Az employer branding szerepe és jelentősége a KÉSZ Csoportnál

Csonka Ágnes (2022) Az employer branding szerepe és jelentősége a KÉSZ Csoportnál. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Csonka_Agnes_WFGF17.pdf] PDF
Csonka_Agnes_WFGF17.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SZTK_O_Csonka_Agnes.pdf] PDF
SZTK_O_Csonka_Agnes.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (241kB)
[thumbnail of CsonkaAgnes_alairt.pdf] PDF
CsonkaAgnes_alairt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (807kB)
[thumbnail of SZTK_B_Csonka_Agnes.pdf] PDF
SZTK_B_Csonka_Agnes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (241kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_SZTK_Csonka_Agnes.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_SZTK_Csonka_Agnes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (75kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban egy olyan vállalat munkáltatói márkaépítését vizsgáltam, amelynek iparági sajátossága miatt jelentős hátrányt kell ledolgoznia és nemcsak a jellemzően élmezőnyben lévő telekommunikációs és IT cégekkel szemben, hanem gyakorlatilag a teljes munkáltatói piac vonatkozásában. A szektor azonban megmozdult. Ugyanis még a Randstad Employer Brand Research 2019-es kutatásában a 15 vizsgált szektor közül a legutolsó volt, 2022-re már munkáltatói vonzerő tekintetében jelentős, 5 százalékpontos javulást produkált. Az iparág pozitív irányba történő elmozdulásához képest a KÉSZ Csoport még szignifikánsabb fejlődést mutatott. 36 pontról 46 pontra emelte vonzerejét, ami közel a duplája a szektor átlagának, és a DVM Group után, a második legvonzóbb építőipari cég lett. Ez az eredmény azonban – a KÉSZ Csoport munkavállalóival folytatott belső interjúk után egyértelműen látszik – jelentős belső konfliktusokkal és szervezeti változásokkal tűzdelt időszakot generált, amely eredményeként a cég korábbi működésében nem tapasztalt mértékű fluktuációval és fájdalmas döntésekkel - vagy azok meg nem hozatalával - szembesítette a Holding menedzsmentjét. Kutatásomban így egy családi vállalkozásként induló ma már nagyvállalat munkáltatói márkáját fogom a generáció menedzsment és a szervezeti kultúra aspektusából vizsgálni. A kvalitatív kutatási módszertanok közül az egyéni interjúkat választottam az adatgyűjtéshez, hiszen így bár nem kaptam számszerűsíthető adatokat, de azok sokkal inkább minőségiek voltak, alkalmasak az egyéni látásmódok bemutatására és akár a kutatási kérdéseket teljesen más aspektusból is képesek voltak megvilágítani.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti és HR menedzsment

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: belső kommunikáció fejlesztése, építőipar - építészet, márkaépítés, szervezeti kultúra, változásmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 10:20
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 10:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet