Márkahűség és fogyasztói magatartás vizsgálata az FMCG piac alternatív tejtermékeinek vonatkozásában

Berecz Loretta (2023) Márkahűség és fogyasztói magatartás vizsgálata az FMCG piac alternatív tejtermékeinek vonatkozásában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Berecz_Loretta_HSXBP3.pdf] PDF
Szakdolgozat_Berecz_Loretta_HSXBP3.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BereczLoretta- BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ.pdf] PDF
BereczLoretta- BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (500kB)
[thumbnail of BSc(BA) - MSc - FOSZK bírálati lap_Berecz_Loretta_Kovács_A.pdf] PDF
BSc(BA) - MSc - FOSZK bírálati lap_Berecz_Loretta_Kovács_A.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (296kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatomban a márkahűséget és a fogyasztói magatartást fogom vizsgálni az FMCG piacon. Ezen belül kifejezetten a tejtermékeket és még szűkítve az alternatív, azaz a laktózmentes és növényi alapú termékekre vonatkozóan kutattam a témában.</p>Témaválasztásom nagyrészben érzelmi háttérrel rendelkezik. A márkák jelenléte az egyetemi éveim kezdetétől foglalkoztat már komolyabban, így nem volt kérdés, hogy melyik területet fogom vizsgálni a marketingen belül. Az alternatív termékek, a laktózmentes és növényi életmód pedig szintén nagyon közel állnak a szívemhez, hiszen 4 éve egy allergia vizsgálat során laktózérzékenységet állapítottak meg nálam és ez életmódváltással is együtt járt. Továbbá, rengeteg ismerősöm, barátom, hozzátartozóm is hasonló ételallergiával küzd. Az utóbbi évek ilyen speciális életmóddal úgy gondolom, hogy adtak elég alapot ahhoz, hogy az egyetemi tanulmányaimmal kibővítve elegendő hozzáértéssel írjak a márkahűségről és a fogyasztók magatartásáról ezt a különleges termékcsoportot vizsgálva. Jelenleg az otthoni háztartásban is próbálom aktív részemet kivenni, sokat segítek a mindennapi bevásárlásban. Látom, hogy egyre több vásárló kosarába kerülnek be a tejtermékek közül a növényi alapú vagy laktózmentes árucikkek és tapasztalom is, hogy mennyi különböző márkával találkozhatunk a jelenlegi piacon. Több üzlet polcain találhatóak meg gyártói márkák és saját márkás termékek is. Így született meg bennem a gondolat, hogy szakdolgozatomban szeretném feltérképezni a márkák elhelyezkedését és lényegét a marketingben, illetve az ezt követő fogyasztói magatartást, márkahűséget, hogy mennyire lojális a fogyasztói társadalom különböző termékek márkáihoz.<br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács András
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alternatív tejtermék, élelmiszer, fmcg, fogyasztói magatartás, márkahűség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:25
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet