Dávid Anna (2023) A gamifikáció szükségessége a mai oktatási rendszerben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Dávid Anna szakdolgozat - KID8PQ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Dávid Anna szakdolgozat bírálata opponens.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (333kB) |
|
PDF
Dávid Anna_KID8PQ_MA bírálati lap_belső_Csulak Gergely.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (309kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az egyik legfontosabb kulcsa az oktatási sikernek, hogy tisztában legyünk annak a generációnak a sajátosságaival, amelyiket tanítani készülünk. Ez a jelen esetben a “Z generáció”, de egy - két éven belül már az “alfák” is bekerülnek a középiskolában. Meg kell ismernünk ezeket a “mai fiatalokat”, ismernünk kell az érdeklődési körüket, tudnunk kell mi mozgatja őket, mi milyen hatással van rájuk és ami a legfontosabb el kell fogadnunk, hogy ők mások, mint mi vagyunk, lehet, hogy valami működött a mi generációnknál, náluk az nem fog! Az online érdeklődésüket nem problémaként kell felfognunk, hanem sokkal inkább lehetőségként és be kell építenünk az oktatásunkba azon eszközök használatát, amelyek ezt segítik.A gamifikáció lehet az az “eszköz” ami segíti a pedagógusokat ezen az úton. Azzal, hogy a gyerekek számára élvezetesebbé, izgalmasabbá tesszük a játék segítségével a tanulást, megtámogatjuk a fejlődésüket, a tanulás iránti vágyukat felkelthetjük. A pontrendszer bevezetésével pedig levehetjük a terhet a vállukról, kevésbé lesznek stresszesek, így jobban tudnak a feladatokra fókuszálni. Annak érdekében, hogy sikeres diákokat neveljünk, fontos, hogy a szemléletünkön változtassunk. A jó pedagógus a kulcsa a diák sikerének. És a jó pedagógus nem azt jelenti, hogy szigorral ér el eredményeket, de azt sem, hogy már - már baráti a kapcsolata a diákokkal, szeretik, de semmit nem fejlődnek. A jó pedagógus az, aki ösztönzően hat a diákokra, van tekintélye, amit nem azzal vívott ki magának, hogy rettegésben tartja a tanulókat, sokkal inkább a szaktudásával, az elhivatottságával, az innovatív módszereivel. Be kell látnunk, hogy a teljes mértékben frontális oktatás ideje lejárt, el kell kezdeni új módszereket is bevezetni, színesíteni ezekkel a tanórákat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, alternatív gondolkodás, játék, módszertan, oktatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:21 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:21 |
Actions (login required)
Tétel nézet |