Nagy Viktória (2022) Vevőkapcsolatok kezelési rendje, informatikai támogatása. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (547kB) |
|
PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (343kB) |
|
PDF
Nagy Viktória.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (179kB) |
|
PDF
Nagy Viktória záródolgozatának értékelése.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (154kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakmai gyakorlatom során az Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Gazdasági Igazgatóságán ügyfélszolgálati és pénzügyi feladatokat láttam el a gazdálkodó szervezetek kamarai nyilvántartásával és a kamarai hozzájárulás megfizetésével kapcsolatban. Ennek a munkának a támogatására az MKIK egy új informatikai rendszert, a Kamarai Nyilvántartó Rendszert fejlesztette ki, mely rendszernek a tökéletesítése és továbbfejlesztése stratégiai célja a kamarának. Munkám szerves részét képezte az ügyfelekkel való kapcsolattartás és kommunikáció. Figyelmes lettem azonban az ott eltöltött időben arra, hogy a kamarai rendszert nem támogatja CRM. Dolgozatom célja, hogy bemutassam milyen hasznos lehet a Customer relationship management (CRM) bevezetése a kamarában. Ezen okból kifolyólag végeztem is egy kutatást a területileg illetékes kamarák körében, hogy Ők, hogyan vélekednek a CRM rendszer bevezetéséről, hiszen néhányuknál jelenleg is működik CRM. Továbbá bemutattam, hogy az MKIK Gazdasági Igazgatóságán milyen ügyfélszolgálati és pénzügyi feladatokat láttam el a gazdálkodó szervezetek kamarai nyilvántartásával és a kamarai hozzájárulás megfizetésével kapcsolatban. Ennek a munkának a támogatására a Kamarai Nyilvántartó Rendszert fejlesztette ki a Kamara, mely rendszernek a tökéletesítése és továbbfejlesztése stratégiai célja a kamarának. Záródolgozatomban a CRM rendszer fejlesztéséhez és az ügyfélkapcsolatok hatékonyságának növeléséhez vezető utat kerestem és javaslatot tettem az MKIK részére. A CRM stratégiában le kell szögezni a célokat, az ügyfélkapcsolatok tartására vonatkozó alapelveket, valamint az információtechnológiai megoldásokat, mint lehetséges eszközöket. Ezeket a CRM eszközöket, valamint a Kamara által használt rendszert mutatom be részletesen dolgozatom során. A kamarai rendszer a fent ismertetett tevékenységek és szolgáltatások alapján két területre koncentrálhat az ügyfélkapcsolatok terén. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara a Kamarai Nyilvántartó Rendszer továbbfejlesztésével szeretne egy CRM modult fejleszteni. Ebben a modulban szeretné nyilvántartani a vállalkozók aktivitását, hogy milyen hírleveleket kapnak meg, milyen rendezvényeken vagy akár a kamara által szervezett képzéseken vesznek részt. Ezzel az ügyfélkapcsolatok hatékonyságát, az ügyfél-életciklus kitolását szeretné növelni a kamara. A CRM modul rögzítene minden interakciót a vállalkozókkal (rendezvények, képzések, hírlevelek, személyes tanácsadás stb.), továbbá olyan fontos információkat is tartalmazna, ami a kamarai tagságra (önkéntes, vagy pártoló), betöltött kamarai tisztségre vonatkozik. A kamarák számára fontos, hogy kiterjedt tevékenységükkel kapcsolatban (pl. szakképzés, gyakorlati képzőhelyek ellenőrzése) gyűjtött információk, adatok egy központi rendszerben kerüljenek tárolásra, kezelésre, ezért jó megoldásnak gondolom a Kamarai Nyilvántartó Rendszer ez irányú bővítését.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | CRM, gazdasági kamara, pénzügyi feladatok, ügyfélkapcsolat, vevőkapcsolat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 11:50 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 11:50 |
Actions (login required)
Tétel nézet |