Egy kis és egy nagy élelmiszernagykereskedelem összehasonlítása és a koronavírus hatása ezek marketingstratégiájára

Munkácsi Balázs (2023) Egy kis és egy nagy élelmiszernagykereskedelem összehasonlítása és a koronavírus hatása ezek marketingstratégiájára. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-Munkácsi Balázs C3NOM8.pdf] PDF
Szakdolgozat-Munkácsi Balázs C3NOM8.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Hanganyagok.zip] Archive (ZIP)
Hanganyagok.zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (395MB)
[thumbnail of 2021.2 szakdolgozat Munkácsi.pdf] PDF
2021.2 szakdolgozat Munkácsi.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (229kB)
[thumbnail of Munkácsi Balázs külső bírálat.pdf] PDF
Munkácsi Balázs külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (183kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat végéhez érkezve eljött az idő, hogy röviden összefoglaljam a fentiekben leírtakat, és levonjam a végső következtetéseket. A dolgozat alapvetően öt egymástól jól elkülöníthető részből áll. Az első, az általánosnak is nevezhető részben került sor a nagy-és kiskereskedelmi tevékenység bemutatására, a köztük meglévő hasonlóságok és különbségek kidomborítására. A második rész alapvetően a két, a dolgozat elemzésének tárgyát képező cég tevékenységének részletes bemutatását tartalmazza, különös hangsúlyt helyezve az azoknál használt marketing mix elemek gyakorlati alkalmazására, külön kiemelve a módszerekben tapasztalt eltéréseket. A harmadik rész a koronavírus járvány okozta sokkhatás, elsősorban is annak gazdasági következményeivel foglalkozik. A negyedik rész (primer kutatási tevékenység) képezi tulajdonképpen a dolgozat gerincét. Az itt mély interjú formájában megszólaltatott cégvezetők megosztják tapasztalataikat, a járvány veszély okozta helyzettel kapcsolatosan. Ennek keretében megismerkedhettünk, hogy egy kis illetve nagy vállalkozás milyen stratégiai illetve taktikai lépések sorozatának megtételével próbálták cégei alkalmazkodási képességének javítását elérni. Melyek voltak azok a megkerülhetetlen intézkedések, amelyek megtételének hiányában maguknak a vállalatoknak a léte is veszélybe került volna. A járvány veszély okozta helyzet kezelésén túl, azonban képet kaphattunk arról is, hogy a közeli, illetve a távolabbi jövőbe milyen lépésekre készülnek, ha az élet visszatér a régi kerékvágásba. Megtapasztalhattuk, hogy mindkét szervezet vezetési filozófiájában, továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek a stabilitásuk megőrzésére, ugyanakkor tanúi lehetünk egy óvatos, de reményteljes bővítési koncepciónak. Az ötödik részben mivel én is személyes kapcsolatban állok az érintett cégekkel, van rálátásom a tevékenységükre. A Chef Market Kft-nél már tizenhét éves koromban megtettem az első lépéseket a kereskedelem irányába, itt először raktárosi, későbbiekben pedig áruátvevői pozícióban dolgoztam, és szereztem szakmai tapasztalatokat. Néhány hónap elteltével már átláttam a cég szervezeti felépítését és az ott megvalósuló munkafolyamatokat. Munkám során komoly áruismeretre tehettem szert, és bekapcsolódhattam az áruforgalmi folyamatokkal párhuzamosan futó adminisztrációs tevékenységekbe. Az említett cégnél mintegy két évig dolgoztam, így értékes kompetenciákra tehettem szert a kereskedelmi vállalkozások működésének vonatkozásában. Azonban az egyetemen előírt kötelező szakmai gyakorlatomat már a ChefTropolis Kft-nél töltöttem. Itt elsősorban a vállalkozás marketing politikájának kidolgozásában kaptam feladatokat. Ezen túlmenően bekapcsolódhattam az irodai munkakörökben ellátandó feladatok végzésébe, így ezen a területen tovább bővíthettem ismereteimet. Megpróbáltam én is saját gondolataimat, ötleteimet megfogalmazni a vállalkozások működésének eredményesebbé tétele vonatkozásában. A dolgozatom írásában felhasználtam az egyetemi tanulmányaim során felhalmozott tudást, tapasztalatot. Bízom benne, hogy munkám elnyeri majd annak elolvasóinak is tetszését.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Lukács Bernadett
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cég felépítés, koronavírus-járvány (COVID-19), marketing mix, mélyinterjú, nagykereskedelem
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 22. 08:55
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 22. 08:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet