Scheffer Viktor (2022) Stratégiai tervezés az Info-Garden Kft.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
scheffer_viktor_pk6xh0.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 03.. Download (740kB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
SZTK_O_scheffer_viktor.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 03.. Download (157kB) |
|
PDF
Scheffer Viktor RG szakdolgozat-biralat_2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (238kB) |
|
PDF
SZTK_B_scheffer_viktor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
zakdolgozatomban egy családi érdekeltségbe tartozó, fa- és parkkataszteri felméréssel, valamint az ehhez használt programcsalád fejlesztésével foglalkozó cég stratégiai tervezését végeztem el. A cég egy már létező cégcsoport tagjává vált, melynek fő profilja az önkormányzati zöldterület fenntartás és parképítés. A szakterület feladatigényeinek a növekedésekor a beszállítói tevékenységek csökkentésére elkezdődött a saját kapacitás növelése ilyen cégeken keresztül. Az esettanulmány során ismertettem a cég eddig követett üzletági és funkcionális stratégiáját. Megállapítottam, hogy a cég évek óta egyáltalán nem változtatott a stratégiáján, ahhoz nagyon statikus szemmel állt, nem alkalmazkodott az utóbbi évek változó versenypiaci körülményeihez. Míg néhány éve a cég szoftvere gyakorlatilag monopolhelyzetben volt a kertészeti szakmai kataszteri szoftverek szűk réspiacán, addig mára megjelentek integráltabb megoldások, melyeket a versenytársak optimálisabb vállalati struktúra mellett kínálnak. A helyzetelemzésben ismertettem a céget érintő legjelentősebb belső és külső tényezőket. Az erőforrás alapú vizsgálat során az életciklus elemzésből kiderült, hogy a cég felfutása a 2008-as alapítás után néhány év alatt megtörtént, illetve a 2016-2018. közötti időszak kiemelkedőnek számított mind a bevétel, mind a megtermelt profit szempontjából. A cég gyengeségei és a fenyegetettségei is az ezutáni, 2019-től kezdődő időszakban kerültek igazán előtérbe: ekkor már nem rejtette el ezeket a kitermelt profit, megoldást kellett találni az optimalizálatlan működési folyamatokra. A Porteri versenyerő modellből rámutattam, hogy több olyan külső tényező is jelen van, melyek az elkövetkező években a vállalati struktúra megváltoztatására fogják kényszeríteni a céget. A cég által kínált szolgáltatás nem újratermelődő, a célpiac pedig folyamatosan szűkül. Marketingtevékenységek kihasználásával célszerű lenne új piacokra terjeszkedni, azonban ezzel együtt se lehetne a jelenlegi állományt hosszú távon fenntartani. Ennek a hatását erősíti a versenytársak folyamatos terjeszkedése a célpiacon, valamint az önkormányzati források csökkenése, mely egyelőre beláthatatlan időtartamig gátat fog szabni az önkormányzati zöldkataszteri beruházásoknak. A helyzetelemzésben meghatározott tényezőkre kialakított stratégiai lépések és alternatívák SWOT mátrix segítségével való összefoglalása alapján 2 átfogó stratégiai irány áll a cég előtt: lehetőség van a céget a jelenlegi formájában folytatni, a munkaerőt hozzáigazítani a projektekhez, a piac folyamatos szűküléséhez. A budapesti piacon még vannak potenciális kerületi önkormányzatok, a cég eddig is fokozatosan tudta növelni a piaci lefedettségét. Amikor a piac a jelenlegi formájában megszűnik, akkor informatikai szolgáltatóvá tudna válni a cég, a jelenlegi megrendelői körére építve. Másik lehetőség a cég eladása, melyet addig kell végrehajtani, amíg van profittermelő képesség, illetve amíg a piac nem szűnt meg. Erre a következő nagyjából 2 évben lenne lehetőség. Potenciális vevőként egyrészt a jelenlegi versenytársak számára vonzó lehet a cég által birtokolt szaktudás, illetve a piaci részesedés. Másrészt egy nem közvetlen versenytárs, zöldterület fenntartó cég egy olyan új üzleti területre tudna belépni, ahová nehéz a bejutás az éles verseny miatt. Ezen felül hozzáférést tudna szerezni egy olyan szoftvercsaládhoz, melyet integrálni lehetne a mindennapi munkavégzésbe. A kvantitatív stratégiai tervezési mátrix segítségével értékeltem ezen 2 átfogó stratégiai irány vonatkozásában a belső és külső kulcstényezőket. A vizsgálat mind a belső tényezők, mind a külső tényezők vonatkozásában a cég eladását hozta ki a vonzóbb stratégiai iránynak. Ennek ellenére fontos figyelembe venni, hogy ezen döntés meghozása végső soron a cég tulajdonosának a privilégiuma, ezen szakdolgozatot a döntéshozó munkájának segítése érdekében írtam. Meghatároztam minden olyan belső és külső tényezőt, illetve stratégiai lépést, mely befolyással lehet ezen döntés meghozásában.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | belső tényezők elemzése, cégstratégia, esettanulmány, helyzetelemzés, Info-Garden Kft., kvantitatív módszerek, stratégiai alternatívák, stratégiai döntés, stratégiai tervezés, SWOT-elemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 11:52 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 11:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |