+1P-n keresztül szeretném ismertetni. Ez az 5P pedig a Place, Product, Price, Promotion, People.</p> <p>A marketing, mint vállalati tevékenység meghatározásához kapcsolódnak a vállalati marketingfunkciók, melyek tulajdonképpen a marketing-mix elemeiben jelennek meg. </p> <p>A Place, mint az értékesítés helye. Feladata, hogy a kínálandó termék eljusson a gyártótól a fogyasztóig és ennek helyet biztosítsanak a központi raktár és az üzlethelységek. A Product, magyarul termékpolitika. Általában a termék a kiinduló pont a marketing-mix tervezésekor. Feladata a kínálandó termék tulajdonságainak befolyásolása, kutatások által a vevői elvárások beépítése a fejlesztési folyamtokba. A termékpolitikai döntések magukba foglalják a termék tervezésére és választékára vonatkozó döntéseket. Ebben a fejezetben szeretném kifejteni a saját márkás termékeket, illetve a környezettudatos termékeket. A következő „P” a Price, vagyis árpolitika. Ide tartoznak a költségvizsgálatok, fogyasztói ár elfogadás vizsgálata, árpolitikai célok megfogalmazása, árképzési módszerek kialakítása. Ebben a fejezetben a tartós árakat szeretném kifejteni, hogyan is alakulnak a dm-ben. Az ezt követő „P” a Promotion, ami magyarul a kommunikációs politika. Befolyásolja a piaci szereplőket, elsősorban a vevőket. Itt az aktivitásokról, illetve a pontgyűjtésről, a törzsvásárlói programról fogok részletesen beszámolni. Az utolsó, egyben a legfontosabb „P” pedig a People, mint emberi tényező. Az összes olyan személy, aki szerepet játszik a szolgáltatás létrejöttében, így hat a vevő által észleltekre. Itt a dm dolgozóit szeretném megemlíteni, illetve a dm vásárlóit.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Lipák Mária
Belső
Mesteroktató; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, kereskedelem, kommunikáció, saját márkás termék, vevőkapcsolat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:25
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet