Szokob Helga (2023) Mitől sikeres a dm-drogerie markt? Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Projektmunka.Szokob Helga.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (479kB) |
|
PDF
BA KM FOSZK bírálati SzokobH.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (232kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom témájának a dm-et választottam, hiszen nagyonközel áll hozzám, jelenleg itt töltöm a szakmai gyakorlatom is. A dolgozatombanszeretném bemutatni, hogy mitől sikeres a dm drogerie markt és ezt a marketing 4+1P-nkeresztül szeretném ismertetni. Ez az 5P pedig a Place, Product, Price,Promotion, People.A marketing, mint vállalati tevékenység meghatározásáhozkapcsolódnak a vállalati marketingfunkciók, melyek tulajdonképpen amarketing-mix elemeiben jelennek meg. A Place, mint az értékesítés helye. Feladata, hogy akínálandó termék eljusson a gyártótól a fogyasztóig és ennek helyet biztosítsanaka központi raktár és az üzlethelységek. A Product, magyarul termékpolitika. Általábana termék a kiinduló pont a marketing-mix tervezésekor. Feladata a kínálandótermék tulajdonságainak befolyásolása, kutatások által a vevői elvárásokbeépítése a fejlesztési folyamtokba. A termékpolitikai döntések magukbafoglalják a termék tervezésére és választékára vonatkozó döntéseket. Ebben a fejezetbenszeretném kifejteni a saját márkás termékeket, illetve a környezettudatostermékeket. A következő „P” a Price, vagyis árpolitika. Ide tartoznak aköltségvizsgálatok, fogyasztói ár elfogadás vizsgálata, árpolitikai célokmegfogalmazása, árképzési módszerek kialakítása. Ebben a fejezetben a tartósárakat szeretném kifejteni, hogyan is alakulnak a dm-ben. Az ezt követő „P” aPromotion, ami magyarul a kommunikációs politika. Befolyásolja a piaciszereplőket, elsősorban a vevőket. Itt az aktivitásokról, illetve a pontgyűjtésről,a törzsvásárlói programról fogok részletesen beszámolni. Az utolsó, egyben alegfontosabb „P” pedig a People, mint emberi tényező. Az összes olyan személy,aki szerepet játszik a szolgáltatás létrejöttében, így hat a vevő általészleltekre. Itt a dm dolgozóit szeretném megemlíteni, illetve a dm vásárlóit.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, kereskedelem, kommunikáció, saját márkás termék, vevőkapcsolat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |