Marketing területei, módszerei a vállalatnál

Buzma Bettina Zsuzsanna (2022) Marketing területei, módszerei a vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of záródolgozat Buzma Bettina.pdf] PDF
záródolgozat Buzma Bettina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (948kB)
[thumbnail of összefoglaló.pdf] PDF
összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (158kB)
[thumbnail of Buzma Bettina Zsuzsanna bírálat - külső konzulens.pdf] PDF
Buzma Bettina Zsuzsanna bírálat - külső konzulens.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)
[thumbnail of buzma_bettina_zsuzsanna_B6XNYJ.pdf] PDF
buzma_bettina_zsuzsanna_B6XNYJ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (103kB)

Absztrakt (kivonat)

áródolgozatomat a DHL Express Magyarország Kft. marketing területeiről, eszközeiről készítettem el. Szakmai gyakorlatomat végeztem a cégnél, ahol még jelenleg is dolgozom E-commerce és marketing specialistaként. Feladataim sokasága közé tartozik az adminisztráció, marketing anyagok rendelése, rendezvények lebonyolításában való segítés, potenciális ügyfelek keresése, oktatások tartása a marketingről és az e-kereskedelemről. A DHL egy német logisztikai vállalat, melyet 1969. szeptember 25-én 3 fiatal vállakozó, Adrian Dalsey, Larry Hillblom és Robert Lynn alapított meg San Fransiscoban. A DHL márkanév az alapítók vezetéknevének kezdőbetűiből áll össze. 1969-ben az első küldeménnyel alapozták meg a légi expressz iparág megszületését, aminél a küldeményhez kapcsolódó dokumentációt a kézbesítés előtt személyesen küldtek el San Fransisco-ból Honoluluba. A küldemény vámkezelése így még a szállítmány megérkezése előtt elkezdődhetett, csökkentve ezzel a kézbesítési időtartamot. Ebből az ötletből született meg az expressz szállítás. A DHL Express Magyország Kft. 1987. december 22-én jött létre. A DHL-nek Magyarországon hat üzletága van jelen, ezek közül az Express üzletágról készítettem a záródolgozatot. Az Express üzletág magába foglalja a nemzetközi és belföldi expressz kézbesítési szolgáltatásokat csomagokhoz és dokumentumokhoz a vállalati ügyfelek részére. A dolgozat elején érintettem a fontos marketing elemzéseket, amik meghatározása fontos egy cég számára. Ilyen a marketing terv, amely kiemelt fontosságú, nélkülözhetetlen egy vállalat eredményes működéséhez. A HIPI-elv a szolgáltatásmarketing legfontosabb tétele, amely megmutatja, hogy milyen tulajdonságok jellemzőek egy vállalkozásra. Ezután a B2C és B2B marketingről is szó esett, hiszen potenciális ügyfél keresésekor érdemes tisztában lenni ezeknek a fogalmáról. A cég elemzését a SWOT-elemzéssel kezdtem. Ebből jól kideríthető, hogy a cég miben erős és miben gyenge. A legnagyobb lehetőséget a DHL csomagautómatákban látom, ennek a fejlesztésével még több csomagfeladás keletkezne a jövőben. A SWOT-elemzés során leírt külső- és belső tényezők megtalálhatók a 7P-ben is. Mivel egy szolgáltatást értékesít a vállalat, így a kibővített marketing mix szerint elemeztem. Ezen tényezők elemzése során, jól bemutatható a cég szolgáltatása, árpolitikája, értékesítési folyamatai, marketingkommunikációja, emberi- és fizikai tényezői, valamint a csomagfeladás és kézbesítés folyamatai. A dolgozatom fő témája következik, ahol a DHL Express Magyarország online- és offline marketing területeit elemeztem. A cég által használt hagyományos- és online marketing eszközök részletezése rávilágított arra, hogy mennyire összetett a cég marketing tevékenységének működése. Az e-kereskedelem egy nem elhanyagolható témakör, amely a vállalat számára nagyon fontos, hiszen a webáruházaknak fő eleme a szállítás. Ebben a témakörben nagyon segítőkész a cég, hasznos tippeket, kiadványokat oszt meg online az érdeklődőkkel, illetve integrációt is vállal a webshopok részére. A végén következtetéseket, javaslatokat fogalmaztam meg, amelyek előrébb vihetik a céget mind marketing, mind eladás szempontjából. Összeségében jól felépített marketing struktúrája van a cégnek. Dolgozatom készítése nagyon tanulságos volt számomra, mert ezáltal még több hasznos információt és tudást szereztem a marketing világáról, ezen belül pedig a DHL Express Magyarország Kft. marketing működéséről. Egy globális cég felépítésének és működésének a megértése nem a legkönnyebb feladat, de a dolgozat megírása közelebb hozott hozzá. Folyamatos tanulásra van szükség ezen a munkahelyen, ezt lehetővé teszik a tréningek, oktatások és az angol nyelvtanulás biztosítása.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Nagy Szilvia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 7P modell, DHL Express Magyarország Kft., e-kereskedelem, logisztika, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 10:20
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 10:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet