Majoros Gábor Gergő (2023) Front Office működése és kommunikáció. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
F27ZUL Projektmunka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (747kB) |
|
PDF
MajorosGábor_FOSZK_Bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (81kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szállodák,és egyéb vendéglátó egységek töretlenül igyekeznek nagyobb vendégkört szerezniés felkelteni a figyelmét az embereknek.Törekedneka hírnevük gyarapítására és a minél magasabb profit elérésére. Ellenbenmegvizsgálható az a tény, hogy minden lehetséges opciót figyelembe vesznek éski is aknázzák őket azon cél érdekében, hogy optimalizálják a szállodairészlegek közti kommunikációt.Számomraesszenciális, ha profitorientált szempontból vizsgáljuk meg a kommunikációfontosságát.A Covid 19 hozta járványból tanulva nagyobb teret kapott a higiénia és abiztonság. A járvány sújtotta aktív időszakban (2020/2021-es év főként) nagyonnagy figyelmet szenteltek a járványügyi intézkedések betartására ezenviszontagságos idő alatt próbálták megtartani a vendégeiket, és az alkalmazottjaikata szálláshelyek.Ahogy telt az idő, úgy szigorítottak, vagy éppen enyhítettékezeket az óvintézkedéseket.Szakmai gyakorlatom helyszínéül az Aquincum Hotelt válaszottam ami a Corinthiaszállodalánchoz tartozik. Azzal a céllal kezdtem bele, hogy mindenképpenfejlődést érjek el nap mint nap, hogy a lehető leghamarabb egy kiemelkedőenfontos szerepet töltsek be a front desk-ben. Itt töltött időm alatt törekedtemmegfigyelni és tapasztalni, miképp veszi be az akadályokat egy négycsillagosszálloda az egészségügyi rendeletekkel dúsított időszakban és környezetben,illetve milyen egy recepciós élete, milyen kihívásokkal és előnyökkel jár. Elsősorbana munkavégzést találtam érdekesnek, a flexibilitás magasfokát tapasztaltam máraz első pár hétben. Az első napokban teljes mértékű koncentráció és megfigyelésjellemezte a munkám. Igyekeztem kollegáim egyéni erősségeit össze szedve asaját stílusom megalkotni, ami professzionalitást és minél nagyobbhatékonyságot tükröz.Kitartás, elszántság és bizalom, ez a három szó segített a betanulás alatt,amelyek segítettek elsajátítani a szakma alapjait, amivel egy alacsony vagymagasabb besorolású szálláshelyen is megtudom állni a helyemet. A vendégeka szállodába belépéskor először a recepcióval találkoznak, ami kulcsfontosságú,hiszen ők fogják az első benyomást hagyni. A vendég szállodáról alkotottvéleményében nagyszerepet játszik a Front Office későbbiekben FO.A recepciós a szálloda arca, akinek a mimikáján ésgesztikulációján alapszik a vendég pozitív vagy esetleg negatív irányból indulóbenyomása a szállodával való kapcsolatban, ami tartózkodása végén lesz teljesés ezáltal lehetséges, hogy visszatérő vendég lesz.A Front Office-on dolgozó személyeket terheli a felelősség, hogy ez az elsőbenyomás pozitív legyen, egy kellemes hangnem, egy megnyerő mosoly, illetve azalázat és kedvesség elengedhetetlen, ha egy elégedett vendéget szeretnénk köszönteni.Fontos, hogy a dolgozókat alapos odafigyeléssel kezeljük, és ne negatív előítéletekés vélemények szolgáljanak alapul. A színfalak mögött megannyi befolyásolótényező kerül a képletbe, amelyeket első kézből tapasztaltam meg a munkámsorán, mint befolyásoló tényező, például a magas fókuszba helyezett koncentráció,amely időnként megterhelő lehet, viszont ekkor is komoly odafigyelés kell arraa képre, amelyet a vendég felé mutat.FO vezetőm szavaival élve: „Amikor kilépsz a back office-ból nincs különbség aszínház és a recepciós pult között, mindkét helyen a legszebb mosolyodat kellmutatnod.” Mintmegannyi munkahelynek, ennek is megvannak problémái, melyek könnyenmérsékelhetők kommunikációval, viszont ennek hiánya hosszútávon többproblémához is vezethet. Projektmunkámban ezeket az általános hibákat próbálomorvosolni, kitérni a legapróbb részletekig, valamint válaszokat találni.Több ízben is kifejtésre kerül a környezet, amit ez a munka magával hordoz. Ennekérdekében ki fogok térni a dolgozói elégedettséggel kapcsolatos felmerülőkérdésekre. A korábban megvizsgált juttatások vagy éppen az ehhez kapcsolódóelvárások mértékére és hatásaira az ott dolgozókra, ezzel egyidőben elemzem abeosztott és felettes kapcsolatát is. Nem melleslegközvetlen módon feldolgozásra kerül a front office témája.Fontos megemlíteni, a kétáltalam interjúztatott egyikét, Senior Front Office Supervisor-om, másodikpedig a Front Office Manager-em, akiknek szakmai tapasztalataival ésképeségeikkel pontosabb eredményt tudtam elérni a projektmunkámban. Aprojektmunkám szakszerű alátámasztásához, az Aquincum Hotel által nyert szakmaitapasztalataimat használom fel, amely egykor csak szakmai gyakorlati helyemkéntszolgált, mára azonban munkahelyemként nevezhetem. Projektmunkám legfőképpen azalábbi kérdésekre keresi a választ amiket igyekez a lehető legmagasabbprofesszionális segítséggel és hozzáértéssel megválaszolni:A szállodában lévő kommunikáció fontossága és elemzése, a ház vendégei feléilletve az alkalmazottak felé.A kommunikáció elhanyagolásának veszélyei és problémái illetve ezek megoldásai.A dolgozók elégedettsége milyen hatást gyakorolhat a szálloda minősítésére.Mit jelent vezetőnek lenni és a vezető szerepe a fejlődésben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | belső kommunikáció fejlesztése, együttműködés, interjúk, kommunikáció, vállalat vezetősége |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:20 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |