Berecz Loretta (2023) Márkahűség és fogyasztói magatartás vizsgálata az FMCG piac alternatív tejtermékeinek vonatkozásában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Berecz_Loretta_HSXBP3.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BereczLoretta- BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (500kB) |
|
PDF
BSc(BA) - MSc - FOSZK bírálati lap_Berecz_Loretta_Kovács_A.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (296kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a márkahűséget és a fogyasztói magatartást fogom vizsgálni az FMCG piacon. Ezen belül kifejezetten a tejtermékeket és még szűkítve az alternatív, azaz a laktózmentes és növényi alapú termékekre vonatkozóan kutattam a témában.Témaválasztásom nagyrészben érzelmi háttérrel rendelkezik. A márkák jelenléte az egyetemi éveim kezdetétől foglalkoztat már komolyabban, így nem volt kérdés, hogy melyik területet fogom vizsgálni a marketingen belül. Az alternatív termékek, a laktózmentes és növényi életmód pedig szintén nagyon közel állnak a szívemhez, hiszen 4 éve egy allergia vizsgálat során laktózérzékenységet állapítottak meg nálam és ez életmódváltással is együtt járt. Továbbá, rengeteg ismerősöm, barátom, hozzátartozóm is hasonló ételallergiával küzd. Az utóbbi évek ilyen speciális életmóddal úgy gondolom, hogy adtak elég alapot ahhoz, hogy az egyetemi tanulmányaimmal kibővítve elegendő hozzáértéssel írjak a márkahűségről és a fogyasztók magatartásáról ezt a különleges termékcsoportot vizsgálva. Jelenleg az otthoni háztartásban is próbálom aktív részemet kivenni, sokat segítek a mindennapi bevásárlásban. Látom, hogy egyre több vásárló kosarába kerülnek be a tejtermékek közül a növényi alapú vagy laktózmentes árucikkek és tapasztalom is, hogy mennyi különböző márkával találkozhatunk a jelenlegi piacon. Több üzlet polcain találhatóak meg gyártói márkák és saját márkás termékek is. Így született meg bennem a gondolat, hogy szakdolgozatomban szeretném feltérképezni a márkák elhelyezkedését és lényegét a marketingben, illetve az ezt követő fogyasztói magatartást, márkahűséget, hogy mennyire lojális a fogyasztói társadalom különböző termékek márkáihoz.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | alternatív tejtermék, élelmiszer, fmcg, fogyasztói magatartás, márkahűség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |