A TikTok, mint marketing eszköz

Farkas Anna (2022) A TikTok, mint marketing eszköz. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Farkas Anna-YQ9NMX.pdf] PDF
Farkas Anna-YQ9NMX.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Biralat_Farkas_Anna.pdf] PDF
Biralat_Farkas_Anna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (220kB)
[thumbnail of külső bírálat.pdf] PDF
külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (112kB)

Absztrakt (kivonat)

Olyan témakört szerettem volna körül járni, ami mostanság foglalkoztatja az embereket, össze lehet kötni a marketinggel és még viszonylag ismeretlen terep. Továbbá a munkáim során főleg a közösségi médiával foglalkozhattam, ezért valamilyen szintű jártasságom is van ebben a szegmensben. Ezen felül az előző képzés során, a záródolgozatomat szintén a közösségi médiából írtam, a különbség csupán annyi, hogy egy másik platformot vizsgáltam meg. Ezáltal össze is tudom hasonlítani egyes részeit. Célom a kutatással alapvetően: mai trendnek megfelelő új platform feltérképezése, mint új marketing eszköz. Úgy éreztem a TikTok, most kifejezetten nagy hangsúlyt kap, ezért is vállaltam a feladatot, hogy témámnak választom. A mai fejlődő digitalizáció korában tartanunk kell a lépést az újabbnál újabb marketing eszközök fejlődésével. Szeretném minden oldalról megvizsgálni az alkalmazást, hiszen nem olyan régen robbant be a köztudatba, pár éve jelent meg viszont csak az elmúlt 2 évben lett felkapott. Olyan szintekre tört fel hazánkban is, hogy az már figyelemre méltó, hiszen mint marketing eszközként is kinőtte magát. Viszont fontosnak tartottam a fogalmak tisztázását még a legelején, ezért a szakirodalmi háttérelemzésben utána járok a közösségi médiának, összpontosítva az online térben levő marketingre. Nélkülözhetetlennek tartottam, hogy több oldalról is áttekintést kapjunk, ezért az alkalmazást két kutatási módszerrel fogom, megvizsgálni: egyrészt egy online kérdőívet alkalmazok, a fogyasztói oldalról (értem itt fogyasztó alatt, azokat, akik tartalmat nem gyártanak, viszont nézni nézik a tartalmakat). Másrészt érdekelt, a tartalom gyártói oldal is, ezért mélyinterjúban fogom kiértékelni, hogy mégis tartalom gyártóként hogyan lehet érvényesülni a TikTok-on. Továbbá összehasonlítanám a többi közösségi média felülettel, miben lehet más, mik azok a könnyebbségek vagy esetleg nehezítések más platformhoz képest, amik szintén vezető közösségi oldalak. A kutatásokból, tapasztalataimból és a szakirodalmi áttekintésből szeretnék egy következtetést levonni illetve javaslattételt tennék ezek, eredmények alapján. Fontosnak éreztem, hogy 3 célt kitűzzek magamnak, érdekelt, hogy mennyire igazolódnak be a mélyinterjúk után. Az egész tanulmányt a TikTok-ra építettem fel, mint marketing eszköz. A dolgozat írásan során próbáltam rávilágítani mennyire fontos marketing eszközzé nőtte ki magát, hiszen teljes mértékben megérdemli a figyelmet. Mivel egy nagyon új és friss közösségi platformról készítettem a kutatásaimat, így szakirodalmi alátámasztást főként külföldi forrásokból gyűjtöttem. Viszont fontosnak tartottam utána járni az alapfogalmaknak is, mint a közösségi média ennek zónái és hatásai. Továbbá influenszer marketing és az alkalmazások fejlődései. Erre nagyon sok hazai könyvet és tartalmas cikket találtam. Ezek után sorra vettem a kutatásokat. Mivel többféle módszert használtam, így utólag belátva nagy feladatot vállaltam magamra viszont még mindig ezek után is azt gondolom ehhez a témához szükségesek voltak. Így a kutatás részének az első fele szólt a tartalom fogyasztókról és nekik a szokásairól illetve milyen hatással van rájuk az alkalmazás. Voltak meglepő részek az eredmények között, amire alapvetően nem számítottam. Ilyen volt példának okáért a demográfiai rész. Mert alapvetően volt egy elképzelésem milyen eredmények lesznek, de erre a gondolatmenetre rá cáfoltak a válasz adok. Majd ezt a kutatást követte a mélyinterjúk sora. Ezt a fajtakutatási koncepciót mindenképpen szerettem volna kipróbálni, ezen felül a dolgozat szempontjából érdekesnek találtam egy másik oldalt is megvizsgálni. Mint ahogy már korábban sokszor kiemeltem egy nagyon friss, új és felfutó ágban levő marketing eszközt választottam témámnak. A mélyinterjúk során két személyt ismerhettem meg közelebbről. Ezen felül az egyik alany vállalkozását is megismertettem. Hogyan és miként van jelen a közösségi médiában. Mindemellett fényt deríthettem összefüggésekre, mint például miért könnyebb több elérést kapni a TikTok-on a Facebook-hoz/Instagram-hoz képest. A mélyinterjú elemzés végén pedig hagytam 3-om célt amit még a kutatási munkák megkezdése elött állítottam fel. Mindegyiket sikeresen alá tudtam támasztani, amire őszintén szólva azért számítottam. Zárásként pedig a következtetés és javaslattél résznél mindenképpen ki szeretném emelni: azok akiknek a célcsoportjuk bele esik a 20-40 év közé, szeretne nagyobb tömeget elérni akár egy vállalkozás miatt vagy csak önmagát szeretné fel futtatni influenszerként ebben az esetben teljes szívből tudom a fentebb már alátámasztott érvek és kutatások alapján ajánlani az alkalmazáshasználatát. Itt szeretném megemlíteni, hogy a dolgozat írását nagyon élveztem, mert olyan témáról írhattam, ami a mai trendeknek felel meg. Ez által az aktualitását tekintve még mások számára is jó olvasmány lehet. Köszönöm mindenkinek a segítségét, bármilyen módon járult hozzá a dolgozat elkészüléséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Harsányi Dávid
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Móricz Katalin
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: internetmarketing, közösségi média, közösségi oldalak, marketing, marketingcsatorna
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 22. 08:30
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 22. 08:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet