Babakhumar Yedil (2022) Behavioural economics in tourism. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Behavioural economics in tourism.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (641kB) |
Absztrakt (kivonat)
In this paper, I have studied behavioral economics in tourism, as well as derived strengths and weaknesses of this topic. When writing the paper, I used open sources and interviewed 4 respondents who are related to tourism and economics. The influence of people's personal factors as social, cognitive, and emotional was described. How do these factors influence the decision-making, shortcomings of management of representatives of tourism, and ways of solving this issue. The influence of social networks on decision-making and their potential use in the future to increase sales and ratings. Tips for travel agencies to increase the interest of potential customers in the market and the future potential of behavioral economics were written.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | behaviorism, economics, economy, social entrepreneurship, tourism |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 22. 09:01 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 22. 09:01 |
Actions (login required)
Tétel nézet |