Csonka Ágnes (2022) Az employer branding szerepe és jelentősége a KÉSZ Csoportnál. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Csonka_Agnes_WFGF17.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
SZTK_O_Csonka_Agnes.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (241kB) |
|
PDF
CsonkaAgnes_alairt.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (807kB) |
|
PDF
SZTK_B_Csonka_Agnes.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (241kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat_SZTK_Csonka_Agnes.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (75kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban egy olyan vállalat munkáltatói márkaépítését vizsgáltam, amelynek iparági sajátossága miatt jelentős hátrányt kell ledolgoznia és nemcsak a jellemzően élmezőnyben lévő telekommunikációs és IT cégekkel szemben, hanem gyakorlatilag a teljes munkáltatói piac vonatkozásában. A szektor azonban megmozdult. Ugyanis még a Randstad Employer Brand Research 2019-es kutatásában a 15 vizsgált szektor közül a legutolsó volt, 2022-re már munkáltatói vonzerő tekintetében jelentős, 5 százalékpontos javulást produkált. Az iparág pozitív irányba történő elmozdulásához képest a KÉSZ Csoport még szignifikánsabb fejlődést mutatott. 36 pontról 46 pontra emelte vonzerejét, ami közel a duplája a szektor átlagának, és a DVM Group után, a második legvonzóbb építőipari cég lett. Ez az eredmény azonban – a KÉSZ Csoport munkavállalóival folytatott belső interjúk után egyértelműen látszik – jelentős belső konfliktusokkal és szervezeti változásokkal tűzdelt időszakot generált, amely eredményeként a cég korábbi működésében nem tapasztalt mértékű fluktuációval és fájdalmas döntésekkel - vagy azok meg nem hozatalával - szembesítette a Holding menedzsmentjét. Kutatásomban így egy családi vállalkozásként induló ma már nagyvállalat munkáltatói márkáját fogom a generáció menedzsment és a szervezeti kultúra aspektusából vizsgálni. A kvalitatív kutatási módszertanok közül az egyéni interjúkat választottam az adatgyűjtéshez, hiszen így bár nem kaptam számszerűsíthető adatokat, de azok sokkal inkább minőségiek voltak, alkalmasak az egyéni látásmódok bemutatására és akár a kutatási kérdéseket teljesen más aspektusból is képesek voltak megvilágítani.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | belső kommunikáció fejlesztése, építőipar - építészet, márkaépítés, szervezeti kultúra, változásmenedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 10:20 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 10:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |