Informatikai rendszerek alkalmazása a vendéglátásban

Horváth Attila (2023) Informatikai rendszerek alkalmazása a vendéglátásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Informatikai rendszerek alkalmazása a vendéglátásban.pdf] PDF
Informatikai rendszerek alkalmazása a vendéglátásban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Horváth Attila_bírálat.pdf] PDF
Horváth Attila_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (245kB)
[thumbnail of Bírálati lap_HorváthA.pdf] PDF
Bírálati lap_HorváthA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (502kB)

Absztrakt (kivonat)

A vendéglátóipar létfontosságú szerepet tölt be a világgazdaságban, és jelentősen hozzájárul a turizmus növekedéséhez és fejlődéséhez (World Travel & Tourism Council, 2021). Mivel a piaci környezet az új vállalkozások belépésével egyre versenyképesebbé válik, az innováció, a hatékonyság és az alkalmazkodóképesség fontossága egyre nyilvánvalóbbá válik a versenyképességük és jövedelmezőségük megőrzésére törekvő szervezetek számára. Az elmúlt években az információs technológia (IT) bevezetése a kereskedelmi vendéglátóiparban a működési hatékonyság, a költséghatékonyság és az ügyfélelégedettség egyik fő mozgatórugójává vált (Kimes & Collier, 2015).E tanulmány elsődleges célja, hogy átfogóan megvizsgálja az informatika jelenlegi helyzetét és alkalmazásait a kereskedelmi vendéglátóiparban, felmérve azok hatását az üzleti működésre, a versenyképességre és az ügyfelek elégedettségére. A kutatás célja, hogy a különböző informatikai megoldások és azok iparágon belüli felhasználásának alapos feltárásával holisztikus képet adjon a technológia kereskedelmi vendéglátásban történő bevezetésével kapcsolatos előnyökről és kihívásokról.A kutatás továbbá a különböző informatikai megoldások vendégélményre gyakorolt hatását vizsgálja azáltal, hogy adatokat gyűjt azoktól a fogyasztóktól, akik közvetlenül tapasztalták ezeket a technológiákat. Az olyan informatikai megoldások, mint az online foglalási platformok és az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) rendszerek elfogadásának, használatának és észlelt hatékonyságának vizsgálatával ez a tanulmány értékes betekintést nyújt a kialakulóban lévő trendekbe, a legjobb gyakorlatokba és a potenciális fejlesztési területekbe.A dolgozat megállapításai kiegészítik az informatika kereskedelmi vendéglátóiparban történő alkalmazásával és annak az üzleti teljesítményre gyakorolt hatásával kapcsolatos meglévő ismeretanyagot. Az eredmények értékesnek bizonyulnak az IT-megoldások bevezetését fontolgató vendéglátóipari vállalkozások, az ágazat növekedését támogatni kívánó politikai döntéshozók és a technológia iparágra gyakorolt hatását vizsgáló kutatók számára.Összefoglalva, a dolgozat célja, hogy részletes elemzést nyújtson az informatika kereskedelmi vendéglátóiparban történő alkalmazásáról, mélyrehatóan megvizsgálva annak hatását az üzleti működésre, a versenyképességre és az általános teljesítményre. A technológia integrációjának vizsgálatával, az alkalmazásával kapcsolatos előnyökkel és kihívásokkal, valamint a más ágazatokkal való összehasonlítással ez a tanulmány arra törekszik, hogy nélkülözhetetlen betekintést nyújtson a vállalkozások, a politikai döntéshozók és a területen tevékenykedő kutatók számára. Ez az átfogó feltárás hozzájárul a technológia szerepének mélyebb megértéséhez a kereskedelmi vendéglátóipar jövőjének alakításában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: clienting (ügyfélközpontú marketing), informatikai eszközök, informatikai rendszer(ek), ügyfélszolgálat, vendéglátóipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:21
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet