Magyar Olimpiai Bizottság reklám, illetve marketingkommunikációja a Magyarock márkán keresztül

Szatmári András (2023) Magyar Olimpiai Bizottság reklám, illetve marketingkommunikációja a Magyarock márkán keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Sz_A_szakdolgozat.pdf] PDF
Sz_A_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szatmári András.pdf] PDF
Szatmári András.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (128kB)
[thumbnail of Szatmári András bírálat.pdf] PDF
Szatmári András bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (294kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>A kutatásom egy rövid Olimpiai történeti áttekintéssel kezdtem. Majd ezt követően bemutattam, hogy hogyan kapcsolódik egymáshoz a sport és marketing, vagyis melyek a sportmarketing területének sajátosságai. Ezáltal betekintést nyerhetünk abba, hogy melyek azok a kommunikációs és marketing eszközök, valamint területek, melyek fontos szerepet játszanak kettejük kapcsolatában. Ehhez elsőként kitérek a sportpiac és a sporttermékek sajátosságaira is, illetve bemutatom a különböző elméleteket a sportpiac fogyasztóinak csoportosítására. Végül, de nem utolsó sorban bemutatom az ezen a piacon kialakult sajátos cserefolyamatot, vagyis a kínálat és a kereslet összehangolásának sajátosságait. Továbbá kitérek magára a márkára, mely sarkalatos pontot képezi kutatásom tárgyának. Bemutatom a márkaelmélet alapjait, kitérve a márkanév, a logó és a szlogen jellemzőire, fontosságára. Emellett bemutatom a marketingkommunikáció elméletének alapjait, amik a későbbiek tárgyaltak során segítik majd a megértést. Majd szintén témaspecifikusan bemutatom magának a márkának a helyét, illetve a márkaépítési lehetőségeit a sportpiacon.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Taralik Krisztina
Belső
tudományos főmunkatárs; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói csoportok, Magyar Olimpiai Bizottság, marketingkommunikáció, márkaépítés, márkanév, sportpiac, sporttermék
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:20
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet