A nonprofit kulturális marketing, A Budapest Galéria kommunikációs kampánytervezése

Hannya Eszter (2023) A nonprofit kulturális marketing, A Budapest Galéria kommunikációs kampánytervezése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Hannya Eszter Szakdolgozat; A nonprofit kulturális marketing, A Budapest Galéria kommunikációs kampánytervezése.pdf] PDF
Hannya Eszter Szakdolgozat; A nonprofit kulturális marketing, A Budapest Galéria kommunikációs kampánytervezése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of HEbírálat.pdf] PDF
HEbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (63kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Hannya_Eszter.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Hannya_Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (298kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom fő témáját a nonprofit kulturális szektor, és annak kommunikációs nehézségeinek körbejárása alkotta.A Budapest Galériában töltött szakmai gyakorlati évem adta a témám fő vezérfonalát, mely egy főváros által finanszírozott közgyűjtemény. A dolgozatom tartamát tekintve három fő részre tagolható.Az első részletben a kulturális marketinghez szükséges területeket definiálom. Ebben a részletben szóba kerül a magyarországi kultúra finanszírozási módszerek, a kulturális marketing hazai illetve nemzetközi olvasatában való értelmezés, illetve a kommunikációs kampánytervhez szükséges marketing eszközök bemutatása.A dolgozatom második felében, a primerkutatásomat mutatom be, módszernek pedig mélyinterjút választottam. A kvantitatív módszer alkalmasnak bizonyult, hogy felfedjem a Budapest Galéria kommunikációjára ható negatív tényezőit. Interjú alanyomnak, Erőss Nikolettet kértem fel,a Budapest Galéria főosztályvezetője. A módszertant hasznosnak találtam, az interjú fókusza, a Budapest Galériára ható belső illetve külső tényezők körbe járásába volt. Az eredmények során három fő fókuszterületet állapítottam, meg melyek befolyásoló tényezőként hatnak a Budapest Galéria jelenlegi kommunikációjára. Melyek az alábbiak: a fenntartóval ápolt viszony, és finanszírozás hiánya, a limitáltlokáció, illetve a márkaimázs, kommunikáció hiányából eredendő problémák.A dolgozatom utolsó részében a Budapest Galéria számára kommunikációs javaslat tételek következtek. A javaslatok során egy részletesSWOTelemzést is megalkottam amihez, a mélyinterjúban elhangzott információkat használtam fel.A harmadik rész megalkotásához szükséges volt a részletes elméleti, háttér kutatásra, illetve a kvalitatív kutatásomra, melyeka javaslatok alapját alkották. A javaslatok az alábbiakból álltak; a meglévő márkaimázs frissítése és annak kommunikálásának javaslatai; a Budapest Galéria lehetséges célcsoportjainak definiálása; a célcsoportok eléréshez szükséges csatornák felkutatása; illetve stratégia és kommunikációs célok megalkotása. A könnyebb értelmezés érdekében pedig, a dolgozatom mellé segédletként, két darab tábláztatott csatoltam. A javaslatok fő célja, az inspiráció nyújtása volt, ami a további kommunikációs kampányterv kidolgozásához szükséges.A kutatásom végére, arra a következtetésre jutottam,hogy a kulturális marketing egy komplex szakterület amely függ a jelenkori politikai, gazdasági, társadalmi problémáktól. A nonprofit kommunikáció merőben eltér egy vállalati,forprofitkommunikációtól, mivel a két szektor missziója, célja eltérő, ezek alapján a kommunikációjuk sem lehet azonos. Továbbá dolgozatom során tapasztalta, a márkaimázs illetvebrandépítés fontosságát, mely a nonprofit szervezetek leterheltségük és finanszírozási nehézségükből adódva nem tudnak kihasználni.Összességében én úgy gondolom szakdolgozatom egy ablakot, betekintést tud nyújtani az olvasó számára, hogy akortárs nonprofit önkormányzatilag támogatott kulturális szervezett 2023-ban milyen problémákkal küzdenek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kommunikáció zavarai, kultúrafinanszírozás, kultúrmenedzsment, marketingkommunikáció, nonprofit szektor
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:22
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet