Horváth Attila (2023) Informatikai rendszerek alkalmazása a vendéglátásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Informatikai rendszerek alkalmazása a vendéglátásban.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Horváth Attila_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (245kB) |
|
PDF
Bírálati lap_HorváthA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (502kB) |
Absztrakt (kivonat)
A vendéglátóipar létfontosságú szerepet tölt be a világgazdaságban, és jelentősen hozzájárul a turizmus növekedéséhez és fejlődéséhez (World Travel & Tourism Council, 2021). Mivel a piaci környezet az új vállalkozások belépésével egyre versenyképesebbé válik, az innováció, a hatékonyság és az alkalmazkodóképesség fontossága egyre nyilvánvalóbbá válik a versenyképességük és jövedelmezőségük megőrzésére törekvő szervezetek számára. Az elmúlt években az információs technológia (IT) bevezetése a kereskedelmi vendéglátóiparban a működési hatékonyság, a költséghatékonyság és az ügyfélelégedettség egyik fő mozgatórugójává vált (Kimes & Collier, 2015).E tanulmány elsődleges célja, hogy átfogóan megvizsgálja az informatika jelenlegi helyzetét és alkalmazásait a kereskedelmi vendéglátóiparban, felmérve azok hatását az üzleti működésre, a versenyképességre és az ügyfelek elégedettségére. A kutatás célja, hogy a különböző informatikai megoldások és azok iparágon belüli felhasználásának alapos feltárásával holisztikus képet adjon a technológia kereskedelmi vendéglátásban történő bevezetésével kapcsolatos előnyökről és kihívásokról.A kutatás továbbá a különböző informatikai megoldások vendégélményre gyakorolt hatását vizsgálja azáltal, hogy adatokat gyűjt azoktól a fogyasztóktól, akik közvetlenül tapasztalták ezeket a technológiákat. Az olyan informatikai megoldások, mint az online foglalási platformok és az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) rendszerek elfogadásának, használatának és észlelt hatékonyságának vizsgálatával ez a tanulmány értékes betekintést nyújt a kialakulóban lévő trendekbe, a legjobb gyakorlatokba és a potenciális fejlesztési területekbe.A dolgozat megállapításai kiegészítik az informatika kereskedelmi vendéglátóiparban történő alkalmazásával és annak az üzleti teljesítményre gyakorolt hatásával kapcsolatos meglévő ismeretanyagot. Az eredmények értékesnek bizonyulnak az IT-megoldások bevezetését fontolgató vendéglátóipari vállalkozások, az ágazat növekedését támogatni kívánó politikai döntéshozók és a technológia iparágra gyakorolt hatását vizsgáló kutatók számára.Összefoglalva, a dolgozat célja, hogy részletes elemzést nyújtson az informatika kereskedelmi vendéglátóiparban történő alkalmazásáról, mélyrehatóan megvizsgálva annak hatását az üzleti működésre, a versenyképességre és az általános teljesítményre. A technológia integrációjának vizsgálatával, az alkalmazásával kapcsolatos előnyökkel és kihívásokkal, valamint a más ágazatokkal való összehasonlítással ez a tanulmány arra törekszik, hogy nélkülözhetetlen betekintést nyújtson a vállalkozások, a politikai döntéshozók és a területen tevékenykedő kutatók számára. Ez az átfogó feltárás hozzájárul a technológia szerepének mélyebb megértéséhez a kereskedelmi vendéglátóipar jövőjének alakításában.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | clienting (ügyfélközpontú marketing), informatikai eszközök, informatikai rendszer(ek), ügyfélszolgálat, vendéglátóipar |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:21 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:21 |
Actions (login required)
Tétel nézet |