Hannya Eszter (2023) A nonprofit kulturális marketing, A Budapest Galéria kommunikációs kampánytervezése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Hannya Eszter Szakdolgozat; A nonprofit kulturális marketing, A Budapest Galéria kommunikációs kampánytervezése.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
HEbírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (63kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Hannya_Eszter.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (298kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;">A szakdolgozatom fő témáját a nonprofit kulturális szektor, és annak kommunikációs nehézségeinek körbejárása alkotta.</p><div>A Budapest Galériában töltött szakmai gyakorlati évem adta a témám fő vezérfonalát, mely egy főváros által finanszírozott közgyűjtemény. A dolgozatom tartamát tekintve három fő részre tagolható. <div>Az első részletben a kulturális marketinghez szükséges területeket definiálom. Ebben a részletben szóba kerül a magyarországi kultúra finanszírozási módszerek, a kulturális marketing hazai illetve nemzetközi olvasatában való értelmezés, illetve a kommunikációs kampánytervhez szükséges marketing eszközök bemutatása.<br>A dolgozatom második felében, a primerkutatásomat mutatom be, módszernek pedig mélyinterjút választottam. A kvantitatív módszer alkalmasnak bizonyult, hogy felfedjem a Budapest Galéria kommunikációjára ható negatív tényezőit. Interjú alanyomnak, Erőss Nikolettet kértem fel, a Budapest Galéria főosztályvezetője. A módszertant hasznosnak találtam, az interjú fókusza, a Budapest Galériára ható belső illetve külső tényezők körbe járásába volt. Az eredmények során három fő fókuszterületet állapítottam, meg melyek befolyásoló tényezőként hatnak a Budapest Galéria jelenlegi kommunikációjára. Melyek az alábbiak: a fenntartóval ápolt viszony, és finanszírozás hiánya, a limitált <span data-id="ff51d601-583c-4e5d-95ab-17ac484d6d78">lokáció</span>, illetve a márkaimázs, kommunikáció hiányából eredendő problémák. </div><div>A dolgozatom utolsó részében a Budapest Galéria számára kommunikációs javaslat tételek következtek. A javaslatok során egy részletes <span data-id="f525f218-1a5b-4a1a-8ffd-0be4f90e8ec5">SWOT</span> elemzést is megalkottam amihez, a mélyinterjúban elhangzott információkat használtam fel.<br>A harmadik rész megalkotásához szükséges volt a részletes elméleti, háttér kutatásra, illetve a kvalitatív kutatásomra, melyek a javaslatok alapját alkották. A javaslatok az alábbiakból álltak; a meglévő márkaimázs frissítése és annak kommunikálásának javaslatai; a Budapest Galéria lehetséges célcsoportjainak definiálása; a célcsoportok eléréshez szükséges csatornák felkutatása; illetve stratégia és kommunikációs célok megalkotása. A könnyebb értelmezés érdekében pedig, a dolgozatom mellé segédletként, két darab tábláztatott csatoltam. A javaslatok fő célja, az inspiráció nyújtása volt, ami a további kommunikációs kampányterv kidolgozásához szükséges.<br>A kutatásom végére, arra a következtetésre jutottam, hogy a kulturális marketing egy komplex szakterület amely függ a jelenkori politikai, gazdasági, társadalmi problémáktól. A nonprofit kommunikáció merőben eltér egy vállalati, <span data-id="1ef1f569-4a4c-444d-98e6-0b3f09e793a1">forprofit</span> kommunikációtól, mivel a két szektor missziója, célja eltérő, ezek alapján a kommunikációjuk sem lehet azonos. Továbbá dolgozatom során tapasztalta, a márkaimázs illetve <span data-id="9a9cb248-5839-4a5e-af2b-42d10f6d6eab">brand</span> építés fontosságát, mely a nonprofit szervezetek leterheltségük és finanszírozási nehézségükből adódva nem tudnak kihasználni.<br>Összességében én úgy gondolom szakdolgozatom egy ablakot, betekintést tud nyújtani az olvasó számára, hogy a kortárs nonprofit önkormányzatilag támogatott kulturális szervezett 2023-ban milyen problémákkal küzdenek. </div></div><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kommunikáció zavarai, kultúrafinanszírozás, kultúrmenedzsment, marketingkommunikáció, nonprofit szektor |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:22 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:22 |
Actions (login required)
Tétel nézet |