A gyógyszeripari kis- és középvállalkozások stratégiai menedzsmentjének kihívásai napjainkban

Körmöczy Erzsébet Katalin (2021) A gyógyszeripari kis- és középvállalkozások stratégiai menedzsmentjének kihívásai napjainkban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Körmöczy Erzsébet Katalin_GM-VSZ_SZD.pdf] PDF
Körmöczy Erzsébet Katalin_GM-VSZ_SZD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (993kB)
[thumbnail of temavazlat-es-osszefoglalas_Körmöczy Erzsébet Katalin_GM-VSZ.pdf] PDF
temavazlat-es-osszefoglalas_Körmöczy Erzsébet Katalin_GM-VSZ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (136kB)
[thumbnail of SBPMegy64-e21121016210.pdf] PDF
SBPMegy64-e21121016210.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of 2021-12-Körmöczy Erzsébet Katalin - PeczeKrisztina.pdf] PDF
2021-12-Körmöczy Erzsébet Katalin - PeczeKrisztina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (235kB)

Absztrakt (kivonat)

A téma aktualitását úgy gondolom, a Covid-19 járvány adja, mely számos gyógyszeripari vállalatot hozott nehéz helyzetbe. Az elmúlt időszakban az ország biztonságos gyógyszerellátását biztosító gyártás hazai irányba eltolódó terhelése feltehetően számos stratégiai kihívást jelenhetett az érintett gyógyszercégeknek, emellett a piaci versenyt is felerősítette. Csiszárik-Kocsir és Varga (2016) azt írják, hogy „A stratégia a versenyképesség fenntartásának és erősítésének eszköze”. A gyógyszeripar, amelyben ráadásul ilyen intenzíven jelen van az innováció, különösen ki van téve az ellenállásnak, hiszen Szántó (2011), O’Riordan és Fairbrass (2008) is amellett érvelnek, hogy „sokan az egészséget alapvető emberi jogként értelmezik, így számukra az ezzel kapcsolatos üzleti haszonszerzés önmagában etikátlan, és így elfogadhatatlan” (Szántó: 2011: 4). Így tehát a kis- és középvállalkozások stratégiai menedzsmentjén belül a gyógyszeripari vállalatok stratégiai menedzsmentje külön kihívást jelent, hiszen a fogyasztói oldalt megosztó iparágról van szó. Dolgozatomban bemutatom a stratégiai menedzsment jelentőségét és kihívásait a kis- és középvállalkozások életében általánosan, illetve specifikusan a gyógyszeripari vállalatok életében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: gyógyszeripar, innováció, kihívás(ok), kis- és középvállalkozás - KKV, stratégiai menedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 11:58
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 11:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet