A személyes értékesítés a B2B szektorban

Halmai Patrícia (2023) A személyes értékesítés a B2B szektorban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A személyes értékesítés a B2B szektorban - Szakdolgozat.pdf] PDF
A személyes értékesítés a B2B szektorban - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (824kB)
[thumbnail of Halmai Patrícia BA KM bírálat BELSŐ.pdf] PDF
Halmai Patrícia BA KM bírálat BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (499kB)
[thumbnail of Halmai Patrícia.pdf] PDF
Halmai Patrícia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A B2B (business-to-business) szektor a vállalatok közötti üzletekre fókuszál, amely a gazdaság egyik alapvető pillére. Az értékesítési csatornák és az azokban alkalmazott stratégiák kulcsfontosságúak a vállalati értékesítésben. Az egyik legelterjedtebb értékesítési csatorna a személyes értékesítés, amelyben az értékesítők közvetlenül kapcsolatba lépnek a potenciális vásárlókkal. Az ajánlatadás és az árképzés pedig fontos szakaszai az értékesítési folyamatnak, amelyek jelentős hatással vannak az üzleti eredményekre.</p><p>A dolgozat célja az volt, hogy átfogó módon vizsgálja a B2B szektorban alkalmazott értékesítési csatornák, különös tekintettel a személyes értékesítésre, valamint az ajánlatadás és az árképzés gyakorlatára.</p><p>A kutatás eredményei alapján megállapítást nyert, hogy a személyes értékesítés még mindig egy hatékony és elterjedt értékesítési csatorna a B2B szektorban, bár az online értékesítési csatornák növekedése megfigyelhető. Az ajánlatadás és az árképzés pedig szorosan összefügg egymással, és a helyes stratégiák alkalmazása kulcsfontosságú az üzleti siker szempontjából.</p><p>A dolgozat továbbá olyan gyakorlati ajánlásokat is tartalmaz, amelyek célja az értékesítési csatornák hatékonyságának növelése, az ajánlatadási folyamat optimalizálása és az árképzési stratégiák javítása a B2B&nbsp;<span style="font-size:1rem;">szektorban. Az ajánlott gyakorlatok közé tartozik a személyes értékesítési folyamat fejlesztése, a vevőközpontú ajánlatadás alkalmazása, a testreszabott ajánlatok készítése, valamint a differenciált árképzési stratégiák alkalmazása az ügyfélérték és a piaci pozíció figyelembevételével.</span></p><p>A kutatás eredményei alapján az is kiderült, hogy a helyes értékesítési csatornák kiválasztása, az ajánlatadási folyamat hatékony alkalmazása és az árképzési stratégiák megfelelő beállítása fontos tényezők a B2B szektorban működő vállalatok versenyképessége és hosszú távú sikeressége szempontjából.</p><p></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kasza Lajos
Belső
Mesteroktató; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: árajánlat, árképzési stratégiák, értékesítés, kapcsolattartás, ügyfél
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:21
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet