Z generáció és a közösségi média kapcsolata

Kiss Petra (2023) Z generáció és a közösségi média kapcsolata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kiss Petra- Szakdolgozat.pdf] PDF
Kiss Petra- Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of 2023 máj Kiss Petra konzulensi bírálat FI.pdf] PDF
2023 máj Kiss Petra konzulensi bírálat FI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (198kB)
[thumbnail of BA bírálati lap_KissPetra.pdf] PDF
BA bírálati lap_KissPetra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (271kB)

Absztrakt (kivonat)

A „Z generáció és média kapcsolata” című dolgozatom célja, hogy áttekintést nyújtsak a mai fiatalok (Z generáció) és a média kapcsolatának jellemzőiről, valamint bemutassam a nagyobb média negatív hatásait a Z generációra.Életünk egy jelentős része az online világban történik a digitális technológiának és a megváltozott kommunikációs szokásainknak köszönhetően. A „mai fiatalok” különösen fogékonyak az új technológiákra, illetve ezekre szükségük is van a mindennapok során kapcsolattartás és tanulás céljából.Kérdőívemmel, illetve a secunder kutatásommal több kutatási kérdésre kerestem a választ.1: A Z generáció azon tagjai, akik az átlagos napi képernyő időtartamot átlépik, kevésbé tudják értékelni személyes kapcsolataik fontosságát, mint azok a fiatalok, akik kevesebb időt töltenek a közösségi média platformjain?2: Vajon a nagy mennyiségű internet használat visszafejleszti a kommunikációs képességeit a fiataloknak, azokban az esetekben, amikor az online téren kívül kell beszélgetniük?3: Milyen hatással van az influenszer marketing és a közösségi médián megjelenő hirdetések a Z generáció vásárlásai döntéseire, különösen akkor, amikor vásárlási javaslatokat tesznek a fiatalabb fogyasztók számára?4: Vajon azok a fiatalok, akik az interneten több időt töltenek az átlagosnál, nagyobb valószínűséggel tapasztalnak mentális zavarokat, például alvászavar, szorongás, depresszió, mint azonos korú társaik, akik jóval kevesebb időt töltenek az online térbenA kutatási eredményeim alapján megállapítható, hogy a Z generáció, szinte naponta és állandóan kiteszik magukat a média befolyásának. Ezzel pedig a médiában található információk, hírek és tartalmak kihatnak a fiatalok viselkedésére és gondolkodására is. Ennek egyik negatívuma lehet az, hogy a gyerekek és a fiatalok nem tudják megfelelően kezelni azokat az információkat, amiket a média nyújt nekik. Gyakori téma ezen kívül a káros viselkedések népszerűsítése, manipuláció és a torzítás. Az utóbbi főleg az influenszerek által lett népszerű a közösségi média oldalain.Egy másik nagyon gyakori negatív hatás, az online zaklatás és az online térben való áldozattá válás lehetősége. A média elterjedésével, már a fiatalok is könnyen találhatnak maguknak barátokat az online világban, azonban ezek az ismeretségek könnyen rossz irányba is elindulhatnak és a fiatalokat zaklatják, bántalmazzák, ez pedig akár életre szóló traumákat is okozhat.A kutatásom fő célja, hogy választ kapjak arra a kérdésre, hogy milyen negatívumokkaltalálkozhat egy tinédzser, amelyben az önkitöltős kérdőívem volt segítségemre. A Z generációta legkönnyebben a közösségi médián keresztül lehet elérni, így az online kérdőíves módszertválasztottam. A Survio nevezetű kérdőív szerkesztővel készítettem saját kérdés sorom. Akérdőívemet 20 kérdésből állítottam össze, hogy a legpontosabb adatokat tudjam felhasználnia dolgozatomhoz. A barátaim nagyon támogatóak voltak, így hólabda módszerrel továbbítottákkérdőívem, ami által több kitöltőre tettem szert. Így összesen 127 kitöltő válaszát sikerülösszeszednem.Összefoglalva a Z generáció és a média kapcsolata, nem megoldás nélküli probléma, hanemolyan komplex jelenség, amely sok területet érint és sok múlik a fiatalok megfelelőfelkészítésén, védésén és a felelős média fogyasztáson. Ennek okán szükségesek az olyankezdeményezések, amelyek pozitív hatással bírnak és hozzájárulnak a fiatalok fejlődéséhez ésa társadalom érezhető javulásához. A fiatalok feladata, hogy felelősségteljesen és tudatosanhasználják az általuk adott, illetve kapott információkat és tartalmakat. Ebben a médiaszereplőinek és a szülőknek is szerepe van, csökkenteniük kell a negatív hatásokat és pozitívirányba terelni a Z generációt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: FOMO jelenség, függőség, közösségi média, Online zaklatás, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:24
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet