Boncsér Vivien (2022) A képzés-fejlesztés jelentősége és szerepe az emberi erőforrás biztosításában és a kompetenciák fejlesztésében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Boncsér Vivien_QJX9GD.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Boncsér Vivien.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (223kB) |
|
PDF
Boncsér Vivien_bírálat_GM_FLK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (181kB) |
|
PDF
BA_B_Boncsér Vivien_kiertekelt.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (168kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom központi témája a munkaerő képzés-fejlesztés. Szekunder kutatásom bemutatását a képzés fogalmának meghatározásával kezdtem, melyből kiderült, hogy a téma kutatói a vállalati stratégia megvalósításának eszközeként tekintenek a munkaerő képzésre. Majd a fogalmi meghatározásokat követően a képzések célját és jelentőségét vizsgáltam. Ezután a képzési módszerek két nagy csoportját mutattam be: „on-the-job”, azaz munkavégzés közbeni képzések és „off-the-job”, vagyis munkahelyen kívűli képzések. Illetve a vállalati képzések fajtáját, melyet egy képzési piramis segítségével mutattam be. A képzés rendszer folyamata is bemutatásra került a szekunder elemzések során. A folyamat első és legkritikusabb fázisa a képzési igények felmérése, amely alapján a fejlesztési célok meghatározásra kerülnek. Ezután a képzés megtervezése következik, majd annak lebonyolítása. A képzési folyamat utolsó fázisa a képzés értékelése és utókövetése. A dolgozatom második részének témája a kompetencia. A kompetencia fogalmát 6 különböző meghatározást adva ismertettem (Klein és Klein, Quinn, Spencer – Spencer, Boyatzis, Henczi, Nagy). Ismertettem Spencer és Spencer jéghegy modelljét, amely szerint a kompetencia elemeknek tudatosság és fejleszthetőség szempontjából különböző szintjei vannak. Ezután bemutattam a Spencer-féle kompetenciaszótárat, amely 21 alapkompetenciát határoz meg, melyek 6 különböző csoportba sorolhatóak. Illetve Quinn kompetenciamodelljét is vizsgáltam. A modell arra a feltevésre épül, hogy a sikeres vezetőknek munkájuk során egymással ellentmondásos elvárásoknak kell megfelelniük. A modellt egy olyan koordináta-rendszerben helyezték el, melynek tengelyeit ellentétpárok alkotják. Szekunder kutatásom mellett egy primer kutatást is végeztem, mely segítségével azt vizsgáltam, hogy a koronavírus járvány miként változtatta meg a munkahelyi képzések szervezését. Illetve kutatásomban arra a kérdésre is kerestem a választ, hogy mitől hatékony egy képzés.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi erőforrások fejlesztése, képzési program, kompetencia, kompetenciamenedzsment, koronavírus-járvány (COVID-19) |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 10:11 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 10:11 |
Actions (login required)
Tétel nézet |