Majoros Gábor Gergő (2023) Front Office működése és kommunikáció. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
F27ZUL Projektmunka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (747kB) |
|
PDF
MajorosGábor_FOSZK_Bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (81kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p align="left">A szállodák, és egyéb vendéglátó egységek töretlenül igyekeznek nagyobb vendégkört szerezni és felkelteni a figyelmét az embereknek.</p> <p align="left">Törekednek a hírnevük gyarapítására és a minél magasabb profit elérésére. Ellenben megvizsgálható az a tény, hogy minden lehetséges opciót figyelembe vesznek és ki is aknázzák őket azon cél érdekében, hogy optimalizálják a szállodai részlegek közti kommunikációt.</p> <p align="left">Számomra esszenciális, ha profitorientált szempontból vizsgáljuk meg a kommunikáció fontosságát.<br> A Covid 19 hozta járványból tanulva nagyobb teret kapott a higiénia és a biztonság. A járvány sújtotta aktív időszakban (2020/2021-es év főként) nagyon nagy figyelmet szenteltek a járványügyi intézkedések betartására ezen viszontagságos idő alatt próbálták megtartani a vendégeiket, és az alkalmazottjaikat a szálláshelyek.</p> <p>Ahogy telt az idő, úgy szigorítottak, vagy éppen enyhítették ezeket az óvintézkedéseket.<br> Szakmai gyakorlatom helyszínéül az Aquincum Hotelt válaszottam ami a Corinthia szállodalánchoz tartozik. Azzal a céllal kezdtem bele, hogy mindenképpen fejlődést érjek el nap mint nap, hogy a lehető leghamarabb egy kiemelkedően fontos szerepet töltsek be a front desk-ben. Itt töltött időm alatt törekedtem megfigyelni és tapasztalni, miképp veszi be az akadályokat egy négycsillagos szálloda az egészségügyi rendeletekkel dúsított időszakban és környezetben, illetve milyen egy recepciós élete, milyen kihívásokkal és előnyökkel jár.</p> <p> Elsősorban a munkavégzést találtam érdekesnek, a flexibilitás magasfokát tapasztaltam már az első pár hétben. Az első napokban teljes mértékű koncentráció és megfigyelés jellemezte a munkám. Igyekeztem kollegáim egyéni erősségeit össze szedve a saját stílusom megalkotni, ami professzionalitást és minél nagyobb hatékonyságot tükröz.<br> Kitartás, elszántság és bizalom, ez a három szó segített a betanulás alatt, amelyek segítettek elsajátítani a szakma alapjait, amivel egy alacsony vagy magasabb besorolású szálláshelyen is megtudom állni a helyemet.</p> <p> A vendégek a szállodába belépéskor először a recepcióval találkoznak, ami kulcsfontosságú, hiszen ők fogják az első benyomást hagyni. A vendég szállodáról alkotott véleményében nagyszerepet játszik a Front Office későbbiekben FO.</p> <p>A recepciós a szálloda arca, akinek a mimikáján és gesztikulációján alapszik a vendég pozitív vagy esetleg negatív irányból induló benyomása a szállodával való kapcsolatban, ami tartózkodása végén lesz teljes és ezáltal lehetséges, hogy visszatérő vendég lesz.<br> A Front Office-on dolgozó személyeket terheli a felelősség, hogy ez az első benyomás pozitív legyen, egy kellemes hangnem, egy megnyerő mosoly, illetve az alázat és kedvesség elengedhetetlen, ha egy elégedett vendéget szeretnénk köszönteni.<br> Fontos, hogy a dolgozókat alapos odafigyeléssel kezeljük, és ne negatív előítéletek és vélemények szolgáljanak alapul. A színfalak mögött megannyi befolyásoló tényező kerül a képletbe, amelyeket első kézből tapasztaltam meg a munkám során, mint befolyásoló tényező, például a magas fókuszba helyezett koncentráció, amely időnként megterhelő lehet, viszont ekkor is komoly odafigyelés kell arra a képre, amelyet a vendég felé mutat.<br> FO vezetőm szavaival élve: „Amikor kilépsz a back office-ból nincs különbség a színház és a recepciós pult között, mindkét helyen a legszebb mosolyodat kell mutatnod.”</p> <p> Mint megannyi munkahelynek, ennek is megvannak problémái, melyek könnyen mérsékelhetők kommunikációval, viszont ennek hiánya hosszútávon több problémához is vezethet. Projektmunkámban ezeket az általános hibákat próbálom orvosolni, kitérni a legapróbb részletekig, valamint válaszokat találni.</p> <p><br> Több ízben is kifejtésre kerül a környezet, amit ez a munka magával hordoz. Ennek érdekében ki fogok térni a dolgozói elégedettséggel kapcsolatos felmerülő kérdésekre. A korábban megvizsgált juttatások vagy éppen az ehhez kapcsolódó elvárások mértékére és hatásaira az ott dolgozókra, ezzel egyidőben elemzem a beosztott és felettes kapcsolatát is.</p> <p> Nem mellesleg közvetlen módon feldolgozásra kerül a front office témája.</p> <p align="left">Fontos megemlíteni, a két általam interjúztatott egyikét, Senior Front Office Supervisor-om, második pedig a Front Office Manager-em, akiknek szakmai tapasztalataival és képeségeikkel pontosabb eredményt tudtam elérni a projektmunkámban. A projektmunkám szakszerű alátámasztásához, az Aquincum Hotel által nyert szakmai tapasztalataimat használom fel, amely egykor csak szakmai gyakorlati helyemként szolgált, mára azonban munkahelyemként nevezhetem.<br> Projektmunkám legfőképpen az alábbi kérdésekre keresi a választ amiket igyekez a lehető legmagasabb professzionális segítséggel és hozzáértéssel megválaszolni:<br> A szállodában lévő kommunikáció fontossága és elemzése, a ház vendégei felé illetve az alkalmazottak felé.<br> A kommunikáció elhanyagolásának veszélyei és problémái illetve ezek megoldásai.<br> A dolgozók elégedettsége milyen hatást gyakorolhat a szálloda minősítésére.<br> Mit jelent vezetőnek lenni és a vezető szerepe a fejlődésben.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | belső kommunikáció fejlesztése, együttműködés, interjúk, kommunikáció, vállalat vezetősége |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:20 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |