A gamifikáció szükségessége a mai oktatási rendszerben

Dávid Anna (2023) A gamifikáció szükségessége a mai oktatási rendszerben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Dávid Anna szakdolgozat - KID8PQ.pdf] PDF
Dávid Anna szakdolgozat - KID8PQ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Dávid Anna szakdolgozat bírálata opponens.pdf] PDF
Dávid Anna szakdolgozat bírálata opponens.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (333kB)
[thumbnail of Dávid Anna_KID8PQ_MA bírálati lap_belső_Csulak Gergely.pdf] PDF
Dávid Anna_KID8PQ_MA bírálati lap_belső_Csulak Gergely.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (309kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Az egyik legfontosabb kulcsa az oktatási sikernek, hogy tisztában legyünk annak a generációnak a sajátosságaival, amelyiket tanítani készülünk. Ez a jelen esetben a “Z generáció”, de egy - két éven belül már az “alfák” is bekerülnek a középiskolában. Meg kell ismernünk ezeket a “mai fiatalokat”, ismernünk kell az érdeklődési körüket, tudnunk kell mi mozgatja őket, mi milyen hatással van rájuk és ami a legfontosabb el kell fogadnunk, hogy ők mások, mint mi vagyunk, lehet, hogy valami működött a mi generációnknál, náluk az nem fog! Az online érdeklődésüket nem problémaként kell felfognunk, hanem sokkal inkább lehetőségként és be kell építenünk az oktatásunkba azon eszközök használatát, amelyek ezt segítik.</p><p></p><p>A gamifikáció lehet az az “eszköz” ami segíti a pedagógusokat ezen az úton. Azzal, hogy a gyerekek számára élvezetesebbé, izgalmasabbá tesszük a játék segítségével a tanulást, megtámogatjuk a fejlődésüket, a tanulás iránti vágyukat felkelthetjük. A pontrendszer bevezetésével pedig levehetjük a terhet a vállukról, kevésbé lesznek stresszesek, így jobban tudnak a feladatokra fókuszálni.</p> <p> Annak érdekében, hogy sikeres diákokat neveljünk, fontos, hogy a szemléletünkön változtassunk. A jó pedagógus a kulcsa a diák sikerének. És a jó pedagógus nem azt jelenti, hogy szigorral ér el eredményeket, de azt sem, hogy már - már baráti a kapcsolata a diákokkal, szeretik, de semmit nem fejlődnek. A jó pedagógus az, aki ösztönzően hat a diákokra, van tekintélye, amit nem azzal vívott ki magának, hogy rettegésben tartja a tanulókat, sokkal inkább a szaktudásával, az elhivatottságával, az innovatív módszereivel. Be kell látnunk, hogy a teljes mértékben frontális oktatás ideje lejárt, el kell kezdeni új módszereket is bevezetni, színesíteni ezekkel a tanórákat.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Tanári

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csulak Gergely
Belső
Mesteroktató; Vendéglátás Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, alternatív gondolkodás, játék, módszertan, oktatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:21
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet