A munkahelyek koronavírus-járványra adott válaszai az employer branding tükrében

Holik Balázs (2022) A munkahelyek koronavírus-járványra adott válaszai az employer branding tükrében. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Holik_Balázs_RS3HR8.pdf] PDF
Holik_Balázs_RS3HR8.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SZTK_O_Holik_Balázs.pdf] PDF
SZTK_O_Holik_Balázs.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (199kB)
[thumbnail of Bírálat_Marada Judit.pdf] PDF
Bírálat_Marada Judit.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (122kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_SZTK_Holik_Balázs.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_SZTK_Holik_Balázs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (73kB)

Absztrakt (kivonat)

Az idők során a HR területnek folyamatosan reagálnia kellett a munkavállalók változó igényeire. A munkáltatói márkaépítés fontosságának térnyeréséhez az elmúlt évek munkaerőpiaci nehézségei nagymértékben járultak hozzá, hiszen ez a szakma legújabb válasza a versenyképesség megőrzésére. Témaválasztásomhoz személyes érdeklődésem is hozzájárult, hiszen a marketing-kommunikáció területe iránti vonzalmam miatt szívesen kísérem figyelemmel az employer branding által használt vállalati külső és belső kommunikációkat. Ahhoz, hogy bizonyos értékek hiteles kommunikálásra kerülhessenek, kulcsfontosságú minden vállalatnak tisztában lennie a saját EVP-jeivel, azaz értékeivel. Ezek az értékek a pandémia időszaka alatt jelentősen megváltoztak, egyértelműen az emberi egészség és annak különböző eszközökkel való védelme került előtérbe. A dolgozatomban tehát bemutatom egyrészről a munkáltatói márkaépítés történetét, alapjait és stratégiai fontosságát, másrészről pedig a COVID-19 világjárvány magyar vállalatokra gyakorolt hatásait. A két téma összefonódása érdekes megfigyelésekhez vezetett, hiszen olyan új megváltozott igényekre kellett a vállalatoknak reagálniuk, amelyeket előtte természetesek voltak. Ezek a válaszok tovább formálták a munkáltatói márkaépítés területét is és a helyzetre adott egyes válaszok a gyakran a pandémiás helyzeten túlmutatóan is megmaradtak, mások viszont eltűntek. A szakdolgozat kutatás részében nyolc vállalat képviselőjével készült interjú során négy kritikus terület mentén próbáltam megvizsgálni a pandémia okozta változásokat, névlegesen az otthoni munkavégzéssel kapcsolatban, a belső kommunikációval kapcsolatban, az e-learning lehetőségekkel kapcsolatban és az online csapatépítőkkel kapcsolatban. Jelentős mértékű informatikai fejlesztést hajtottak végre a vállalatok az említett területeken, ugyanakkor nem mindenhol tudott fennmaradni a teljesen digitális megoldás. Az interjúkból az is kitűnik, hogy a versenyképességet azok a vállalatok tudják fenntartani, akik tudnak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, és akik számára legalább olyan fontosak a munkavállalók, mint a gazdagági érdekek. A kényszerűségből bevezetett eszközökből egyes vállalatok akár előnyt is tudtak kovácsolni, megmutatva ezzel alkalmazkodókészségüket. A digitális megoldások kétségkívül rengeteg könnyítést hoztak, ugyanakkor egy jó munkahely összetevői között mind a szakirodalom, mind pedig a kutatásom alapján az látszik, hogy a digitális lét és a személyes lét egyensúlyban van, ennek ötvözetére érdemes törekedni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti és HR menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Marada Judit
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh Tamás
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: employer branding, home office, HR, koronavírus-járvány (COVID-19), munkáltatói márkaépítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 10:23
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 10:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet