Személyes használatú eszközök életmenedzsmentje

Tinnyei Zsolt (2022) Személyes használatú eszközök életmenedzsmentje. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Tinnyei_Zsolt_P2TPCA.pdf] PDF
Tinnyei_Zsolt_P2TPCA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Tinnyei_Zsolt.pdf] PDF
BA_O_Tinnyei_Zsolt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (159kB)
[thumbnail of BA_B_Tinnyei_Zsolt.pdf] PDF
BA_B_Tinnyei_Zsolt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Tinnyei_Zsolt_P2TPCA_szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol.pdf] PDF
Tinnyei_Zsolt_P2TPCA_szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (165kB)

Absztrakt (kivonat)

Az informatika egy olyan üzletág, ami dinamikusan fejlődik évről évre, ezért aki ezt a szakmátválasztja, fel kell készülnie arra, hogy folyamatosan képeznie kell magát és rengeteget tanulni,mert mindig lesz egy olyan új technológia, ami valamivel másabb, mint az előző és valamibentöbbet is tud nyújtani. Szakdolgozatom bevezetése során főként a Ticketing rendszerekkelfoglalkoztam, azoknak az eredetével, előnyeivel, milyen lehetőségek vannak, illetve abeszerzéssel. Igyekeztem minél mélyebb tudást elsajátítani, hogy a tapasztalataimat kamatoztatnitudjam a cég életében, ugyanis ott nem volt még használatban egyetlen Ticketing rendszer sem.Ezt követően bemutattam a vállalat folyamatait kezdve a beszerzéssel, használatba vétel,hibajegykezelés és eszköznyilvántartás. Elmondható, hogy a vállalatban ezek a folyamatok nem akornak megfelelően voltak kezelve. Dolgozatom során minden területen kiemeltem a hibákat,ezzel alátámasztva, hogy miért nem jó, ahogy eddig volt. Ahhoz, hogy egy IT osztály jólműködjenek a folyamatok és a felhasználók is elégedettek legyen és ki legyenek szolgálva,elengedhetetlen a folyamatok optimalizálása. Megoldásként tettem egy javaslatot a vállalatvezetőinek, a GLPI bevezetésére. A vezetőség a javaslatomat elfogadta, így el is kezdődhetett azoptimalizálás. Ebben a pontban részletesen bemutattam a GLPI-t és a hozzá tartozó folyamatokat.Elmondható, hogy a rendszer bevezetésével egyszerűbbé vált az eszközök nyilvántartása, márnagyon rövid időn belül megtudunk minden szükséges információt az IT eszközökről. Ugyanezelmondható a bejelentések kezeléséről. Korábban több negatív visszajelzés is érkezett, apontatlan megoldásról, vagy akár a meg nem oldásról, de már nem fordulhat elő olyan, hogy egymunkavállaló igénye vagy incidense nincs azonnal adminisztrálva. Külön bemutatásra kerültfolyamatábrával is a bejelentések kezelésének folyamata a GLPI előtt és után is, amit szövegesenis értékeltem. Továbbá bemutattam még a rendszerben rejlő lehetőségeket, például a projektekhasználatát és a beszerzést. Mindkét említett szolgáltatás a cég hasznára vállhat, ugyanis többmásik folyamathoz is kapcsolódnak, ezáltal az összetett feladatokat ezután egy egyszerűbb éskönnyebben kezelhető felületen lehet menedzselni. Mivel még elég kezdetleges a rendszerhasználata, így időről időre egyre több új dologgal találkozhatunk a felületen és még sokfejlesztendő feladat áll előttünk. Többek között az eszközök felügyelete és pontos nyilvántartásaokozta eddig a legnagyobb fejtörést. Mivel eddig papír alapon vagy Excelben voltak tárolva az ITeszközök adatai, így ezeknek a rögzítése sok adminisztrációval jár és nagyon hosszas feladat. Errea problémára javasoltam egy kiegészítő alkalmazást, a GLPI Agent, ami a rendszerünk egyikkisegítő szolgáltatása. Ez egy lokálisan telepíthető szoftver, ami az adott eszközről összegyűjti afontos paramétereket és betölti a GLPI adattáblázatába. Ezzel meggyorsítva a nyilvántartásunkfrissítését és karbantartását. Ezen felül patch managment-re is ideális lehet, mivel beállítható, hogymilyen időközönként frissítse az adatokat a gépről, ezáltal látjuk, hogy valamely felhasználónakmely frissítések futottak le a gépén, mennyire naprakész. Viszont az Agent bevezetése is hosszastervezést igényel, mivel alapvetően a GLPI csak belső hálózaton elérhető. Ez azért okoz problémát,mivel sok munkavállaló otthonról dolgozik, így nem a cég hálózatát használja. Ahhoz, hogyotthonról vagy más munkakörnyezetből is elérhető legyen, a GLPI-t konfigurálni kell, hogybárhonnan elérhető legyen, de csak a cég alkalmazottainak számára. Azonban itt figyelni kell amegfelelő biztonsági lépésekre is, hogy az adataink megfelelően védve legyenek. Elmondható,hogy még nincs kész a folyamatok optimalizálása, de a GLPI bevezetésével jó úton halad a vállalat.Mivel ezek a folyamatok mindig is kardinális részét fogják képezni egy informatikai osztályműködésének és a megfelelő felhasználó kiszolgálásnak. Izgalmas időszak elé néz a Számtel-Plusz Kft, amit személy szerint nagyon várok.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kékesi Ákos
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szigili Krisztina
Belső
Mestertanár; Gazdaságinformatika Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adatbázisrendszer(ek), beszerzés, eszköznyilvántartás - eszközleltár, incidens, Ticket
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 10:12
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 10:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet