Magyar Olimpiai Bizottság reklám, illetve marketingkommunikációja a Magyarock márkán keresztül

Szatmári András (2023) Magyar Olimpiai Bizottság reklám, illetve marketingkommunikációja a Magyarock márkán keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Sz_A_szakdolgozat.pdf] PDF
Sz_A_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szatmári András.pdf] PDF
Szatmári András.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (128kB)
[thumbnail of Szatmári András bírálat.pdf] PDF
Szatmári András bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (294kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom egy rövid Olimpiai történeti áttekintésselkezdtem. Majd ezt követően bemutattam, hogy hogyan kapcsolódik egymáshoz asport és marketing, vagyis melyek a sportmarketing területének sajátosságai. Ezáltalbetekintést nyerhetünk abba, hogy melyek azok a kommunikációs és marketingeszközök, valamint területek, melyek fontos szerepet játszanak kettejükkapcsolatában. Ehhez elsőként kitérek a sportpiac és a sporttermékeksajátosságaira is, illetve bemutatom a különböző elméleteket a sportpiacfogyasztóinak csoportosítására. Végül, de nem utolsó sorban bemutatom az ezen apiacon kialakult sajátos cserefolyamatot, vagyis a kínálat és a keresletösszehangolásának sajátosságait. Továbbá kitérekmagára a márkára, mely sarkalatos pontot képezi kutatásom tárgyának. Bemutatoma márkaelmélet alapjait, kitérve a márkanév, a logó és a szlogen jellemzőire,fontosságára. Emellett bemutatom a marketingkommunikáció elméletének alapjait,amik a későbbiek tárgyaltak során segítik majd a megértést. Majd szinténtémaspecifikusan bemutatom magának a márkának a helyét, illetve a márkaépítésilehetőségeit a sportpiacon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói csoportok, Magyar Olimpiai Bizottság, marketingkommunikáció, márkaépítés, márkanév, sportpiac, sporttermék
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:20
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet