Dávid Anna (2023) A gamifikáció szükségessége a mai oktatási rendszerben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Dávid Anna szakdolgozat - KID8PQ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Dávid Anna szakdolgozat bírálata opponens.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (333kB) |
|
PDF
Dávid Anna_KID8PQ_MA bírálati lap_belső_Csulak Gergely.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (309kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Az egyik legfontosabb kulcsa az oktatási sikernek, hogy tisztában legyünk annak a generációnak a sajátosságaival, amelyiket tanítani készülünk. Ez a jelen esetben a “Z generáció”, de egy - két éven belül már az “alfák” is bekerülnek a középiskolában. Meg kell ismernünk ezeket a “mai fiatalokat”, ismernünk kell az érdeklődési körüket, tudnunk kell mi mozgatja őket, mi milyen hatással van rájuk és ami a legfontosabb el kell fogadnunk, hogy ők mások, mint mi vagyunk, lehet, hogy valami működött a mi generációnknál, náluk az nem fog! Az online érdeklődésüket nem problémaként kell felfognunk, hanem sokkal inkább lehetőségként és be kell építenünk az oktatásunkba azon eszközök használatát, amelyek ezt segítik.</p><p></p><p>A gamifikáció lehet az az “eszköz” ami segíti a pedagógusokat ezen az úton. Azzal, hogy a gyerekek számára élvezetesebbé, izgalmasabbá tesszük a játék segítségével a tanulást, megtámogatjuk a fejlődésüket, a tanulás iránti vágyukat felkelthetjük. A pontrendszer bevezetésével pedig levehetjük a terhet a vállukról, kevésbé lesznek stresszesek, így jobban tudnak a feladatokra fókuszálni.</p> <p> Annak érdekében, hogy sikeres diákokat neveljünk, fontos, hogy a szemléletünkön változtassunk. A jó pedagógus a kulcsa a diák sikerének. És a jó pedagógus nem azt jelenti, hogy szigorral ér el eredményeket, de azt sem, hogy már - már baráti a kapcsolata a diákokkal, szeretik, de semmit nem fejlődnek. A jó pedagógus az, aki ösztönzően hat a diákokra, van tekintélye, amit nem azzal vívott ki magának, hogy rettegésben tartja a tanulókat, sokkal inkább a szaktudásával, az elhivatottságával, az innovatív módszereivel. Be kell látnunk, hogy a teljes mértékben frontális oktatás ideje lejárt, el kell kezdeni új módszereket is bevezetni, színesíteni ezekkel a tanórákat.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, alternatív gondolkodás, játék, módszertan, oktatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:21 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:21 |
Actions (login required)
Tétel nézet |