Behavioural economics in tourism

Babakhumar Yedil (2022) Behavioural economics in tourism. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Behavioural economics in tourism.pdf] PDF
Behavioural economics in tourism.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (641kB)

Absztrakt (kivonat)

In this paper, I have studied behavioral economics in tourism, as well as derived strengths and weaknesses of this topic. When writing the paper, I used open sources and interviewed 4 respondents who are related to tourism and economics. The influence of people's personal factors as social, cognitive, and emotional was described. How do these factors influence the decision-making, shortcomings of management of representatives of tourism, and ways of solving this issue. The influence of social networks on decision-making and their potential use in the future to increase sales and ratings. Tips for travel agencies to increase the interest of potential customers in the market and the future potential of behavioral economics were written.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: behaviorism, economics, economy, social entrepreneurship, tourism
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 22. 09:01
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 22. 09:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet