A nonprofit kulturális marketing, A Budapest Galéria kommunikációs kampánytervezése

Hannya Eszter (2023) A nonprofit kulturális marketing, A Budapest Galéria kommunikációs kampánytervezése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Hannya Eszter Szakdolgozat; A nonprofit kulturális marketing, A Budapest Galéria kommunikációs kampánytervezése.pdf] PDF
Hannya Eszter Szakdolgozat; A nonprofit kulturális marketing, A Budapest Galéria kommunikációs kampánytervezése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of HEbírálat.pdf] PDF
HEbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (63kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Hannya_Eszter.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Hannya_Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (298kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;">A szakdolgozatom fő témáját a nonprofit kulturális szektor, és annak kommunikációs nehézségeinek körbejárása alkotta.</p><div>A Budapest Galériában töltött szakmai gyakorlati évem adta a témám fő vezérfonalát, mely egy főváros által finanszírozott közgyűjtemény. A dolgozatom tartamát tekintve három fő részre tagolható.&nbsp;<div>Az első részletben a kulturális marketinghez szükséges területeket definiálom. Ebben a részletben szóba kerül a magyarországi kultúra finanszírozási módszerek, a kulturális marketing hazai illetve nemzetközi olvasatában való értelmezés, illetve a kommunikációs kampánytervhez szükséges marketing eszközök bemutatása.<br>A dolgozatom második felében, a primerkutatásomat mutatom be, módszernek pedig mélyinterjút választottam. A kvantitatív módszer alkalmasnak bizonyult, hogy felfedjem a Budapest Galéria kommunikációjára ható negatív tényezőit. Interjú alanyomnak, Erőss Nikolettet kértem fel,&nbsp;a Budapest Galéria főosztályvezetője. A módszertant hasznosnak találtam, az interjú fókusza, a Budapest Galériára ható belső illetve külső tényezők körbe járásába volt. Az eredmények során három fő fókuszterületet állapítottam, meg melyek befolyásoló tényezőként hatnak a Budapest Galéria jelenlegi kommunikációjára. Melyek az alábbiak: a fenntartóval ápolt viszony, és finanszírozás hiánya, a limitált&nbsp;<span data-id="ff51d601-583c-4e5d-95ab-17ac484d6d78">lokáció</span>, illetve a márkaimázs, kommunikáció hiányából eredendő problémák.&nbsp;</div><div>A dolgozatom utolsó részében a Budapest Galéria számára kommunikációs javaslat tételek következtek. A javaslatok során egy részletes&nbsp;<span data-id="f525f218-1a5b-4a1a-8ffd-0be4f90e8ec5">SWOT</span>&nbsp;elemzést is megalkottam amihez, a mélyinterjúban elhangzott információkat használtam fel.<br>A harmadik rész megalkotásához szükséges volt a részletes elméleti, háttér kutatásra, illetve a kvalitatív kutatásomra, melyek&nbsp;a javaslatok alapját alkották. A javaslatok az alábbiakból álltak; a meglévő márkaimázs frissítése és annak kommunikálásának javaslatai; a Budapest Galéria lehetséges célcsoportjainak definiálása; a célcsoportok eléréshez szükséges csatornák felkutatása; illetve stratégia és kommunikációs célok megalkotása. A könnyebb értelmezés érdekében pedig, a dolgozatom mellé segédletként, két darab tábláztatott csatoltam. A javaslatok fő célja, az inspiráció nyújtása volt, ami a további kommunikációs kampányterv kidolgozásához szükséges.<br>A kutatásom végére, arra a következtetésre jutottam,&nbsp;hogy a kulturális marketing egy komplex szakterület amely függ a jelenkori politikai, gazdasági, társadalmi problémáktól. A nonprofit kommunikáció merőben eltér egy vállalati,&nbsp;<span data-id="1ef1f569-4a4c-444d-98e6-0b3f09e793a1">forprofit</span>&nbsp;kommunikációtól, mivel a két szektor missziója, célja eltérő, ezek alapján a kommunikációjuk sem lehet azonos. Továbbá dolgozatom során tapasztalta, a márkaimázs illetve&nbsp;<span data-id="9a9cb248-5839-4a5e-af2b-42d10f6d6eab">brand</span>&nbsp;építés fontosságát, mely a nonprofit szervezetek leterheltségük és finanszírozási nehézségükből adódva nem tudnak kihasználni.<br>Összességében én úgy gondolom szakdolgozatom egy ablakot, betekintést tud nyújtani az olvasó számára, hogy a&nbsp;kortárs nonprofit önkormányzatilag támogatott kulturális szervezett 2023-ban milyen problémákkal küzdenek.&nbsp;</div></div><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Merliot-Almássy Eszter
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kommunikáció zavarai, kultúrafinanszírozás, kultúrmenedzsment, marketingkommunikáció, nonprofit szektor
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:22
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet