Papp József (2022) A Porsche Versicherungs AG. Magyarországi Fióktelepe üzleti tervkészítésének stratégiája. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Papp József_VL16PH_záródolgozat_final_2.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2032. December 08.. Download (1MB) |
|
PDF
titkosítás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (160kB) |
|
PDF
zd_összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2032. December 08.. Download (401kB) |
|
PDF
Papp József szakdolgozat bírálat 2022.12.09.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (270kB) |
|
PDF
Papp_J_gyzs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (123kB) |
Absztrakt (kivonat)
A tervezés alapvető része az emberi létnek. Maga a fogalom már az ókorig visszavezethető több aspektusból is. Gazdasági értelemben a tervezés, stratégai tervezés és üzleti tervek olyan nélkülözhetetlen elemei a vállalkozásoknak, mely nélkül nem valósulhatna meg az innováció, fejlődés és az alapvető működés sem. A tervvel egy olyan jövőbeni cél kerül megfogalmazásra, ami a vállalat számára valamilyen értékét fog adni, legyen az konkrét profit, vagy akár egy társadalmi megítélést. A stratégiára vonatkozóan a szakirodalom számtalan típust tart nyilván, különböző megközelítések szerint. Alapvetően viszont kijelenthető, hogy a stratégiai terv megmutatja, az adott vállalat értelmét, a kitűzött célt és az ehhez szükséges módszertani eszközöket. A stratégiai terv által lehetőség nyílik a gazdasági környezet okozta változásokra pontos és konkrét válaszlépéseket adni. A stratégia alapköveit a tulajdonosok/vezetők misszióiról és vízióról megfogalmazott állításaik adják. Fontos viszont megemlíteni, hogy mint ahogy a vízió és misszió is változhat időközben, úgy ezzel párhuzamosan egy korábban megfogalmazott stratégiai cél és módosulhat annak függvényében. A stratégia megalkotása során fontos, hogy kellőképpen alapos elemzések segítsék a tervet, azaz összefüggő kép álljon rendelkezésre a belső és külső környezetről. Ilyen elemzési módszer a dolgozatban is hosszabban taglalt PESTEL és SWOT. A rendelkezésre álló adatok alapján vizsgálni kell a lehetséges alternatívákat, majd kiválasztani a stratégiát, ami minimum öt évet fog felölelni. A stratégia outputjai, a stratégia szerves elemét képző üzleti tervezés inputjaként használható fel. Ennek oka, hogy az üzleti terv egy olyan rövidtávra elkészített célkitűzéshez szükséges terv, mely a hierarchikus szempontból magasabban elhelyezhető stratégiai cél megvalósítását szolgálja. Az üzleti tervet egy konkretizáltabb üzleti koncepció képzi, mely általában külső (befektetők, hitelezők) vagy belső (menedzsment, igazgatóság) részére készül, ennek okán tartalmilag és felépítésileg eltérhet. További az üzleti terv függ attól is, hogy az adott tervet készítő vállalkozás milyen üzleti tevékenységet végez. A dolgozatban elemzés alá vett Porsche Versicherungs AG. Magyarországi Fióktelepe (továbbiakban Fióktelep) a hazai biztosítók között rendhagyónak tekinthető, hiszen egyedi különleges terméket kínál egy kizárólagos értékesítési csatornán keresztül, egy konszern márkáira. A Fióktelep ennek okán egyedi és társasági formája miatt is egy érdekese stratégiával rendelkezik, mely a dolgozatban bővebben kifejtésre került.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | gazdasági stratégia, középvállalat, tervkészítés, üzleti tervezés, vállalati stratégiák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 11:51 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 11:51 |
Actions (login required)
Tétel nézet |