Az élethosszig tartó tanulás és a tematikus városi séták kapcsolata

Gera Patrícia (2023) Az élethosszig tartó tanulás és a tematikus városi séták kapcsolata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of GeraPatricia_mwlw5p_.pdf] PDF
GeraPatricia_mwlw5p_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Gera_Patricia_MA bírálati lap 1 lapos másolata.pdf] PDF
Gera_Patricia_MA bírálati lap 1 lapos másolata.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (243kB)
[thumbnail of Gera Patrícia MA bírálat.pdf] PDF
Gera Patrícia MA bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (519kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;">A tanulás számomra mindig is értéket képviselt, munkám során nagy hangsúlyt fektettem és fektetek erre ma is. A jelen szakdolgozat kutatásában a tematikus séták és az élethosszig tartó tanulás kapcsolatát vizsgáltam meg több szempontból. Összességében azt feltételeztem, hogy a tematikus városi vezetett séták ösztönzőleg hatnak az élethosszig tartó tanulásra, és segíthetnek az előítéletek leküzdésében. A szakirodalom áttekintését a következő módon valósítottam meg: Az általános meghatározásoktól indultam mind tanulás és élethosszig tartó tanulás, mind a séta és tematikus városi séta esetében. A fogalmak és tevékenység hétköznapi értelemben vett jelentését, fogalmát, történetét, a különböző tudományágakban való megjelenését, színtereit, megvalósulási lehetőségeit tekintettem át. Majd összekapcsoltam a feltételrendszerüket. A dolgozatban rámutattam arra, hogy a tematikus séta mint turisztikai termék életképességének feltételrendszere megfeleltethető az élethosszig tartó tanulás tárgyának egyénre vonatkoztatott feltételrendszerének. A szabadon felhasználható, rendelkezésre álló szabadidő, pénz és motiváció mind a tanulásnál, mind a tematikus városi sétáknál elengedhetetlen az egyén számára. Az élethosszig tartó tanulás és tematikus városi séták kapcsolatának kutatásához kvantitatív módszert választottam, és kérdőív segítségével vizsgáltam meg, hogy hipotéziseim helytállóke. Ugyanakkor néhány kvalitatív elem is megjelenik a kérdőívben a szabadvégű válaszok esetében. A kérdőív magyar nyelven készült, így a magyar nyelven tartott tematikus sétákat vizsgálta. A kérdőívet azok tölthették ki, akik már részt vettek életükben valamilyen tematikus városi sétán Magyarországon. A mintavételhez a közösségi médián tettem közzé a kérdőívet, és megkerestem a legnagyobb budapesti tematikus sétákat tartó cégeket, valamint egy-két megyeszékhelyen működő céggel is felvettem a kapcsolatot. A kérdőívet 86 fő töltette ki, így a minta nem reprezentatív. A kitöltők többsége 36 év feletti, több mint két harmaduk nő és összességében zömében felsőfokú végzettségűek. A kutatásban részt vettek idegen nyelvet beszélnek, és városban élnek (főváros, nagyváros, kisváros). A dolgozatban részletesen bemutattam a mintavétel nehézségeit, és a kutatás kritikáját is megfogalmaztam. A hipotézisek vizsgálatához az adatok elemzéséhez leíró statisztikai adatokat és kereszttábla elemzéseket használtam.<br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Tanári

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Fűzi Beatrix Zsuzsanna
Belső
óraadó tanár; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: előítélet(ek), élethosszig tartó tanulás, motiváció, tematikus séta, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:24
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet