A vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) a hazai kis- és középvállalkozások gyakorlatában, online kommunikációjuk alapján

Lukács Annabella (2023) A vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) a hazai kis- és középvállalkozások gyakorlatában, online kommunikációjuk alapján. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of LukácsAnnabella_záródolg.pdf] PDF
LukácsAnnabella_záródolg.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Lukacs_Annabella_2023.pdf] PDF
Lukacs_Annabella_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (221kB)

Absztrakt (kivonat)

A vállalatok társadalmifelelősségvállalása (CSR) nemzetközi környezetben egyre inkább hozzátartozik avállalatok működéséhez, kutatásomban arra voltam kíváncsi, hogy Magyarországonmennyire terjedt el a vállalati gyakorlatban. A hazai piacon jellemzően kis- ésközépvállalkozások működnek, ezért erre a vállalatméretre koncentráltam. Avállalati honlapokat használtam fel az adatgyűjtésre, tartalmukat a kvantitatívtartalomelemzés módszerével egy előre meghatározott kérdéssor alapján vizsgáltam.25 kis- és középvállalkozás és 5 nagyvállalat CSR-tevékenységét elemezvemegállapítottam, hogy a magyar kkv-k három kb. azonos méretű csoportraoszthatók: 1.semmilyen társadalmi felelősségvállalás nincs (28%); 2. minőségbiztosítással,pályázattal már megtették az első lépést (36%); 3. kialakult CSR-tevékenységetfolytatnak (36%). Az előzetes ismereteimnek megfelelően a nagyvállalatokelőrébb tartanak, 80%-uk kialakult gyakorlatot követ, de a maradék 20% semérdektelen. A CSR-t működtető kkv-k elemzése során kiderült, hogy a társadalmi problémákfelé nyitottabbak, mint a környezeti és vállalati felelősségvállalás terén. Iparágiszinten az ipar és az építőipar jobban szerepel, mint a kereskedelem ésmezőgazdaság. Összessségében megállapítható, hogy azok a vállalatok, amelyekmagukévá tették a társadalmi felelősségvállalás gondolatát, azok tudatosanműködtetik azt, elköteleződtek a CSR irányába, terveik vannak a jövőre, viszontfeladat lenne növelni a számukat, ami az elemzés alapján nem lehetetlen, apályázatok is tanúsítják, hogy több vállalat is nyitott a változtatásra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: CSR, kis- és középvállalkozás - KKV, kvantitatív módszerek, magyar gazdaság, weboldal
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:23
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet