Kiss Petra (2023) Z generáció és a közösségi média kapcsolata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Kiss Petra- Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
2023 máj Kiss Petra konzulensi bírálat FI.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (198kB) |
|
PDF
BA bírálati lap_KissPetra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (271kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A „Z generáció és média kapcsolata” című dolgozatom célja, hogy áttekintést nyújtsak a mai fiatalok (Z generáció) és a média kapcsolatának jellemzőiről, valamint bemutassam a nagyobb média negatív hatásait a Z generációra. Életünk egy jelentős része az online világban történik a digitális technológiának és a megváltozott kommunikációs szokásainknak köszönhetően. A „mai fiatalok” különösen fogékonyak az új technológiákra, illetve ezekre szükségük is van a mindennapok során kapcsolattartás és tanulás céljából. Kérdőívemmel, illetve a secunder kutatásommal több kutatási kérdésre kerestem a választ. 1: A Z generáció azon tagjai, akik az átlagos napi képernyő időtartamot átlépik, kevésbé tudják értékelni személyes kapcsolataik fontosságát, mint azok a fiatalok, akik kevesebb időt töltenek a közösségi média platformjain? 2: Vajon a nagy mennyiségű internet használat visszafejleszti a kommunikációs képességeit a fiataloknak, azokban az esetekben, amikor az online téren kívül kell beszélgetniük? 3: Milyen hatással van az influenszer marketing és a közösségi médián megjelenő hirdetések a Z generáció vásárlásai döntéseire, különösen akkor, amikor vásárlási javaslatokat tesznek a fiatalabb fogyasztók számára? 4: Vajon azok a fiatalok, akik az interneten több időt töltenek az átlagosnál, nagyobb valószínűséggel tapasztalnak mentális zavarokat, például alvászavar, szorongás, depresszió, mint azonos korú társaik, akik jóval kevesebb időt töltenek az online térben A kutatási eredményeim alapján megállapítható, hogy a Z generáció, szinte naponta és állandóan kiteszik magukat a média befolyásának. Ezzel pedig a médiában található információk, hírek és tartalmak kihatnak a fiatalok viselkedésére és gondolkodására is. Ennek egyik negatívuma lehet az, hogy a gyerekek és a fiatalok nem tudják megfelelően kezelni azokat az információkat, amiket a média nyújt nekik. Gyakori téma ezen kívül a káros viselkedések népszerűsítése, manipuláció és a torzítás. Az utóbbi főleg az influenszerek által lett népszerű a közösségi média oldalain. Egy másik nagyon gyakori negatív hatás, az online zaklatás és az online térben való áldozattá válás lehetősége. A média elterjedésével, már a fiatalok is könnyen találhatnak maguknak barátokat az online világban, azonban ezek az ismeretségek könnyen rossz irányba is elindulhatnak és a fiatalokat zaklatják, bántalmazzák, ez pedig akár életre szóló traumákat is okozhat. A kutatásom fő célja, hogy választ kapjak arra a kérdésre, hogy milyen negatívumokkal találkozhat egy tinédzser, amelyben az önkitöltős kérdőívem volt segítségemre. A Z generációt a legkönnyebben a közösségi médián keresztül lehet elérni, így az online kérdőíves módszert választottam. A Survio nevezetű kérdőív szerkesztővel készítettem saját kérdés sorom. A kérdőívemet 20 kérdésből állítottam össze, hogy a legpontosabb adatokat tudjam felhasználni a dolgozatomhoz. A barátaim nagyon támogatóak voltak, így hólabda módszerrel továbbították kérdőívem, ami által több kitöltőre tettem szert. Így összesen 127 kitöltő válaszát sikerül összeszednem. Összefoglalva a Z generáció és a média kapcsolata, nem megoldás nélküli probléma, hanem olyan komplex jelenség, amely sok területet érint és sok múlik a fiatalok megfelelő felkészítésén, védésén és a felelős média fogyasztáson. Ennek okán szükségesek az olyan kezdeményezések, amelyek pozitív hatással bírnak és hozzájárulnak a fiatalok fejlődéséhez és a társadalom érezhető javulásához. A fiatalok feladata, hogy felelősségteljesen és tudatosan használják az általuk adott, illetve kapott információkat és tartalmakat. Ebben a média szereplőinek és a szülőknek is szerepe van, csökkenteniük kell a negatív hatásokat és pozitív irányba terelni a Z generációt.<br></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | FOMO jelenség, függőség, közösségi média, Online zaklatás, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:24 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:24 |
Actions (login required)
Tétel nézet |