Gera Patrícia (2023) Az élethosszig tartó tanulás és a tematikus városi séták kapcsolata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
GeraPatricia_mwlw5p_.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Gera_Patricia_MA bírálati lap 1 lapos másolata.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (243kB) |
|
PDF
Gera Patrícia MA bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (519kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;">A tanulás számomra mindig is értéket képviselt, munkám során nagy hangsúlyt fektettem és fektetek erre ma is. A jelen szakdolgozat kutatásában a tematikus séták és az élethosszig tartó tanulás kapcsolatát vizsgáltam meg több szempontból. Összességében azt feltételeztem, hogy a tematikus városi vezetett séták ösztönzőleg hatnak az élethosszig tartó tanulásra, és segíthetnek az előítéletek leküzdésében. A szakirodalom áttekintését a következő módon valósítottam meg: Az általános meghatározásoktól indultam mind tanulás és élethosszig tartó tanulás, mind a séta és tematikus városi séta esetében. A fogalmak és tevékenység hétköznapi értelemben vett jelentését, fogalmát, történetét, a különböző tudományágakban való megjelenését, színtereit, megvalósulási lehetőségeit tekintettem át. Majd összekapcsoltam a feltételrendszerüket. A dolgozatban rámutattam arra, hogy a tematikus séta mint turisztikai termék életképességének feltételrendszere megfeleltethető az élethosszig tartó tanulás tárgyának egyénre vonatkoztatott feltételrendszerének. A szabadon felhasználható, rendelkezésre álló szabadidő, pénz és motiváció mind a tanulásnál, mind a tematikus városi sétáknál elengedhetetlen az egyén számára. Az élethosszig tartó tanulás és tematikus városi séták kapcsolatának kutatásához kvantitatív módszert választottam, és kérdőív segítségével vizsgáltam meg, hogy hipotéziseim helytállóke. Ugyanakkor néhány kvalitatív elem is megjelenik a kérdőívben a szabadvégű válaszok esetében. A kérdőív magyar nyelven készült, így a magyar nyelven tartott tematikus sétákat vizsgálta. A kérdőívet azok tölthették ki, akik már részt vettek életükben valamilyen tematikus városi sétán Magyarországon. A mintavételhez a közösségi médián tettem közzé a kérdőívet, és megkerestem a legnagyobb budapesti tematikus sétákat tartó cégeket, valamint egy-két megyeszékhelyen működő céggel is felvettem a kapcsolatot. A kérdőívet 86 fő töltette ki, így a minta nem reprezentatív. A kitöltők többsége 36 év feletti, több mint két harmaduk nő és összességében zömében felsőfokú végzettségűek. A kutatásban részt vettek idegen nyelvet beszélnek, és városban élnek (főváros, nagyváros, kisváros). A dolgozatban részletesen bemutattam a mintavétel nehézségeit, és a kutatás kritikáját is megfogalmaztam. A hipotézisek vizsgálatához az adatok elemzéséhez leíró statisztikai adatokat és kereszttábla elemzéseket használtam.<br></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | előítélet(ek), élethosszig tartó tanulás, motiváció, tematikus séta, turizmus |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:24 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:24 |
Actions (login required)
Tétel nézet |