Farkas Anna (2022) A TikTok, mint marketing eszköz. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Farkas Anna-YQ9NMX.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Biralat_Farkas_Anna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (220kB) |
|
PDF
külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (112kB) |
Absztrakt (kivonat)
Olyan témakört szerettem volna körül járni, ami mostanság foglalkoztatja az embereket, össze lehet kötni a marketinggel és még viszonylag ismeretlen terep. Továbbá a munkáim során főleg a közösségi médiával foglalkozhattam, ezért valamilyen szintű jártasságom is van ebben a szegmensben. Ezen felül az előző képzés során, a záródolgozatomat szintén a közösségi médiából írtam, a különbség csupán annyi, hogy egy másik platformot vizsgáltam meg. Ezáltal össze is tudom hasonlítani egyes részeit. Célom a kutatással alapvetően: mai trendnek megfelelő új platform feltérképezése, mint új marketing eszköz. Úgy éreztem a TikTok, most kifejezetten nagy hangsúlyt kap, ezért is vállaltam a feladatot, hogy témámnak választom. A mai fejlődő digitalizáció korában tartanunk kell a lépést az újabbnál újabb marketing eszközök fejlődésével. Szeretném minden oldalról megvizsgálni az alkalmazást, hiszen nem olyan régen robbant be a köztudatba, pár éve jelent meg viszont csak az elmúlt 2 évben lett felkapott. Olyan szintekre tört fel hazánkban is, hogy az már figyelemre méltó, hiszen mint marketing eszközként is kinőtte magát. Viszont fontosnak tartottam a fogalmak tisztázását még a legelején, ezért a szakirodalmi háttérelemzésben utána járok a közösségi médiának, összpontosítva az online térben levő marketingre. Nélkülözhetetlennek tartottam, hogy több oldalról is áttekintést kapjunk, ezért az alkalmazást két kutatási módszerrel fogom, megvizsgálni: egyrészt egy online kérdőívet alkalmazok, a fogyasztói oldalról (értem itt fogyasztó alatt, azokat, akik tartalmat nem gyártanak, viszont nézni nézik a tartalmakat). Másrészt érdekelt, a tartalom gyártói oldal is, ezért mélyinterjúban fogom kiértékelni, hogy mégis tartalom gyártóként hogyan lehet érvényesülni a TikTok-on. Továbbá összehasonlítanám a többi közösségi média felülettel, miben lehet más, mik azok a könnyebbségek vagy esetleg nehezítések más platformhoz képest, amik szintén vezető közösségi oldalak. A kutatásokból, tapasztalataimból és a szakirodalmi áttekintésből szeretnék egy következtetést levonni illetve javaslattételt tennék ezek, eredmények alapján. Fontosnak éreztem, hogy 3 célt kitűzzek magamnak, érdekelt, hogy mennyire igazolódnak be a mélyinterjúk után. Az egész tanulmányt a TikTok-ra építettem fel, mint marketing eszköz. A dolgozat írásan során próbáltam rávilágítani mennyire fontos marketing eszközzé nőtte ki magát, hiszen teljes mértékben megérdemli a figyelmet. Mivel egy nagyon új és friss közösségi platformról készítettem a kutatásaimat, így szakirodalmi alátámasztást főként külföldi forrásokból gyűjtöttem. Viszont fontosnak tartottam utána járni az alapfogalmaknak is, mint a közösségi média ennek zónái és hatásai. Továbbá influenszer marketing és az alkalmazások fejlődései. Erre nagyon sok hazai könyvet és tartalmas cikket találtam. Ezek után sorra vettem a kutatásokat. Mivel többféle módszert használtam, így utólag belátva nagy feladatot vállaltam magamra viszont még mindig ezek után is azt gondolom ehhez a témához szükségesek voltak. Így a kutatás részének az első fele szólt a tartalom fogyasztókról és nekik a szokásairól illetve milyen hatással van rájuk az alkalmazás. Voltak meglepő részek az eredmények között, amire alapvetően nem számítottam. Ilyen volt példának okáért a demográfiai rész. Mert alapvetően volt egy elképzelésem milyen eredmények lesznek, de erre a gondolatmenetre rá cáfoltak a válasz adok. Majd ezt a kutatást követte a mélyinterjúk sora. Ezt a fajtakutatási koncepciót mindenképpen szerettem volna kipróbálni, ezen felül a dolgozat szempontjából érdekesnek találtam egy másik oldalt is megvizsgálni. Mint ahogy már korábban sokszor kiemeltem egy nagyon friss, új és felfutó ágban levő marketing eszközt választottam témámnak. A mélyinterjúk során két személyt ismerhettem meg közelebbről. Ezen felül az egyik alany vállalkozását is megismertettem. Hogyan és miként van jelen a közösségi médiában. Mindemellett fényt deríthettem összefüggésekre, mint például miért könnyebb több elérést kapni a TikTok-on a Facebook-hoz/Instagram-hoz képest. A mélyinterjú elemzés végén pedig hagytam 3-om célt amit még a kutatási munkák megkezdése elött állítottam fel. Mindegyiket sikeresen alá tudtam támasztani, amire őszintén szólva azért számítottam. Zárásként pedig a következtetés és javaslattél résznél mindenképpen ki szeretném emelni: azok akiknek a célcsoportjuk bele esik a 20-40 év közé, szeretne nagyobb tömeget elérni akár egy vállalkozás miatt vagy csak önmagát szeretné fel futtatni influenszerként ebben az esetben teljes szívből tudom a fentebb már alátámasztott érvek és kutatások alapján ajánlani az alkalmazáshasználatát. Itt szeretném megemlíteni, hogy a dolgozat írását nagyon élveztem, mert olyan témáról írhattam, ami a mai trendeknek felel meg. Ez által az aktualitását tekintve még mások számára is jó olvasmány lehet. Köszönöm mindenkinek a segítségét, bármilyen módon járult hozzá a dolgozat elkészüléséhez.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | internetmarketing, közösségi média, közösségi oldalak, marketing, marketingcsatorna |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 22. 08:30 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 22. 08:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |