Stratégiai tervezés az Info-Garden Kft.-nél

Scheffer Viktor (2022) Stratégiai tervezés az Info-Garden Kft.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of scheffer_viktor_pk6xh0.pdf] PDF
scheffer_viktor_pk6xh0.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 03..

Download (740kB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of SZTK_O_scheffer_viktor.pdf] PDF
SZTK_O_scheffer_viktor.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 03..

Download (157kB)
[thumbnail of Scheffer Viktor RG szakdolgozat-biralat_2022.pdf] PDF
Scheffer Viktor RG szakdolgozat-biralat_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (238kB)
[thumbnail of SZTK_B_scheffer_viktor.pdf] PDF
SZTK_B_scheffer_viktor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

zakdolgozatomban egy családi érdekeltségbe tartozó, fa- és parkkataszteri felméréssel, valamint az ehhez használt programcsalád fejlesztésével foglalkozó cég stratégiai tervezését végeztem el. A cég egy már létező cégcsoport tagjává vált, melynek fő profilja az önkormányzati zöldterület fenntartás és parképítés. A szakterület feladatigényeinek a növekedésekor a beszállítói tevékenységek csökkentésére elkezdődött a saját kapacitás növelése ilyen cégeken keresztül. Az esettanulmány során ismertettem a cég eddig követett üzletági és funkcionális stratégiáját. Megállapítottam, hogy a cég évek óta egyáltalán nem változtatott a stratégiáján, ahhoz nagyon statikus szemmel állt, nem alkalmazkodott az utóbbi évek változó versenypiaci körülményeihez. Míg néhány éve a cég szoftvere gyakorlatilag monopolhelyzetben volt a kertészeti szakmai kataszteri szoftverek szűk réspiacán, addig mára megjelentek integráltabb megoldások, melyeket a versenytársak optimálisabb vállalati struktúra mellett kínálnak. A helyzetelemzésben ismertettem a céget érintő legjelentősebb belső és külső tényezőket. Az erőforrás alapú vizsgálat során az életciklus elemzésből kiderült, hogy a cég felfutása a 2008-as alapítás után néhány év alatt megtörtént, illetve a 2016-2018. közötti időszak kiemelkedőnek számított mind a bevétel, mind a megtermelt profit szempontjából. A cég gyengeségei és a fenyegetettségei is az ezutáni, 2019-től kezdődő időszakban kerültek igazán előtérbe: ekkor már nem rejtette el ezeket a kitermelt profit, megoldást kellett találni az optimalizálatlan működési folyamatokra. A Porteri versenyerő modellből rámutattam, hogy több olyan külső tényező is jelen van, melyek az elkövetkező években a vállalati struktúra megváltoztatására fogják kényszeríteni a céget. A cég által kínált szolgáltatás nem újratermelődő, a célpiac pedig folyamatosan szűkül. Marketingtevékenységek kihasználásával célszerű lenne új piacokra terjeszkedni, azonban ezzel együtt se lehetne a jelenlegi állományt hosszú távon fenntartani. Ennek a hatását erősíti a versenytársak folyamatos terjeszkedése a célpiacon, valamint az önkormányzati források csökkenése, mely egyelőre beláthatatlan időtartamig gátat fog szabni az önkormányzati zöldkataszteri beruházásoknak. A helyzetelemzésben meghatározott tényezőkre kialakított stratégiai lépések és alternatívák SWOT mátrix segítségével való összefoglalása alapján 2 átfogó stratégiai irány áll a cég előtt: lehetőség van a céget a jelenlegi formájában folytatni, a munkaerőt hozzáigazítani a projektekhez, a piac folyamatos szűküléséhez. A budapesti piacon még vannak potenciális kerületi önkormányzatok, a cég eddig is fokozatosan tudta növelni a piaci lefedettségét. Amikor a piac a jelenlegi formájában megszűnik, akkor informatikai szolgáltatóvá tudna válni a cég, a jelenlegi megrendelői körére építve. Másik lehetőség a cég eladása, melyet addig kell végrehajtani, amíg van profittermelő képesség, illetve amíg a piac nem szűnt meg. Erre a következő nagyjából 2 évben lenne lehetőség. Potenciális vevőként egyrészt a jelenlegi versenytársak számára vonzó lehet a cég által birtokolt szaktudás, illetve a piaci részesedés. Másrészt egy nem közvetlen versenytárs, zöldterület fenntartó cég egy olyan új üzleti területre tudna belépni, ahová nehéz a bejutás az éles verseny miatt. Ezen felül hozzáférést tudna szerezni egy olyan szoftvercsaládhoz, melyet integrálni lehetne a mindennapi munkavégzésbe. A kvantitatív stratégiai tervezési mátrix segítségével értékeltem ezen 2 átfogó stratégiai irány vonatkozásában a belső és külső kulcstényezőket. A vizsgálat mind a belső tényezők, mind a külső tényezők vonatkozásában a cég eladását hozta ki a vonzóbb stratégiai iránynak. Ennek ellenére fontos figyelembe venni, hogy ezen döntés meghozása végső soron a cég tulajdonosának a privilégiuma, ezen szakdolgozatot a döntéshozó munkájának segítése érdekében írtam. Meghatároztam minden olyan belső és külső tényezőt, illetve stratégiai lépést, mely befolyással lehet ezen döntés meghozásában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Mérnök közgazdász

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: belső tényezők elemzése, cégstratégia, esettanulmány, helyzetelemzés, Info-Garden Kft., kvantitatív módszerek, stratégiai alternatívák, stratégiai döntés, stratégiai tervezés, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 11:52
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 11:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet