A Házisweets Kft értékesítési csatornájának az elemzése

Kovács Bence (2023) A Házisweets Kft értékesítési csatornájának az elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A Házisweets Kft értékesítési csatornájának az elemzése (8).pdf] PDF
A Házisweets Kft értékesítési csatornájának az elemzése (8).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kovács Bence bírálat.pdf] PDF
Kovács Bence bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (165kB)
[thumbnail of Kovács Bence BA KM bírálat BELSŐ.pdf] PDF
Kovács Bence BA KM bírálat BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (313kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A szakdolgozatom fő témája a Házisweets Kft&nbsp;&nbsp; értékesítési csatornának az elemzése volt. Kutatásomban arra kerestem választ, hogyan lehetne a cégnek az értékesítési csatornáját fejleszteni. A cégnél jelenleg egy ember foglalkozik az értékesítéssel. Kutatásom legfontosabb része az volt, hogy területi képviselő/ képviselők felvételével mennyivel lenne hatékonyabb a cégnek az értékesítése. A cégnek az értékesítését a cégtől kapott adatokból vizsgáltam meg. Elemeztem a cégnek az árbevételét diagrammok segítségével több szempontból 2020-2022 között. Megvizsgáltam mennyi az eladott mennyiségű édesség egy évben amennyit értékesítenek. Elemzést végeztem arról, hogyan változott a cégnek az árbevételét a multik arányához viszonyítva. Primer kutatásom során egy kérdőívet készítettem. A kérdőívet 138 ember töltötte ki.&nbsp; A 14 éves kortól a 40 évnél idősebbek között. A kérdőív során azt vizsgáltam , hogy a kitöltőknek hogyan változtak meg a vásárlási szokásaik a jelenlegi gazdasági helyzetben. A kérdőíves lekérdezésemben fontos volt, hogy a kitöltők milyen arányban ismerik és vásárolják a Házisweets kft édességeit. A kutatásomból kiderült, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet leginkább az idősebb korosztályt érinti jobban. A cég termékeit pedig a 14-20 év közöttiek ismerik és vásárolják leginkább. Azonban elmondható, hogy jelentősen kevesen vásárolják a cégnek a termékeit. A Házisweets kft-nek ezért mindenképpen fejlesztenie kell a termékismertségét. A cég országosan minden kereskedelmi egységen jelen van. Javaslatom szerint mindenképpen fejlesztenie kéne az értékesítési csapatot. Legalább 3 területi képviselő felvételével. A cég rendelkezik weboldallal és online webshoppal. Javasolnám a cégnek az oldal fejlesztését. Nagyobb figyelmet fordítanék a marketingre is. Ezzel növelni lehetne a cégnek az értékesítését is. A mai modern világban a social média jelentős lehetőségeket kínálna a Házisweets Kft-nek. Így javasolnám a közösségi oldalakon a reklámok, és hirdetések alkalmazását is. &nbsp;A cég hosszú évek óta jelen van az édességpiacon. Ismerik az összes konkurens céget és piaci változásokat. Úgy gondolom, hogy ezekkel a javaslatokkal a cég nagyobb versenyelőnyre tehetne szert a jövőben. Illetve növelni tudná az értékesítésnek a hatékonyságát is.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Patrícia
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: értékesítés, értékesítési csatorna, Értékesítési képviselő, infláció, kereskedelem, kkv, koronavírus-járvány (COVID-19), vásárlási szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:24
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet