Big Data és a személyre szabott hirdetések kapcsolata

Mateut Rebeka (2022) Big Data és a személyre szabott hirdetések kapcsolata. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Mateut_Rebeka_EC2JI8.pdf] PDF
Mateut_Rebeka_EC2JI8.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Mateut_Rebeka.pdf] PDF
BA_O_Mateut_Rebeka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (198kB)
[thumbnail of Mateut Rebeka-Bírálat-S-pdf.pdf] PDF
Mateut Rebeka-Bírálat-S-pdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (478kB)
[thumbnail of Mateut Rebeka Bírálat.pdf] PDF
Mateut Rebeka Bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi években, főleg a pandémia időszaka után az eddigieknél is jobban előtérbe került az online vásárlás és ezáltal az online marketing is, amelynek egyik leghatékonyabb eszköze a személyre szabott hirdetés. Amint ráeszmélnek az emberek arra, hogy mennyi információt tárolnak róluk, csak egy „ártatlan” okoseszköz vagy platform használatával, sok kétség és kérdés merülhet fel bennük. „Hogyan és mikor szerzik meg adatainkat ”, „Valóban le vagyunk hallgatva ”, „Biztonságban vannak az adataink ”.A dolgozat megvizsgálja, hogy milyen kapcsolat van a Big Data és a személyre szabott hirdetések között, a Big Data hogyan segít teljes képet adni a felhasználókról a különböző elemzési módszereivel, hogy hogyan szerzik meg az adatainkat, azok valóban biztonságban vannak-e, valamint, hogy ez a felhasználókra milyen hatással van, mennyire vannak tisztában a személyre szabott hirdetésekkel és biztonságban érzik-e az adataikat. A tanulmány során szekunder és primer kutatási módszert alkalmaztam. A szekunder kutatás során egy már meglévő kutatást dolgoztam fel, amelynek végkimenetele az lett, hogy nem született még hivatalos eredmény arról, hogy a beszélgetéseinket lehallgatják és így olyan módon gyűjtenek rólunk információkat, amibe nem egyezünk bele, de az ellenkezőjéről sincsen bizonyíték. A primer kutatásnál online kérdőívvel kerestem a kutatási kérdéseimre a választ. A kutatás során a 18 és 40 év közötti internetet használó személyek személyre szabott hirdetésekhez való hozzáállását, véleményét és abba vetett bizalmát vizsgáltam. 14 kérdést tettem fel, amelyből az első kettő kérdéssel a demográfiai jellemzőket mértem fel, négy kérdéssel az internetezési szokásokról tettem fel kérdéseket, két kérdéssel az online hirdetésről kérdeztem a felhasználókat és hat kérdéssel pedig maga a személyre szabott hirdetésekkel kapcsolatos véleményekről, tapasztalatokról, félelmekről kérdeztem őket. A kutatás elvégzése után arra a következtetésre jutottam, hogy az adatvédelmi rendelet szigorítása és változtatása, illetve a különböző adatvédelmi intézkedések és a felhasználót érintő jogok ellenére a felhasználók a kor, lakóhely típusa és az interneten eltöltött időtől függetlenül bizonytalanul és kétségekkel állnak a személyre szabott hirdetésekhez, féltik a személyes adataikat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hua Nam Son
Belső
egyetemi docens; Gazdaságinformatika Tanszék; PSZK
Szászi Laura
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adatvédelem, big data, IoT, keresőmotor, személyre szabott hirdetés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 10:11
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 10:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet