Tran Le Thuy Tien (2023) An exploratory study of the impacts of two kinds of influencer marketing: KOCs and KOLs on consumer behaviors in beauty care in Viet Nam. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Thesis-final2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (542kB) |
|
PDF
Tran Le Thuy Tien –Biralat_Kulső.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (199kB) |
|
PDF
Tran Le Thuy Tien BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (137kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"><span><span>This thesis investigates the contribution of Key Opinion Leaders (KOLs) and Key Opinion Consumers (KOCs) in the field of social media marketing, focusing on how they impact consumer behavior in the Vietnamese beauty care industry. To obtain a thorough understanding of the subject matter, the study uses both qualitative and quantitative data through a mixed-methods approach. The findings indicate that KOLs and KOCs play a vital role in driving consumer decision-making by investigating the impact of their characteristics, such as homophily, trustworthiness, expertise, attractiveness, and parasocial relationship, on purchase intention. The study found a positive correlation between the presence of sponsorship disclosure in review posts created by KOCs and KOLs and purchase intention. The paper emphasizes the effectiveness of KOC marketing in driving consumer behavior in the beauty industry and recommends honesty and affiliate programs to promote the effectiveness of KOC marketing. The thesis concludes with practical recommendations for marketers and brands to leverage the power of KOLs and KOCs while navigating the complex world of social media marketing.</span></span><br></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | communication, internetmarketing, marketing, network marketing, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:20 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |