Az alkotás szükséglete és ennek frusztrációja felnőttkorban

Bégányi Dorottya Mária (2023) Az alkotás szükséglete és ennek frusztrációja felnőttkorban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Bégányi Dorottya Mária Az alkotás szükséglete és  ennek frusztrációja felnőttkorban szakdolgozat.pdf] PDF
Bégányi Dorottya Mária Az alkotás szükséglete és ennek frusztrációja felnőttkorban szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Bégányi Dorottya-belső.pdf] PDF
Bégányi Dorottya-belső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (299kB)
[thumbnail of Bégányi Dorottya MH bírálat.pdf] PDF
Bégányi Dorottya MH bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (311kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Ha megkérdeznénk a hétköznapi embereket, hogy mi a kreativitás, ki a kreatív, lehet, hogy különböző válaszokat kapnánk rá. A kreativitás jelentése sokaknak mást jelenthet, nincs rá egy egységes definíció sem.</p><p>Vajon az a kreatív, aki egy teljesen új módszert, elméletet, terméket hoz létre, vagy bárki, aki otthon szeret kézműveskedni? Mi motivál minket arra, hogy létrehozzunk új dolgokat? Mi teszi a kreativitást kreativitássá? Szakdolgozatomban szeretnék a kreativitás mélyére ásni, és választ találni az előbbi kérdéseimre. </p> <p>A szakdolgozatom első részében a szakirodalmat vizsgálom meg a témában, a kreativitás definícióit, kutatásának történetét tekintem át. Majd az alkotási folyamat szakaszait vizsgálom meg, és összegyűjtöm a kreatív személyiség jellemzőit, a kreativitás faktorokat és szinteket. Megvizsgálom, mit nevezhetünk kreatív produktumnak, terméknek, és hogyan fejlődik az alkotókészség. Összevetem a kreativitást az intelligenciával, és összegyűjtöm a kreativitás mérésének módjait. Végezetül a környezeti hatásokat nézem meg, hogy mi gátolhatja és serkentheti az kreativitást, alkotást. Második fejezetként, de még mindig a szakirodalmi áttekintés részeként megvizsgálom, hogy mi motiválja a kreativitást, miért érezhetjük az alkotást szükségletnek, ezen belül főleg a Maslow-piramissal szeretnék bővebben foglalkozni.</p> <p>Szakdolgozatom másik része egy kérdőíves primer kutatás kiértékelése. A kérdőívemben a következő főbb kutatási kérdésekre keresem a választ: Vajon szükségét érzik-e az emberek, hogy alkothassanak? Az alkotás mennyire segíthet elérni a személyes boldogságot? Vajon segíthet-e stresszes helyzetben, a mindennapos megküzdésben? És vajon a hiánya okozhat-e negatív érzéseket, frusztrációt?</p><p>&nbsp;A kutatásomban felnőtt személyeket kérdeztem, a szakdolgozatomban a gyermekkori kreativitás, és annak fejlesztése nem szerepel.</p><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Munkahelyi mentálhigiéné

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hübner Andrea
Belső
egyetemi tanársegéd; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: alkotás, Csíkszentmihályi Mihály, Erika Landau, kreativitás, motiváció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:24
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet