Lukács Annabella (2023) A vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) a hazai kis- és középvállalkozások gyakorlatában, online kommunikációjuk alapján. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
LukácsAnnabella_záródolg.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Lukacs_Annabella_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (221kB) |
Absztrakt (kivonat)
A vállalatok társadalmifelelősségvállalása (CSR) nemzetközi környezetben egyre inkább hozzátartozik avállalatok működéséhez, kutatásomban arra voltam kíváncsi, hogy Magyarországonmennyire terjedt el a vállalati gyakorlatban. A hazai piacon jellemzően kis- ésközépvállalkozások működnek, ezért erre a vállalatméretre koncentráltam. Avállalati honlapokat használtam fel az adatgyűjtésre, tartalmukat a kvantitatívtartalomelemzés módszerével egy előre meghatározott kérdéssor alapján vizsgáltam.25 kis- és középvállalkozás és 5 nagyvállalat CSR-tevékenységét elemezvemegállapítottam, hogy a magyar kkv-k három kb. azonos méretű csoportraoszthatók: 1.semmilyen társadalmi felelősségvállalás nincs (28%); 2. minőségbiztosítással,pályázattal már megtették az első lépést (36%); 3. kialakult CSR-tevékenységetfolytatnak (36%). Az előzetes ismereteimnek megfelelően a nagyvállalatokelőrébb tartanak, 80%-uk kialakult gyakorlatot követ, de a maradék 20% semérdektelen. A CSR-t működtető kkv-k elemzése során kiderült, hogy a társadalmi problémákfelé nyitottabbak, mint a környezeti és vállalati felelősségvállalás terén. Iparágiszinten az ipar és az építőipar jobban szerepel, mint a kereskedelem ésmezőgazdaság. Összessségében megállapítható, hogy azok a vállalatok, amelyekmagukévá tették a társadalmi felelősségvállalás gondolatát, azok tudatosanműködtetik azt, elköteleződtek a CSR irányába, terveik vannak a jövőre, viszontfeladat lenne növelni a számukat, ami az elemzés alapján nem lehetetlen, apályázatok is tanúsítják, hogy több vállalat is nyitott a változtatásra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, kis- és középvállalkozás - KKV, kvantitatív módszerek, magyar gazdaság, weboldal |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:23 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:23 |
Actions (login required)
Tétel nézet |