Holik Balázs (2022) A munkahelyek koronavírus-járványra adott válaszai az employer branding tükrében. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
| 
              
PDF
 Holik_Balázs_RS3HR8.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB)  | 
          |
| 
              
PDF
 SZTK_O_Holik_Balázs.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (199kB)  | 
          |
| 
              
PDF
 Bírálat_Marada Judit.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (122kB)  | 
          |
| 
              
PDF
 szakdolgozat-biralat_SZTK_Holik_Balázs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (73kB)  | 
          
Absztrakt (kivonat)
Az idők során a HR területnek folyamatosan reagálnia kellett a munkavállalók változó igényeire. A munkáltatói márkaépítés fontosságának térnyeréséhez az elmúlt évek munkaerőpiaci nehézségei nagymértékben járultak hozzá, hiszen ez a szakma legújabb válasza a versenyképesség megőrzésére. Témaválasztásomhoz személyes érdeklődésem is hozzájárult, hiszen a marketing-kommunikáció területe iránti vonzalmam miatt szívesen kísérem figyelemmel az employer branding által használt vállalati külső és belső kommunikációkat. Ahhoz, hogy bizonyos értékek hiteles kommunikálásra kerülhessenek, kulcsfontosságú minden vállalatnak tisztában lennie a saját EVP-jeivel, azaz értékeivel. Ezek az értékek a pandémia időszaka alatt jelentősen megváltoztak, egyértelműen az emberi egészség és annak különböző eszközökkel való védelme került előtérbe. A dolgozatomban tehát bemutatom egyrészről a munkáltatói márkaépítés történetét, alapjait és stratégiai fontosságát, másrészről pedig a COVID-19 világjárvány magyar vállalatokra gyakorolt hatásait. A két téma összefonódása érdekes megfigyelésekhez vezetett, hiszen olyan új megváltozott igényekre kellett a vállalatoknak reagálniuk, amelyeket előtte természetesek voltak. Ezek a válaszok tovább formálták a munkáltatói márkaépítés területét is és a helyzetre adott egyes válaszok a gyakran a pandémiás helyzeten túlmutatóan is megmaradtak, mások viszont eltűntek. A szakdolgozat kutatás részében nyolc vállalat képviselőjével készült interjú során négy kritikus terület mentén próbáltam megvizsgálni a pandémia okozta változásokat, névlegesen az otthoni munkavégzéssel kapcsolatban, a belső kommunikációval kapcsolatban, az e-learning lehetőségekkel kapcsolatban és az online csapatépítőkkel kapcsolatban. Jelentős mértékű informatikai fejlesztést hajtottak végre a vállalatok az említett területeken, ugyanakkor nem mindenhol tudott fennmaradni a teljesen digitális megoldás. Az interjúkból az is kitűnik, hogy a versenyképességet azok a vállalatok tudják fenntartani, akik tudnak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, és akik számára legalább olyan fontosak a munkavállalók, mint a gazdagági érdekek. A kényszerűségből bevezetett eszközökből egyes vállalatok akár előnyt is tudtak kovácsolni, megmutatva ezzel alkalmazkodókészségüket. A digitális megoldások kétségkívül rengeteg könnyítést hoztak, ugyanakkor egy jó munkahely összetevői között mind a szakirodalom, mind pedig a kutatásom alapján az látszik, hogy a digitális lét és a személyes lét egyensúlyban van, ennek ötvözetére érdemes törekedni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | záródolgozat | 
|---|---|
| Kulcsszavak: | employer branding, home office, HR, koronavírus-járvány (COVID-19), munkáltatói márkaépítés | 
| SWORD Depositor: | User Archive | 
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive | 
| Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 10:23 | 
| Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 10:23 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Tétel nézet | 
        
        
