Mitől sikeres a dm-drogerie markt?

Szokob Helga (2023) Mitől sikeres a dm-drogerie markt? Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka.Szokob Helga.pdf] PDF
Projektmunka.Szokob Helga.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (479kB)
[thumbnail of BA KM FOSZK bírálati SzokobH.pdf] PDF
BA KM FOSZK bírálati SzokobH.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (232kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom témájának a dm-et választottam, hiszen nagyonközel áll hozzám, jelenleg itt töltöm a szakmai gyakorlatom is. A dolgozatombanszeretném bemutatni, hogy mitől sikeres a dm drogerie markt és ezt a marketing 4+1P-nkeresztül szeretném ismertetni. Ez az 5P pedig a Place, Product, Price,Promotion, People.A marketing, mint vállalati tevékenység meghatározásáhozkapcsolódnak a vállalati marketingfunkciók, melyek tulajdonképpen amarketing-mix elemeiben jelennek meg. A Place, mint az értékesítés helye. Feladata, hogy akínálandó termék eljusson a gyártótól a fogyasztóig és ennek helyet biztosítsanaka központi raktár és az üzlethelységek. A Product, magyarul termékpolitika. Általábana termék a kiinduló pont a marketing-mix tervezésekor. Feladata a kínálandótermék tulajdonságainak befolyásolása, kutatások által a vevői elvárásokbeépítése a fejlesztési folyamtokba. A termékpolitikai döntések magukbafoglalják a termék tervezésére és választékára vonatkozó döntéseket. Ebben a fejezetbenszeretném kifejteni a saját márkás termékeket, illetve a környezettudatostermékeket. A következő „P” a Price, vagyis árpolitika. Ide tartoznak aköltségvizsgálatok, fogyasztói ár elfogadás vizsgálata, árpolitikai célokmegfogalmazása, árképzési módszerek kialakítása. Ebben a fejezetben a tartósárakat szeretném kifejteni, hogyan is alakulnak a dm-ben. Az ezt követő „P” aPromotion, ami magyarul a kommunikációs politika. Befolyásolja a piaciszereplőket, elsősorban a vevőket. Itt az aktivitásokról, illetve a pontgyűjtésről,a törzsvásárlói programról fogok részletesen beszámolni. Az utolsó, egyben alegfontosabb „P” pedig a People, mint emberi tényező. Az összes olyan személy,aki szerepet játszik a szolgáltatás létrejöttében, így hat a vevő általészleltekre. Itt a dm dolgozóit szeretném megemlíteni, illetve a dm vásárlóit.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, kereskedelem, kommunikáció, saját márkás termék, vevőkapcsolat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:25
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet