A munkahelyek koronavírus-járványra adott válaszai az employer branding tükrében

Holik Balázs (2022) A munkahelyek koronavírus-járványra adott válaszai az employer branding tükrében. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Holik_Balázs_RS3HR8.pdf] PDF
Holik_Balázs_RS3HR8.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SZTK_O_Holik_Balázs.pdf] PDF
SZTK_O_Holik_Balázs.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (199kB)
[thumbnail of Bírálat_Marada Judit.pdf] PDF
Bírálat_Marada Judit.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (122kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_SZTK_Holik_Balázs.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_SZTK_Holik_Balázs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (73kB)

Absztrakt (kivonat)

Az idők során a HR területnek folyamatosan reagálnia kellett a munkavállalók változó igényeire. A munkáltatói márkaépítés fontosságának térnyeréséhez az elmúlt évek munkaerőpiaci nehézségei nagymértékben járultak hozzá, hiszen ez a szakma legújabb válasza a versenyképesség megőrzésére. Témaválasztásomhoz személyes érdeklődésem is hozzájárult, hiszen a marketing-kommunikáció területe iránti vonzalmam miatt szívesen kísérem figyelemmel az employer branding által használt vállalati külső és belső kommunikációkat. Ahhoz, hogy bizonyos értékek hiteles kommunikálásra kerülhessenek, kulcsfontosságú minden vállalatnak tisztában lennie a saját EVP-jeivel, azaz értékeivel. Ezek az értékek a pandémia időszaka alatt jelentősen megváltoztak, egyértelműen az emberi egészség és annak különböző eszközökkel való védelme került előtérbe. A dolgozatomban tehát bemutatom egyrészről a munkáltatói márkaépítés történetét, alapjait és stratégiai fontosságát, másrészről pedig a COVID-19 világjárvány magyar vállalatokra gyakorolt hatásait. A két téma összefonódása érdekes megfigyelésekhez vezetett, hiszen olyan új megváltozott igényekre kellett a vállalatoknak reagálniuk, amelyeket előtte természetesek voltak. Ezek a válaszok tovább formálták a munkáltatói márkaépítés területét is és a helyzetre adott egyes válaszok a gyakran a pandémiás helyzeten túlmutatóan is megmaradtak, mások viszont eltűntek. A szakdolgozat kutatás részében nyolc vállalat képviselőjével készült interjú során négy kritikus terület mentén próbáltam megvizsgálni a pandémia okozta változásokat, névlegesen az otthoni munkavégzéssel kapcsolatban, a belső kommunikációval kapcsolatban, az e-learning lehetőségekkel kapcsolatban és az online csapatépítőkkel kapcsolatban. Jelentős mértékű informatikai fejlesztést hajtottak végre a vállalatok az említett területeken, ugyanakkor nem mindenhol tudott fennmaradni a teljesen digitális megoldás. Az interjúkból az is kitűnik, hogy a versenyképességet azok a vállalatok tudják fenntartani, akik tudnak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, és akik számára legalább olyan fontosak a munkavállalók, mint a gazdagági érdekek. A kényszerűségből bevezetett eszközökből egyes vállalatok akár előnyt is tudtak kovácsolni, megmutatva ezzel alkalmazkodókészségüket. A digitális megoldások kétségkívül rengeteg könnyítést hoztak, ugyanakkor egy jó munkahely összetevői között mind a szakirodalom, mind pedig a kutatásom alapján az látszik, hogy a digitális lét és a személyes lét egyensúlyban van, ennek ötvözetére érdemes törekedni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti és HR menedzsment

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: employer branding, home office, HR, koronavírus-járvány (COVID-19), munkáltatói márkaépítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 10:23
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 10:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet