Az élethosszig tartó tanulás és a tematikus városi séták kapcsolata

Gera Patrícia (2023) Az élethosszig tartó tanulás és a tematikus városi séták kapcsolata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of GeraPatricia_mwlw5p_.pdf] PDF
GeraPatricia_mwlw5p_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Gera_Patricia_MA bírálati lap 1 lapos másolata.pdf] PDF
Gera_Patricia_MA bírálati lap 1 lapos másolata.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (243kB)
[thumbnail of Gera Patrícia MA bírálat.pdf] PDF
Gera Patrícia MA bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (519kB)

Absztrakt (kivonat)

A tanulás számomra mindig is értéket képviselt, munkám során nagy hangsúlyt fektettem ésfektetek erre ma is. A jelen szakdolgozat kutatásában a tematikus séták és az élethosszig tartótanulás kapcsolatát vizsgáltam meg több szempontból. Összességében azt feltételeztem, hogy atematikus városi vezetett séták ösztönzőleg hatnak az élethosszig tartó tanulásra, és segíthetnekaz előítéletek leküzdésében.A szakirodalom áttekintését a következő módon valósítottam meg: Az általánosmeghatározásoktól indultam mind tanulás és élethosszig tartó tanulás, mind a séta és tematikusvárosi séta esetében. A fogalmak és tevékenység hétköznapi értelemben vett jelentését,fogalmát, történetét, a különböző tudományágakban való megjelenését, színtereit,megvalósulási lehetőségeit tekintettem át. Majd összekapcsoltam a feltételrendszerüket.A dolgozatban rámutattam arra, hogy a tematikus séta mint turisztikai termék életképességénekfeltételrendszere megfeleltethető az élethosszig tartó tanulás tárgyának egyénre vonatkoztatottfeltételrendszerének. A szabadon felhasználható, rendelkezésre álló szabadidő, pénz ésmotiváció mind a tanulásnál, mind a tematikus városi sétáknál elengedhetetlen az egyénszámára.Az élethosszig tartó tanulás és tematikus városi séták kapcsolatának kutatásához kvantitatívmódszert választottam, és kérdőív segítségével vizsgáltam meg, hogy hipotéziseim helytállóke. Ugyanakkor néhány kvalitatív elem is megjelenik a kérdőívben a szabadvégű válaszokesetében. A kérdőív magyar nyelven készült, így a magyar nyelven tartott tematikus sétákatvizsgálta. A kérdőívet azok tölthették ki, akik már részt vettek életükben valamilyen tematikusvárosi sétán Magyarországon.A mintavételhez a közösségi médián tettem közzé a kérdőívet, és megkerestem a legnagyobbbudapesti tematikus sétákat tartó cégeket, valamint egy-két megyeszékhelyen működő céggelis felvettem a kapcsolatot. A kérdőívet 86 fő töltette ki, így a minta nem reprezentatív.A kitöltők többsége 36 év feletti, több mint két harmaduk nő és összességében zömébenfelsőfokú végzettségűek. A kutatásban részt vettek idegen nyelvet beszélnek, és városban élnek(főváros, nagyváros, kisváros).A dolgozatban részletesen bemutattam a mintavétel nehézségeit, és a kutatás kritikáját ismegfogalmaztam.A hipotézisek vizsgálatához az adatok elemzéséhez leíró statisztikai adatokat és kereszttáblaelemzéseket használtam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Tanári

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: előítélet(ek), élethosszig tartó tanulás, motiváció, tematikus séta, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:24
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet