Őri Anna Dina (2023) A Lauder - jelen, múlt és jövő, avagy hogy nő ki egy oktatási intézményből téren, időn és generációkon átívelő közösség. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
Őri Anna Dina-belső.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (271kB) |
|
PDF
Őri_Anna_Dina_BA bírálati lap_Mongyi_Norbert.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (309kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Szakdolgozatomban bemutatok egy olyan nyitott, elfogadó és befogadó oktatási intézményt, amelyik 1990-es, azaz a rendszerváltáskori alapítása óta létezik, növekszik és bár buktatók szép számmal voltak, vannak és biztosan lesznek is ennek az iskolának az életében is, de a közösségszervezése példaértékű és töretlen. <span style="font-size: 1rem;">Igyekeztem megtudni, hogyan küzdött és küzd meg az intézmény a 2-től sokszor 20 éves korig oda járó gyerekek, fiatalok generációs különbségeivel és azzal, hogy izgalmas helyet varázsoljon olyan embereknek, akik gyakorlatilag ott nőnek fel és hogyan fordítják ezeket a nehézségeket előnnyé egy olyan közösség létrehozására, ami mindig, mindenhonnan visszahúz. Hogy érhető el, hogy az alumni diákok és dolgozók évről évre örömmel megtöltik az intézmény épületeit és a hatalmas kertet, hogy újra láthassák egymást? Hogy lehet a szülőket nem kizárni, fizikailag és lelkileg is az iskolából, hanem ehelyett őket is elkötelezett és lojális, teljes értékű lauderessé tenni és nem aggódni, mi lesz, ha az iskola büféjében isszák meg reggeli kávéjukat, esetleg úgy, hogy még gyereküket tanító pedagógus is csatlakozik hozzájuk? Mitől lehet egy iskola születésnapja kapcsolódás egy kiscsoportos és egy gimnazista között? Miért fontos, hogy inkább házi készítésű sütemények érkezzenek egy-egy ünnepre? Miért közösségformáló, ha a hanukai vásár kisiskolások által készített portékáit nem csak a szülők, hanem a felsőbb osztályosok is értékelik, vásárolják? Mitől szövődnek életre szóló kapcsolódások diák és tanár között egy éjszakai „túlélő” verseny alkalmával? Miért jobb a közösség szempontjából, ha majdnem felnőttként, választott mentor segít az élet dolgaiban eligazodni és nem egy osztályfőnök? Mitől válik a közösséget összekötő kapoccsá egy iskoladal? Szerettem volna megtudni, hogy vannak-e olyan gondolatok, ötletek, programok, lehetőségek a közösségformálásra, ami máshol is használható lenne, ami átvehető és, hogy mit tesz a Lauder azért, hogy ezeket a tapasztalatokat, lehetőségeket át is adja más iskoláknak? Kíváncsi voltam, mennyire vevő a többi iskola, óvoda ezekre az átvehető közösségformáló programokra, ötletekre? Remélem a dolgozatom minden kérdésre választ ad.</span></p><p></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | generációk, közösség, Lauder, oktatás, projektalapú nevelés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:20 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |